Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@03:03:41 GMT

خودسازی و تمدن سازی ویژگی بارز ماه مبارک رمضان است

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۱۲۸۴۰

خودسازی و تمدن سازی ویژگی بارز ماه مبارک رمضان است

حجت الاسلام جواد محمدزاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ماه مبارک رمضان ماه قرآن است، قرآن یک زندگی مومنانه و با سبک اسلامی را به انسان می‌آموزد و برای اینکه بتوانیم سبک زندگی اسلامی را در برابر زندگی غربی توسعه دهیم باید به سراغ قرآن و مفاهیم بلند آن برویم.

رییس تبلیغات اسلامی گرگان افزود: ما باید شیوه زندگی انبیاء و اولیای الهی را سرمشق خود قرار دهیم، روش دستگیری کردن آنها از مستمندان، نحوه اداره جامعه و ایستادگی آنها در برابر ظالمان و همه این موارد در قرآن بیان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: قرائت قرآن همراه با تدبر در معانی آیات آن، خودسازی و عبادت خداوند یکی از توصیه‌های موکد در ماه مبارک رمضان است که باعث بهره‌مندی بندگان خدا از فیوضات این ماه می‌شود.

محمد زاده، صله‌رحم، اطعام دهی به نیازمندان و افطاری دادن در ماه مبارک رمضان را از اعمال پسندیده در این ماه معرفی کرد و افزود: بندگان خدا علاوه بر انجام اعمال نیک باید دل‌های خود را از کینه خالی کرده و با توبه و استغفار از گناهان و دوری از غیبت، دروغ و تهمت دل‌های خود را به خداوند نزدیک کنند.

وی خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی را از ویژگی‌های بارز ماه نزول قرآن برشمرد و تاکید کرد: بندگان مومن خداوند با روزه داری، توبه و استغفار از گناهان در ماه مهمانی خداوند در واقع خودسازی می‌کنند.

رییس تبلیغات اسلامی گرگان بیان کرد: اطعام دهی به نیازمندان و اعلام انزجار از اعمال ددمنشانه اسراییل غاصب در فلسطین اشغالی در روز قدس، و برگزاری همزمان نماز عید فطر بعد از یک ماه روزه داری، نمونه‌های مهمی از جامعه پردازی و تمدن ساز بودن ماه رمضان است.

محمد زاده تصریح کرد: ماه مبارک رمضان بندگان مومن خدا را اهل مطالعه، دقت و تفکر می کند و در شب‌های پر فضیلت قدر بندگان خدا با جمع شدن در مساجد، قرآن به سرگرفتن و توبه از گناهان، قلوب خود را پاک و به خدا نزدیک می‌کنند.

کد خبر 5459442

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان جواد محمدزاده گرگان ماه رمضان 1401 بوشهر ویروس کرونا ماه رمضان 1401 کرمانشاه ماه مبارك رمضان گردشگری خراسان رضوی روز طبیعت مسافران نوروزی آمار کرونا سفرهای نوروزی بازگشایی مدارس خطبه های نماز جمعه ماه مبارک رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۲۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اپل دوباره مذاکرات با اوپن ای آی برای استفاده از فناوری هوش مصنوعی مولد این شرکت در برخی ویژگی های جدیدی که در سری آیفون امسال معرفی می شود را آغاز کرده است.

به گفته منابع آگاه از امر، ۲ شرکت مذاکرات درباره شرایط توافقنامه و شیوه یکپارچه سازی ویژگی های اوپن ای آی در iOS۱۸(آپدیت آتی سیستم عامل آیفون) را آغاز کرده اند. نشریه بلومبرگ ماه گذشته از مذاکرات اپل برای دریافت مجوز چت بات جمینی گوگل برای قابلیت های جدید آیفون خبر داده بود.

اپل هنوز مشخص نکرده از محصول کدام شرکت در آیفون جدید استفاده می کند و به طور دقیق تر با هر دو شرکت اوپن ای آی و گوگل به توافق می رسد یا یکی از شرکت ها را به طور کامل انتخاب می کند. اپل در راه اندازی هوش مصنوعی که بتواند مانند انسان به سوالات پاسخ نوشتاری یا گفتاری دهد، عقب تر از رقبایی مانند مایکروسافت و گوگل است که هم اکنون این فناوری را در محصولات خود یکپارچه می کنند.

تیم کوک مدیر ارشد اجرایی اپل در فوریه اعلام کرد به میزان قابل توجهی در هوش مصنوعی سرمایه گذاری می کند و برنامه های خود برای استفاده از این فناوری را اعلام خواهد کرد.

کد خبر 6089873 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • افعی تهران، راسکولنیکُف و احساس منحصر به فرد بودن در جهان
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • حمایت کامل یک مرجع تقلید از «طرح نور»: امری مبارک است | درباره حجاب به شدت حساسیم
  • دهه هشتادی‌ها نسل پیشران تمدن‌ساز هستند
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • زندگی سالم و دیندارانه با مشاوره اسلامی
  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید