Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@10:16:01 GMT

اتحاد و انسجام مهم ترین عامل اقتدار امت اسلام است

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۱۲۰۳۵

اتحاد و انسجام مهم ترین عامل اقتدار امت اسلام است

ایسنا/قم وی حمایت پروردگار، امنیت و آرامش و پیروزی را از برکات متعدد اتحاد و همبستگی عنوان کرد و گفت: پیروزی امت اسلامی در سایه وحدت بدست می آید و وحدت مهم ترین عامل اقتدار امت اسلام است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حاج ابولقاسم دولابی سخنران حرم حضرت معصومه (س) طی سخنانی در آیین ترتیل خوانی قرآن کریم که امروز 15 فروردین ماه در حرم بانوی کرامت برگزار شد با بیان اینکه راه شیاطین راه ایجاد تفرقه، دودستگی و ایجاد شکاف بین جوامع اسلامی و راه اولیا خدا راه ایجاد همبستگی است، عنوان کرد: خداوند در سوره مائده می فرماید: إِنَّمَا یُرِیدُ الشَّیْطَانُ أَنْ یُوقِعَ بَیْنَکُمُ الْعَدَاوَةَ وَالْبَغْضَاءَ، شیطان می خواهد بین شما دشمنی و کینه توزی برقرار باشد سنت الهی آن است که پیروزی بدون اتحاد به دست نمی آید حتی امت هایی که بر باطل هستند اگر با هم متحد نشوند به پیروزی نمی رسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امیر المؤمنین (ع) در نهج البلاغه اینگونه فرمود: به خدا قسم گمان می برم که دشمنان شما بر شما غلبه می کنند چون آنها علی رغم اینکه بر باطل هستند با هم متحدند و شما با وجود آنکه بر حق هستید اما از هم متفرق هستید.

استاد حوزه علمیه افزود: خداوند متعال در آیه وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا سوره آل عمران می فرماید: ای مؤمنین به ریسمان الهی، به این قرآن که رمز اتحاد شماست چنگ بزنید و از یکدیگر فاصله نگیرید.

حاج ابولقاسم با اشاره به اینکه خداوند متعال برای ایجاد انسجام بین افراد جامعه اسلامی اقداماتی را انجام داده است، اظهار کرد: اولین و مهم ترین آنها نمادهای مشترک امت اسلام است از قبیل قبله مشترک، کتاب مشترک، زبان مشترک، و عباداتی که سرتا سر امت اسلام را به هم پیوند می زند که این نماها را باید مورد توجه ویژه قرار بدهیم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در آیات جز دوم قرآن کریم پیرامون قبله مشترک نکات فراوانی وجود دارد، تصریح کرد: قبله مشترک علاوه بر این که مسلمانان را از غیر مسلمانان متمایز  می کرد عامل انسجام امت اسلام شد و امروز بیش از چند میلیارد مسلمان در سرتاسر عالم به سمت یک قبله نماز می خوانند لذا این قبله مشترک رمز اتحاد امت اسلام است.

وی ادامه داد: همچنین قرآن به عنوان کتاب مشترک ما مسلمانان رمز اتحاد و انسجام امت اسلام است، این کتاب، کتابی است که هدایت بخش همه امت اسلام است اگر به آن متمسک بشوند.

حاج ابولقاسم ابراز کرد: زبان عربی به عنوان زبان مشترک امت اسلام باید مورد توجه همه مسلمانان قرار بگیرد و زبان عربی را به عنوان زبان دوم فرا بگیرند، همانطور که در اصل 16 قانون اساسی اینگونه آمده است، از آنجا که زبان قرآن و علوم معارف اسلامی عربی است و ادبیات فارسی کاملا با آن آمیخته است این زبان باید پس از دوره ابتدایی تا پایان دوره متوسطه در همه کلاس ها تدریس شود.

وی روزه را به عنوان یکی از عبادات مشترک امت اسلام که در ماه مبارک رمضان تمام بلاد اسلامی را به هم پیوند می زند یک عامل مهم انسجام و اقتدار امت اسلام عنوان کرد و گفت: این مناسک مشترک که در همه بلاد اسلامی در ماه رمضان برقرار می شود از مهم ترین عوامل انسجام است.

کارشناس مذهبی حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: علاوه بر این نمادهای مشترک، خداوند متعال برای انسجام بخشی به جامعه اسلامی مناسک جمعی را برای ما تشریع فرموده است و نماز جمعه، نماز جماعت حج خانه خدا و دعا کردن به صورت جمعی و همین محافل قرآن که قطعا محبوب خداوند متعال است از مهم ترین عوامل انسجام و اتحاد امت به شمار می رود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امام صادق (ع) فرمود هر گروه چهل نفری که دور هم جمع بشوند و دعا کنند حتما خدای متعال خواسته آنها را مستجاب می کند، بیان کرد: این روایات همه دلالت بر این دارد که خداوند اجتماع مؤمنین را دوست دارد و این اجتماع مایه انسجام و این انسجام مایه الفت و در نهایت مایه قدرت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در جز دوم قرآن کریم خداوند به موضوع حج پرداخته است، حج را از مهم ترین عباداتی دانست که مایه انسجام امت می شود و یادآور شد: رهبرمعظم انقلاب در باب حج  فرمودند، ما معتقدیم که یکی از بزرگترین اهداف حج خانه‌ی خدا این است که مسلمانان را به هم نزدیک کند.

حاج ابولقاسم با تأکید بر اینکه وحدت اسلامی و وحدت بینش و نظر و سخن مسلمانان برای استکبار و در رأس ان آمریکا خطرناک است و این حقیقتی است که امام ما بارها آنها را بیان کرد، افزود: اتحاد و انسجام عامل مهمی برای قدرتمندی امت اسلام  می شود و وظیفه ی ما است که با تمام توان در جهت حفظ انسجام امت اسلامی و اتحاد تلاش کنیم.

وی حمایت پروردگار، امنیت و آرامش و پیروزی را از برکات متعدد اتحاد و همبستگی عنوان کرد و گفت: پیروزی امت اسلامی در سایه وحدت بدست می آید و وحدت مهم ترین عامل اقتدار امت اسلام است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه قم تفسیر قرآن ماه رمضان حرم حضرت معصومه س اقتدار امت اسلام امت اسلام خداوند متعال انسجام امت قبله مشترک مهم ترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۲۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر عرصه بین‌الملل به واسطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران

امام جمعه شهرکرد با شاره به عملیات طوفان‌الاقصی و عملیات وعده صادق، گفت: امروز عرصه بین‌الملل تغییرات سریعی کرده که اقتدار جمهوری اسلامی ایران، این تغییرات دنیا را ایجاد کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، اظهار داشت: باید مسئولان توجه ویژه‌تری به ورزش زورخانه‌ای داشته باشند، در شهرکرد تنها یک زورخانه وجود دارد که آن هم مشکلات قابل توجهی دارد که امید است زورخانه جدیدی شکل گیرد.

وی همچنین به روز شوراها اشاره کرد و گفت: توجه به شوراها از مسائل بسیار مهم است چرا که شوراها، کمک کننده و نیازمند حمایت هستند‌. شوراها باید مطالبات را به درستی بیان و با واقع گرایی مسائل را به مسئولین منتقل کنند تا مشکلات مردم کاهش یابند. 

امام جمعه شهرکرد با اشاره به هفته معلم و تبریک این ایام، گفت: معلم به عنوان یک الگوی تمام عیار، موثر و مفید برای جامعه است‌. خوشبختانه فرهنگیان کشور به خوبی در صحنه هستند اما جهت دهی علمی و فکری، ایمانی و شکل دادن آینده سازان ما به دست معلمین است.

نکونام با تاکید بر اینکه ائمه جمعه باید حرف دل مردم را بیان کنند، افزود: پایگاه نماز جمعه مردمی بوده و سخن اصلی در این پایگاه‌ها، درد مردم است. مواضع امام جمعه از مواضع رهبر اسلامی گرفته می‌شود و باید خط و مشی رهبری را داشته باشد. 

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به روز کار و کارگر، مطرح کرد: انتظار کارگران این است که مسئولین صدای آنها را بشنوند. کارگر و محیط کار باید نشاط داشته تا بتواند موثر باشد و جهش تولید محقق شود. رسانه‌ها و مطبوعات هم باید کمک کنند و مطالبات را منعکس کنند.

نکونام در پایان با بیان اینکه امروز در عرصه بین‌الملل شاهد تغییر سریعی هستیم، خاطرنشان کرد: بعد از وقایع طوفان الاقصی و قدرت نمایی یمنی‌ها و مکمل آنها عملیات وعده صادق، افکار و نگاه جهانی تغییر پیدا کرده و اقتدار جمهوری اسلامی ایران، این تغییرات را در دنیا ایجاد کرده است.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • مردم پایه اقتدار حکومت اسلامی را تشکیل می‌دهند
  • تقویت انسجام ملی در سایه انجام عملیات وعده صادق
  • عملیات «وعده صادق» گوشه‌ای از اقتدار نیروهای مسلح کشور بود
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • تغییر عرصه بین‌الملل به واسطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران
  • عملیات وعده صادق اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در دنیا اثبات کرد
  • اسلام‌آباد: سفر رئیس جمهور ایران فرصتی برای تعمیق همکاری‌ها بود
  • جانشین فرمانده کل سپاه: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد