Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@09:00:12 GMT

گمرکات خراسان جنوبی بیش از ۷۲۳ میلیون دلار ارزآوری داشت

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۱۲۷۵۶

گمرکات خراسان جنوبی بیش از ۷۲۳ میلیون دلار ارزآوری داشت

سید حسن رحیمی‌زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۱۴ درصد و به لحاظ وزن ۴۰ درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: از مجموع کالاهای خروجی صادراتی، ۶ هزار و ۷۴۶ فقره اظهارنامه صادراتی به ارزش ۱۲۰ میلیون و ۷۵۷ هزار و ۱۰۵ دلار به وزن ۹۱۶ هزار و ۸۶۴ تن مربوط به صادرات قطعی از گمرکات بیرجند، ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه مرزی ماهیرود بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد اظهارنامه ۱۷ درصد افزایش، ارزش ۴۰ درصد و وزن ۴۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی افزود: عمده اقلام صادرات قطعی گمرکات استان در این مدت شامل صیفی‌جات، سیمان، هیدروکربن سبک، کاشی و سرامیک، گازوئیل، روغن سوخت تقطیری، خرما، هیدروکربن حاصل از بازیافت خاک‌های مستعمل رنگ‌بر، قیر و میلگرد بوده که عمده این اقلام به کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان و ترکمنستان صادر شده است.

رحیمی‌زاده عنوان کرد: تعداد پروانه ارائه شده در حوزه صادرات ماده ۱۱۶ شامل کالاهای اظهار شده در سایر گمرکات کشور و خروجی از گمرک ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه‌های مرزی استان در این مدت ۱۳ هزار و ۹۸۶ فقره بوده است.

وی ارزش این پروانه‌های صادراتی را ۶۰۳ میلیون و ۱۵۰ هزار و ۱۵۱ دلار به وزن بیش از یک میلیون و ۲۱۶ هزار و ۵۱۵ تن اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه ۲۰ درصد، ارزش ۶ درصد و وزن ۳۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی یادآور شد: عمده اقلام خروجی موضوع ماده ۱۱۶ شامل مشتقات نفتی، کود، پروفیل، شیشه، ایزوگام و از این قبیل بوده است.

وی درباره واردات قطعی گمرکات استان گفت: سال گذشته ۱۰۱ فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش ۲۴ میلیون و ۹۷۶ هزار و ۴۵۸ دلار به وزن ۲ هزار و ۵۴۸ تن تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه ۳۳۹ درصد، ارزش هزار و ۱۶۲ درصد و وزن ۲۴۲ درصد افزایش داشته است.

رحیمی‌زاده افزود: عمده اقلام وارداتی به استان را لوازم و قطعات مربوط به معدن، قطعات مربوط به خط تولید کاشی، کائوچو، ترنجبین، آنتی اکسیدان، لودر، کلروبوتیل، بذر یونجه، شاهدانه بو داده و زغال شسته نشده تشکیل می‌دهد که این اقلام از کشورهای امارات متحده عربی، گرجستان و افغانستان وارد شده است.

وی با اشاره به امانات پستی انجام شده در سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: پارسال ۱۵۸ فقره اظهارنامه صادراتی به ارزش هفت هزار و ۵۸۸ دلار به وزن ۹۳۸ کیلوگرم تشکیل شد که از نظر تعداد اظهارنامه ۳۹ درصد، ارزش ۴۲ درصد و وزن ۹۱ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: همچنین از ابتدای امسال تعداد ۳۱ فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش ۱۲ هزار و ۸۶۸ دلار به وزن ۱۸۸ کیلوگرم تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظرتعداد اظهارنامه درصد، از نظر ارزش ۲۷۴ درصد و از نظر وزن ۲۳۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: کالاهای وارد شده دوربین دوچشمی، البسه و تلفن همراه بوده که کشور مقصد و مبدا صادرات و واردات امانات پستی آلمان، روسیه، آمریکا، کانادا، دانمارک است.

رحیمی‌زاده درخصوص انجام خدمات مسافری در گمرکات گفت: پارسال به هشت هزار و ۴۶۷ نفر مسافر ورودی و هفت هزار و ۵۵۴ نفر مسافر خروجی از گمرک ماهیرود، خدمات گمرکی ارائه و تشریفات مسافری امور گمرکی انجام شده است.

وی افزود: مسافران ورودی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۲ درصد و مسافران خروجی ۱۰ درصد افزایش داشته همچنین فرودگاه بیرجند پرواز خارجی نداشته است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: همچنین سال گذشته سه هزار و ۴۹۱ دستگاه کامیون به وزن ۹۷ هزار و ۹۹۱ تن شامل روغن صنعتی، شکر، فوفل، مرغ منجمد، آرد و سایر اقلام از کشورهای عراق، هند، اندونزی، ترکیه و فدراسیون روسیه از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شد.

وی بیان کرد: این میزان ترانزیت کالا از مرز خراسان جنوبی نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد کامیون ۳۹ درصد و وزن ۴۴ درصد کاهش داشته است.

برچسب‌ها افغانستان واردات گمرک جمهوری اسلامی ایران خراسان جنوبی صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان واردات گمرک جمهوری اسلامی ایران افغانستان واردات گمرک جمهوری اسلامی ایران خراسان جنوبی صادرات غیر نفتی مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی فقره اظهارنامه درصد افزایش دلار به وزن رحیمی زاده درصد و وزن درصد کاهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۲۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان

امیرجمشیدی ناظر گمرکات مازندران با اشاره به اینکه پاکستان جز۵ کشور اول صادرات گمرکات مازندران است، گفت: از این میزان تجارت ۱۱ میلیون و ۶۸۳ هزار دلار سهم صادرات گمرکات مازندران به پاکستان می‌باشد.

او کالا‌های صادرشده به پاکستان را فرآورده‌های لبنی، مواد پلاستیکی، موادنساجی نام برد.

امیرجمشیدی گفت: ۱۶ هزار و ۸۷۳ دلار کالا پارسال از مبدا پاکستان وارد گمرکات مازندران وارد شده است.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات فراورده‌های لبنی درفروردین ماه امسال به پاکستان، افزود: گمرکات مازندران طی مدت یاد شده ۹۵۱هزار دلاربه این کشور صادر نموده که نسبت به مدت مشابه سال۱۴۰۱. افزایش ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • شرایط برای عرضه ظرفیت‌های خراسان جنوبی در اکسپو فراهم است
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • قاچاقچی سوخت ۸۸۸ میلیون تومان جریمه شد
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید
  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟