Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@10:33:26 GMT

لغو صدها پرواز بریتیش ایرویز و ایزی جت ناشی از شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۱۲۰۶۱

لغو صدها پرواز بریتیش ایرویز و ایزی جت ناشی از شیوع کرونا

دو شرکت هوانوردی انگلیس از لغو صدها پرواز به دلیل کمبود خدمه ناشی از افزایش کرونا خبر دادند.

به گزارش مشرق، «بریتیش ایرویز» و «ایزی جت» دو شرکت هوانوردی انگلیس دوشنبه شب به وقت تهران از لغو صدها پرواز به دلیل کمبود کارکنان خود ناشی از افزایش کرونا خبر دادند.

 به نوشته وبگاه «ارو تایمز» شرکت هوایی بریتیش ایرویز  روز دوشنبه حدود ۱۰۰ پرواز را از «فرودگاه هیثرو» در لندن لغو کرد که دلیل آن غیبت بیش از حد معمول کارکنان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال، شرکت ایزی جت نیز ۲۲۲ پرواز خود را از روز جمعه گذشته تا دوشنبه لغو کرده است. این شرکت ارزان قیمت انگلیسی تلاش کرد تا با فهرست کردن خدمه اضافی آماده به کار، کمبود کارکنان را جبران کند، اما تلاش برای تامین نیروی کار مورد نیاز کافی نبود.

سخنگوی شرکت ایزی جت گفت: «در نتیجه شمار بالای کنونی عفونت‌های کووید در سراسر اروپا، ایزی‌ جت مانند همه کسب‌وکارها، سطوح بالاتر از حد معمول بیماری کارکنان را تجربه می‌کند.»

به نوشته این منبع خبری، به دلیل لغو گسترده پروازها، هرج و مرج مسافرتی در برخی از بزرگترین فرودگاه‌های انگلیس رخ داده  مسافران فرودگاه‌های «هیترو»، «منچست» ر و ادینبورگ  در صف‌های طولانی در انتظار ورود بودند.

سخنگوی فرودگاه منچستر  در این زمینه گفت: «کل صنعت ما در حال حاضر با کمبود کارکنان و چالش‌های به کارگیری نیرو مواجه است. حذف تمامی محدودیت‌های سفر پس از دو سال، همراه با شروع فصل سفرهای تابستانی، شاهد افزایش سریع تعداد مسافران بوده است که فشار زیادی بر عملیات ما وارد می‌کند.»

طی روزهای اخیر نیز صنعت هوانوردی آلمان با بحران ناشی از اعتصاب کارکنان خود مواجه شد. اعتصاب صدها مامور امنیتی در فرودگاه‌های آلمان برای افزایش دستمزد منجر به تاخیر یا لغو پروازها در این کشور شد.

 بیش از ۱۰۰۰ مامور امنیتی در فرودگاه‌های  آلمان کار خود را ترک کردند و این اقدام منجر به لغو و تأخیر چندین پرواز شد. کارکنان امنیتی در فرودگاه‌های «برلین»، «دوسلدورف»، «هانوفر» و مکان‌های دیگر اعتصاب یک روزه را  آغاز کردند تا بر افزایش دستمزدها فشار وارد کنند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین ماه رمضان قیمت کرونا پرواز بریتیش ایرویز کرونا در انگلیس مشرق هانوفر ایزی جت ویروس کرونا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت ایزی جت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۲۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرودگاه بین‌المللی سمنان مهیای بهره‌برداری است

شجاعی گفت: برقراری پروازهای داخلی و خارجی از فرودگاه بین‌المللی شهدای سمنان از طریق رایزنی با شرکت‌های هواپیمایی در دست پیگیری است.

وی ادامه داد: باند فرودگاه سمنان از مجهزترین و به‌روزترین فرودگاه‌های کشور است که ظرفیت فرود هواپیماهای غول‌پیکر از جمله ایرباس ۳۲۰ را دارد.

مدیر فرودگاه بین‌المللی شهدای سمنان اظهار کرد: این فرودگاه گ جزو نزدیک به ۳۰ فرودگاه کشور دارای مرز هوایی و پرواز بین‌المللی است و اولین پرواز بین‌المللی به مقصد عتبات عالیات از فرودگاه سمنان با هواپیمای ایرباس ۳۲۰ از باند این فرودگاه بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • پرواز‌های فرودگاه ایلام لغو شد
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه
  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • فرودگاه بین‌المللی سمنان مهیای بهره‌برداری است
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • بازگشت عمره گزاران یزدی به استان
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه در ۱۶ اردیبهشت
  • فهرست پرواز‌های فرودگاه اصفهان روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نوسازی و بهسازی فرودگاه شهدای جزیره خارگ پایان یافت
  • رسم نادرست تیراندازی در عروسی پرواز‌های یک استان را لغو کرد!