Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سامانه ۱۳۷ از جمله پل های ارتباطی شهروندان با شهرداری ها به شمار می رود و افراد می توانند با تماس با این سامانه مسایل و مشکلات و مطالبات خود را در زمینه های مرتبط با شهرداری مطرح کنند.

با وجود فعالیت سامانه ۱۳۷ هنوز خیلی از شهروندان اطلاعی از وجود این سامانه و کارکردهای آن ندارند.

به گفته کارشناسان مدیریت شهری، شهروندان می توانند مسایل مرتبط با خدمات شهری و عمرانی، حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری، زیباسازی و دیگر مسایل مرتبط با امور شهرداری ها را از طریق تماس با این سامانه اطلاع داده و پیگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به منظور آشنایی بیشتر شهروندان با فعالیت این سامانه با مهدی کوزه گرها سرپرست سامانه ۱۳۷ شهرداری قزوین پیرامون اقدامات و فعالیت های این سازمان به گفت و گو نشست.  

کوزه گرها ضمن تاکید بر ضرورت ارتقای فعالیت‌ها و ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان، بر پیگیری مطالبات مردم از مناطق و سازمان‌های مختلف تا حصول نتیجه، تاکید کرد.

ایرنا. سامانه ۱۳۷ شهرداری قزوین چه وظایفی برعهده دارد؟  

سامانه ۱۳۷شماره تلفن سه رقمی  بوده که متعلق به شهرداری است و شهروندان می‌توانند مسایل شهری مرتبط با مدیریت شهری را با آن در میان بگذارند تا سامانه مربوطه آنها را به مجموعه های ذی ربط شهرداری انتقال دهد.

البته سامانه ۱۳۷ فقط نقش نظارتی و پیگیری کننده دارد و حل و رسیدگی به برخی از مسائلی که شهروندان به سامانه گزارش می دهند، زمان بر است و امکان رسیدگی سریع به همه درخواست ها وجود ندارد؛ بنابراین از شهروندان انتظار می رود صبوری پیشه کنند و بدانند که حتما به تقاضای آنها در صورت ارتباط داشتن با حوزه مدیریت شهری رسیدگی می شود.

ایرنا. سامانه ۱۳۷ به عنوان پل ارتباطی بین شهروندان و شهرداری یاد می شود، آیا این سامانه می تواند خدمات اجتماعی به شهروندان ارائه کند؟

 سامانه ۱۳۷ برای این ایجاد شده تا مراجعات مردم به شهرداری کمتر شود و در واقع از زحمت شهروندان کاسته شود بنابراین کارشناسان سامانه ۱۳۷ با شنیدن خواسته های شهروندان و تجزیه و تحلیل آن ها موارد به سازمان های مربوطه انتقال می دهند که اگر شهروند خود مستقیم ورود کند، مسلما به دلیل نا آشنایی باید پروسه طولانی را تا رسیدن به خواسته اش طی کند اما سامانه ۱۳۷ این مسیر را کوتاه می کند.  

بنابراین اگر بخواهم به سوال شما پاسخ روشنی بدهم سامانه خود ماهیت اجتماعی دارد، چون با شهروندان ارتباط تنگاتنگ و مستقیم دارد و گوش شنوا بودن و شنیدن خواسته ها و مشکلات مردم و انتقال و پیگیری آن می تواند این ماهیت را قوام دهد.  


ایرنا. آیا سامانه ۱۳۷ در بین شهروندان قزوینی شناخته شده است؟

 شهروندان قزوینی با این سامانه به نسبت آشنایی دارند؛ اما این مساله مطلوب مجموعه مدیریت شهری نیست و امیدواریم با افزایش مشارکت مردم در اداره امور شهر بتوانیم سامانه را به عنوان امین و همراه مردم بیش از پیش معرفی کنیم.  

ایرنا. در سال گذشته چند بار تلفن‌های سامانه ۱۳۷ به صدا درآمده است؟  
در سال گذشته ۲۴ هزار و ۶۹۵ بار تلفن های سامانه ۱۳۷ به صدا درآمد که از این بین ۱۳ هزار و ۶۹۴ مورد زنگ قابلیت ثبت داشته است.

در واقع این ۱۳ هزار و ۶۹۴ تماس موضوعات مربوط به حوزه مدیریت شهری بوده است و برخی درخواست ها هم به شهرداری ارتباط نداشته و اساسا قابلیت پیگیری نداشته است.

البته گاهی با راهنمایی های نادرست به شهروندان، مردم مسائل غیر مرتبط را با سامانه ۱۳۷ در میان می گذارند که سبب سرگردانی شهروند می شوند از این رو تقاضا داریم دستگاه ها مواردی که برعهده شهرداری قرار ندارد را به این نهاد ارجاع ندهند و موجب سرگردانی شهروندان نشوند.  

ایرنا. بیشتر موضوع درخواست‌های شهروندان در یکسال گذشته در چه مورد بوده است؟  

بیشترین درخواست شهروندان در یکسال گذشته از مجموعه مدیریت شهری، جمع آوری  پسماندهای شهری، نظافت معابر و سطح شهر، جمع آوری سگ‌های ولگرد و لایروبی جوی‌های آب، ترمیم ترانشه و لکه گیری آسفالت، ساماندهی وانت بارهای دوره گرد، ساماندهی کارتن خواب‌ها در سطح شهر بوده است.

البته در مرحله بعدی هرس درختان و جمع آوری شاخه‌های آن و آبیاری درختان سطح شهر و رسیدگی به فضای سبز و زیباسازی معابر مورد تاکید شهروندان قزوینی بوده که انتظار رسیدگی مجموعه مدیریت شهری به این معضلات و مشکلات را داشته اند. 

ایرنا. به طور مشخص منظور از موضوعات فوریتی و خطرساز شهری چیست و آیا شهروندان می توانند در این خصوص با سامانه ۱۳۷ در این مورد تماس بگیرد؟

 از جمله موضوعات فوریتی و خطر ساز که به سامانه منتقل می شود، مفقود شدن دریچه های آب های سطحی در سطح شهر می باشد که متاسفانه مدتی است که این درخواست ها افزایش یافته و بسیار خطرساز است که منجر به جراحت عابران و خسارت به خودروها می شود.

افکن چاه ها در معابر و بافت های فرسوده  یا ریزش دیوارهای سازه های متروکه از دیگر موارد فوریتی است که به آنها به سرعت رسیدگی می شود و هر زمان از شبانه روز شهروندان به سامانه ۱۳۷ اطلاع رسانی کنند کارشناسان به قید فوریت با مجموعه مدیریت شهری در میان خواهند گذاشت تا مانع بروز حادثه برای شهروندان شود.

 ایرنا. آیا دستگاه‌های خدمات رسان دولتی و... با مجموعه شهرداری به ویژه با ۱۳۷ همکاری دارند؟

 آنگونه که باید و شاید همکاری تنگاتنگ نبوده است؛ البته نبود مدیریت یکپارچه شهری در این مقوله بسیار احساس می شود؛ اما با این وجود مجموعه ۱۳۷ شهری در سال جدید در صدد تعامل و همکاری بیشتر و برگزاری سلسله نشست ها و استفاده از ظرفیت‌های موجود بین دستگاه ها و شهرداری هستیم تا با همکاری دستگاه های خدمات رسان، مدت زمان رسیدگی به درخواست های شهروندان کاهش یابد.

 ایرنا. آیا سامانه ۱۳۷ به عنوان نماینده مجموعه شهرداری توانسته پاسخگوی خواسته های شهروندان باشد و اعتماد عمومی را نسبت به مدیریت شهری تقویت کند؟

 سامانه ۱۳۷ به عنوان پل ارتباطی شهروندان با مجموعه مدیریت شهری تمام تلاش خود را کرده تا پاسخ مناسبی به شهروندان بدهد و رسالت اصلی که افزایش حس اعتماد مردم نسبت مجموعه مدیریت شهری است را ارتقا دهد.

البته گفت و گوی شفاف با مردم و تعامل دو سویه و افزایش آگاهی مردم نسبت به قوانین شهری هم در این بر انگیختگی حس اعتماد موثر است، با این همه امیدواریم با سازوکاری که در دستور کار داریم و با همکاری بیشتر مجموعه شهرداری بتوانیم در سال جدید این اعتماد عمومی را ارتقا دهیم تا موجب افزایش رضایت مردم از مدیریت شهری شود.


 ایرنا. سامانه ۱۳۷ برای سال جدید در جهت تسریع در پاسخگویی به درخواست‌های شهروندان برنامه‌ای دارد؟  

با توجه به وضعیت اقتصادی موجود و کاهش درآمدهای عمومی کشور، بنابراین بخشی از درآمد شهرداری ها هم کاسته شده و در برخی حوزه ها منجر به کندی در ارائه خدمات شده است اما با این وجود در سال جدید با ارائه ساز و کارهای جدید در صدد این هستیم تا خواست مردم به طور شفاف و برخط (آنلاین) به مدیران شهرداری انتقال داده شود که با اولویت و با قید فوریت مورد پیگیری قرار بگیرد.

از سوی دیگر تلاش داریم به شهروندان علت زمان بر بودن خواسته شان اعلام شود،چون اعتقاد داریم هر تماس شهروند با سامانه ارزشمند است و باید پاسخ شفاف و روشنی به آن داده شود.

کلام آخر: 
باوجود آنکه برخی از شهروندان، چندان با وظایف سامانه۱۳۷ شهرداری آشنا نیستند و انتظارات خارج از حیطه وظایف دارند؛ اما با همه این‌ها،   این سامانه گوش شنوای مطالبات همه شهروندان است و می تواند نقش مهمی را در انتقال پیام ها و مطالبات مردم با مدیریت شهری و بهبود خدمات این حوزه به همراه داشته باشد.

برچسب‌ها شورای شهر شهرداری قزوین استان قزوین مدیریت شهری مشارکت اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر شهرداری قزوین استان قزوین شورای شهر شهرداری قزوین استان قزوین مدیریت شهری مشارکت اجتماعی مجموعه مدیریت شهری شهرداری قزوین سامانه ۱۳۷ درخواست ها دستگاه ها سال گذشته سال جدید سطح شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۲۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری اصفهان باید فصل وصل سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر با شرکت‌های دانش‌بنیان باشد

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اگر معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان سال آینده درصدد است اتفاقی را رقم بزنند باید فصل وصل سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر با شرکت‌های دانش‌بنیان باشد و با ایده‌پردازان و ایده‌نگاران ارتباط بگیرند تا در نهایت در کنار هم تامین‌کننده مدیریت شهری باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مصطفی نباتی‌نژاد در جلسه انعقاد قرارداد مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای بین سازمان مشارکت‌ها و سرمایه گذاری شهرداری اصفهان و شرکت صنایع شهر فرین به عنوان یکی از برنامه‌های ویژه دومین رویداد ملی حمل و نقل دانش بنیان ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این رویداد مهم در حوزه حمل‌ونقل اظهار کرد: معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان برای دومین بار نسبت به برگزاری GoingEvent در این رویداد اقدام کرده‌اند که امیدواریم ادامه پیدا کند.

وی اضافه کرد: بر اساس گزارش ارائه شده ۷۰ درصد محتوای نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان نسبت به سال گذشته تغییر کرده است و این نشان دهنده شاخص بهبود در این موضوع است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: به‌نظر می‌رسد اگر کل مجموعه خدماتی و امکاناتی مدیریت شهری اصفهان و کل شهر اصفهان را مورد توجه قرار دهید و آن‌ها را در آینده در این ره‌آورد فناورانه درگیر کنید، بسیار مؤثرتر است.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری اصفهان ۸ درصد سهام بانک شهر را دارد، ادامه داد: همچنین مدیریت شهری اصفهان بخشی از سهام اولین VC یا سرمایه‌گذاری خطرپذیر اصفهان را دارد که اسم این VC شرکت هدهد است؛ در این برنامه باید تعدادی از وی‌سی‌های کشور دعوت می‌شدند، می‌دیدند، می‌خریدند و با همدیگر شراکت داشتند.

نباتی‌نژاد گفت: اگر معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان سال آینده درصدد است اتفاقی را رقم بزنند باید فصل وصل سرمایه گذاری مخاطره‌پذیر با شرکت‌های دانش‌بنیان باشد و با ایده‌پردازان و ایده‌نگاران ارتباط بگیرند تا در نهایت در کنار هم قرار بگیرند و تأمین کننده حرفه‌ای مدیریت شهری باشند.

کد خبر 749916

دیگر خبرها

  • شهر و حیات مدنی
  • اشتغال، وام و کمک مالی بیشترین مطالبه ثبت شده مردم کهگیلویه و بویراحمد در سامانه سامد
  • تلاش شبانه‌روزی تیم‌های خدمات شهری برای رفع آبگرفتگی از معابر
  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد
  • کارگران مهم‌ترین رکن مدیریت شهری هستند
  • کمتر از ۳ درصد لوایح شهرداری قزوین عودت داده شد
  • فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین آماده بهره‌برداری
  • هیچ فرصت سرمایه‌گذاری در شهر نباید از دست برود/ چاره‌ای جز مشارکت مردم در توسعه شهر نداریم
  • استقبال مشهدی‌ها از واگذاری موتور سیلکت‌های برقی
  • شهرداری اصفهان باید فصل وصل سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر با شرکت‌های دانش‌بنیان باشد