Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-01@18:12:24 GMT

لغو صدها پرواز بریتیش ایرویز و ایزی جت ناشی از شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۱۲۰۸۰

لغو صدها پرواز بریتیش ایرویز و ایزی جت ناشی از شیوع کرونا

به گزارش فارس، «بریتیش ایرویز» و «ایزی جت» دو شرکت هوانوردی انگلیس دوشنبه شب به وقت تهران از لغو صدها پرواز به دلیل کمبود کارکنان خود ناشی از افزایش کرونا خبر دادند.

 به نوشته وبگاه «ارو تایمز» شرکت هوایی بریتیش ایرویز  روز دوشنبه حدود ۱۰۰ پرواز را از «فرودگاه هیثرو» در لندن لغو کرد که دلیل آن غیبت بیش از حد معمول کارکنان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال، شرکت ایزی جت نیز ۲۲۲ پرواز خود را از روز جمعه گذشته تا دوشنبه لغو کرده است. این شرکت ارزان قیمت انگلیسی تلاش کرد تا با فهرست کردن خدمه اضافی آماده به کار، کمبود کارکنان را جبران کند، اما تلاش برای تامین نیروی کار مورد نیاز کافی نبود.

سخنگوی شرکت ایزی جت گفت: «در نتیجه شمار بالای کنونی عفونت‌های کووید در سراسر اروپا، ایزی‌ جت مانند همه کسب‌وکارها، سطوح بالاتر از حد معمول بیماری کارکنان را تجربه می‌کند.»

به نوشته این منبع خبری، به دلیل لغو گسترده پروازها، هرج و مرج مسافرتی در برخی از بزرگترین فرودگاه‌های انگلیس رخ داده  مسافران فرودگاه‌های «هیترو»، «منچست»ر و ادینبورگ  در صف‌های طولانی در انتظار ورود بودند.

سخنگوی فرودگاه منچستر  در این زمینه گفت: «کل صنعت ما در حال حاضر با کمبود کارکنان و چالش‌های به کارگیری نیرو مواجه است. حذف تمامی محدودیت‌های سفر پس از دو سال، همراه با شروع فصل سفرهای تابستانی، شاهد افزایش سریع تعداد مسافران بوده است که فشار زیادی بر عملیات ما وارد می‌کند.»

طی روزهای اخیر نیز صنعت هوانوردی آلمان با بحران ناشی از اعتصاب کارکنان خود مواجه شد. اعتصاب صدها مامور امنیتی در فرودگاه‌های آلمان برای افزایش دستمزد منجر به تاخیر یا لغو پروازها در این کشور شد.

 بیش از ۱۰۰۰ مامور امنیتی در فرودگاه‌های  آلمان کار خود را ترک کردند و این اقدام منجر به لغو و تأخیر چندین پرواز شد. کارکنان امنیتی در فرودگاه‌های «برلین»، «دوسلدورف»، «هانوفر» و مکان‌های دیگر اعتصاب یک روزه را  آغاز کردند تا بر افزایش دستمزدها فشار وارد کنند.

منبع: الف

کلیدواژه: ایزی جت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۲۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام تنها ۱۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا ۱۷ فروردین ماه سال جاری، نزدیک به ۱۷ هزار پرواز در ۵۶ فرودگاه مختلف کشور انجام شده که در مقایسه با سال گذشته رشد قابل توجه ۷ درصدی داشته است.

همچنین پنج فرودگاه پرتردد در این ایام به ترتیب فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد، تبریز، شیراز و اصفهان بوده و شهرهای مشهد و کیش بعنوان محبوب ترین مقاصد در نوروز ۱۴۰۳ معرفی شدند.

در بین شرکت های هواپیمایی نیز آتا ایر با جابجایی ۱۸۷۹۴۸ مسافر در مسیرهای پروازی داخلی و خارجی، مقام اول کشور در پروازهای نوروزی را به خود اختصاص داد همچنین این ایرلاین با اختصاص ۲۳۷۶۳۲ صندلی در فروردین ماه ۱۴۰۳ سهم قابل توجهی را در جابه جایی مسافر به خود در ماه اول سال جاری اختصاص داده است.

کد خبر 6093055 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی
  • انجام تنها ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • انجام تنها ۱۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • لغو پرواز مشهد تهران / علت چه بود؟
  • فرودگاه کرمانشاه تعطیل نیست
  • نقص فنی در پرواز هواپیمای مشهد-تهران
  • علت فرود اضطراری پرواز استانبول-تهران در ارومیه
  • دلیل فرود اضطراری پرواز استانبول تهران چه بود؟