Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، به دنبال انتشار تصاویر از رانش جنگل در منطقه «للجار مرزن‌آباد» و طی بازدید میدانی مسؤولان مربوطه، علی قاسمی فرماندار چالوس علت حادثه رانش را احداث پله استخراجی و فعالیت معدنی اعلام و اظهار کرد: این رانش حدود چهار ماه قبل در ضلع شرقی جاده روستایی سنار رخ داده است.

وی گفت: فعالیت معدنی در منطقه رانشی للجار که حسب گزارش احتمال ریزش مجدد هم دارد، تا اطلاع ثانوی تعطیل و باید مورد بررسی و بازنگری قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی با بیان اینکه منطقه للجار حالت لغزش و ریزش را دارد، عنوان کرد: مجوزهای که صادره باید کارشناسی و ارزیابی شود تا منطقه‌ای که طبیعتا دارای ماهیت لغزش و ریزش است، را تحریک نکند و کمتر دچار تخریب منابع طبیعی و مشکلات زیست محیطی باشیم.

قاسمی با بیان اینکه در بسیاری از مناطق مرزن‌آباد با این مشکل مواجه هستیم، اظهار کرد: دستگاه‌های صادرکننده مجوز به دلیل شرایط منطقه باید دقیق‌تر بررسی و حتما گزارش ارزیابی داشته باشند.

فرماندار چالوس ضمن بیان اینکه حمایت ما از بخش خصوصی فعالیت معدنی تابع شرایطی است، خاطر نشان کرد: شرط حمایت از این بخش، حفظ محیط زیست و عدم تخریب منابع طبیعی است.

فرماندار چالوس تصریح کرد: همه مجوزهایی معدنی در بخش مرزن‌آباد که در چند ماه اخیر صادر و یا تمدید شدند اجازه فعالیت ندارند تا بازنگری و ارزیابی مجدد به عمل آید.

قاسمی در ادامه با بیان اینکه درخواست بازدید میدانی مسؤولان استانی سازمان صمت طی دو روز آینده داده شد، افزود: متولیان باید بررسی‌های لازم را انجام و متعهد شوند که در آینده هیچ مشکلی برای محیط زیست و منابع طبیعی پیش نخواهد آمد.

 وی با بیان اینکه از این تاریخ صدور هر گونه مجوز فعالیت معدنی در شهرستان چالوس با اطلاع فرمانداری شهرستان باید انجام شود؛ تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی بدون اطلاع فرمانداری مجوزی را حتی در مسیر قانونی صادر کنند، بنده آن را به رسمیت نمی‌شناسم.

فرماندار چالوس در پایان تاکید کرد: هیچ مجوز جدید معادن در مرزن‌آباد نباید صادر شود، به گزارش فارس فرماندار چالوس پیرو گزارش‌های ارسالی، مسؤولان مربوطه را برای بازدید میدانی اعزام و جلسه اضطراری ساعت ۹ شب در فرمانداری برای تعیین و تکلیف رانش و معادن برگزار کرد.

انتهای پیام/۸۶۰۶۱/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: معادن رانش منابع طبیعی محیط زیست فرمانداری چالوس علی قاسمی فرماندار چالوس صدور مجوز معدن فرماندار چالوس فعالیت معدنی مرزن آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۲۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ اولین پارک بانوان شهریار به زمین زده شد

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم کلنگ زنی اولین پارک بانوان شهریار بعد از ظهر شنبه با حضور علیرضا فاتحی نژاد فرماندار شهریار، علی ملکی شهردار شهریار، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از معاونان شهرداری در شهرک امیریه برگزار شد.

فرماندار شهریار در این مراسم به اهمیت و نیاز شهر پارک بانوان پرداخت و گفت: جامعه اسلامی توجه ویژه ای به نقش بانوان در حوزه‌های مختلف همسرداری، فرزندآوری و فعالیت در اجتماع دارد لذا در این راستا فراهم سازی ایجاد روحیه نشاط و ارتقا سرانه ورزشی این قشر تأثیرگذار نیز امری حیاتی است.

علیرضا فاتحی نژاد ادامه داد: حضور زنان در تمامی حوزه‌های مختلف جامعه چشمگیر و انکارناپذیر است، زمانی که انتظار حفظ حریم و استمرار حضور مؤثر زنان جامعه را داریم باید بستر لازم برای ارتقای روحیه شور و نشاط در جامعه ایجاد گردد و توسعه اماکن مخصوص بانوان یکی از این بسترهاست که نیازمند توجه ویژه مسئولین و شهرداری‌ها و شوراها است.

وی افزود: کلنگ زنی پارک ویژه بانوان نیز ضرورتی بود که به همت شهرداری شهریار و با پشتیبانی اعضای محترم شورای شهریار انجام یافته و امیدواریم در مهلت مقرر شاهد افتتاح این پارک باشیم.

فرماندار شهریار ضمن تبریک پیشاپیش روز ملی شوراها به اعضای شوراهای اسلامی شهرستان اضافه کرد: شوراها به معنای واقعی تجلی مشارکت مردم هستند چرا که با انتخاب خود مردم برای محقق نمودن مطالبات مردم تلاش می‌کنند.

فرماندار شهریار در ادامه با تبریک روز کار و کارگر و هفته بزرگداشت معلم خاطرنشان کرد: کارگران نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری در پویایی جامعه دارند و مطمئناً در شهرستان شهریار نیز برنامه‌هایی جهت گرامیداشت کارگران و فرهنگیان و معلمان عزیز خواهیم داشت.

شایان ذکر است پارک بانوان امیریه در زمینی به مساحت ۱۹ هزار مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان در داخل پارک امیریه شهریار به همت شهرداری و شورای اسلامی شهریار کلنگ زنی صورت گرفت و طبق اعلام شهرداری در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 6090424

دیگر خبرها

  • هراز و کندوان تعطیلات آخر هفته یکطرفه می‌شوند
  • داور لیگ برتری استعفا داد
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های شمالی کشور
  • وضعیت جاده‌ها / محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • محدودیت های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • اعلام محدودیت های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول
  • ۱۵۵ کشته و زخمی در سیل و رانش زمین در کنیا
  • کلنگ اولین پارک بانوان شهریار به زمین زده شد