Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک متخصص بیماری های مغز و اعصاب با بیان اینکه مبتلایان به بیماری های خاص هم می توانند روزه ‌داری ‌کنند، نکاتی را برای این قبیل از بیماران مطرح کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرزاد اشرافی، در پاسخ به این سوال که آیا افرادی که به میگرن مبتلا هستند می‌توانند روزه بگیرند یا خیر، اظهار کرد: در موارد خاص حملات میگرنی در ماه مبارک رمضان می‌تواند تشدید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کم خوابی، کاهش مصرف کافئین، کاهش قندخون و کم آبی بدن زمینه ساز بروز حمله‌های میگرنی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، به افراد مبتلا به سردردهای میگرنی توصیه کرد: این افراد باید چند ماه قبل از ماه رمضان مصرف کافئین را کاهش دهند تا بدن آنها به کمبود کافئین عادت کند.

خواب کافی، اجتناب از استرس و پرهیز از مصرف غذاهای حاوی قند بالا توصیه دیگر این متخصص مغز و اعصاب به روزه داران مبتلا به میگرن برای پیشگیری از بروز و یا تشدید حمله‌های این بیماری است.

استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، درباره روزه گرفتن در مبتلایان به ام اس نیز توضیح داد: بیشتر مبتلایان به بیماری MS که بیماری آنها کنترل شده و درمان‌های دارویی را دنبال می‌کنند می‌توانند مانند سایر افراد روزه بگیرند.

متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب دانشگاه با بیان این که برخی نشانه‌ها در افراد مبتلا به ام اس مثل خستگی روزانه، گزگز در اندام‌ها و سرگیجه با گرسنه ماندن تشدید می‌شود، گفت: اگر این علامت‌ها بعد از افطار بهبود پیدا کند روزه گرفتن برای این افراد منعی ندارد.

اشرافی همچنین درباره افرادی که به فرم‌های پیشرفته ام اس مبتلا هستند و تحت درمان با داروهای کورتون، ضد تشنج و اسپاسم هستند نیز، افزود: این افراد هرگز خودسرانه اقدام به روزه گرفتن نکنند و حتماً با متخصص مغز و اعصاب مشورت کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه نیز در ادامه ارتباط مبتلایان به پارکینسون و روزه داری را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: افرادی که مبتلا به پارکینسون خفیف و یا متوسط هستند و توسط دارو بیماری خود را کنترل می‌کنند و یا در طول روز دو تا سه بار دارو مصرف می‌کنند، می‌توانند با جابه‌جایی ساعات استفاده از دارو، روزه بگیرند.

وی به مبتلایان پارکینسون توصیه کرد: از بی خوابی و خستگی مفرط اجتناب کنید همچنین در مواردی که بیماری پارکینسون پیشرفته و فاصله مصرف دارو بین دو تا سه ساعت است، و با عدم مصرف دارو اختلالات و نشانه‌های بیماری تشدید می‌شود، حتماً باید پیش از اقدام به روزه گرفتن با متخصص مغز و اعصاب مشورت کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: روزه بگیرند مغز و اعصاب روزه گرفتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۲۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب و شتم پرستار در بیمارستان این شهر

به گزارش خبرآنلاین، فریبرز درویش افزود : این اتفاق ۲ روز گذشته در این بیمارستان رخ داد که متاسفانه همراهان و خود بیمار در اقداماتی کاملا غیر قانونی پرستار را مورد ضرب و شتم قرار دادند که از ناحیه سر و صورت به شدت آسیب دیده است.

ایرنا در خبری نوشت:وی اظهار کرد : این افراد به علت مراجعه زیاد بیماران آستانه تحمل آنان در ارائه خدمات پایین آمده بود که شروع به فحاشی و ضرب و شتم این پرستار که در نهایت او را زخمی کردند.

این مسوول اظهار داشت : در زمان حاضر این پرستار یک شب در این بیمارستان بستری بوده و برای ادامه درمان هم اکنون در منزل بستری است.

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس گفت : هم اکنون شکایتی علیه ضاربان که دست کم چهار نفر بوده از سوی واحد حقوقی این مرکز درمانی انجام گرفته و امیدوارم هر چه زودتر به پرونده این افراد خاطی رسیدگی شود.

بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس با داشتن حدود ۷۰تخت مصوب شامل بخش هایی از جمله داخلی، جراحی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، چشم پزشکی، اطفال، رادیولوژی، آزمایشگاه، داروخانه و ...به طور شبانه روزی به بیماران غرب مازندران خدمات ارائه می دهد.

نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن و رامسر از شهرستان های غربی مازندران به شمارمی آیند

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899792

دیگر خبرها

  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
  • ضرب و شتم پرستار در بیمارستان این شهر
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد