Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل امور اقتصادی استانداری سیستان وبلوچستان از عقد 3 قرارداد همکاری اصناف استان با شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری خبر داد.

به گزارش ایسنا- مجتبی شجاعی در بازدید از پارک علم و فناوری استان افزود: در این پارک ظرفیت های بسیار خوب و قابل قبولی وجود دارد که اگر مدیران به توانمندی جوانان فعال و خلاق آن اعتماد لازم را پیدا کنند می توان بخش زیادی از مشکلات موجود در استان را برطرف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در کنار سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی، اصناف مختلف نیز نقش بسزایی در حمایت و رونق کار شرکت های خلاق در این پارک و تحقق شعار سال دارند که در این راستا جلساتی با برخی صنوف برگزار شد و ماحصل آن عقد 3 قرارداد همکاری مشترک میان آنها با شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم شعار سال که مدنظر مقام معظم رهبری است را محقق کنیم در گام اول باید به سراغ همین شرکت ها برویم چرا که این جوانان با تکیه بر توان و خلاقیت بومی و ذاتی خود توانسته اند کارهای درخور شان و شایسته ای را انجام دهند که رشد و پیشرفت آنها نیازمند حمایت همه جانبه از سوی دستگاه های اجرایی و فعالان بزرگ اقتصادی و اصناف و اتحادیه های درون استان است.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استاندار تاکید کرد: ضرورت دارد تا به منظور تسریع در این امر، بانک جامع اطلاعات شرکت های خلاق و فعال که آمادگی کامل نسبت به عرضه کار خود را دارند تهیه و در اختیار استانداری قرار بگیرد تا در مواقع نیاز مورد استفاده قرار بگیرد و ما نیز به طور کامل استقبال خواهیم کرد.

ساماندهی توزیع با توان شرکت های دانش بنیان

رئیس پارک علم و فناوری سیستان وبلوچستان نیز اظهار داشت: یکی از کاستی و مشکلاتی که مردم و مدیران استان با آن دست و پنجه نرم می کنند نحوه توزیع سنتی اقلام مورد نیاز و استراتژیک است.

محمدنبی شهیکی افزود: در طول سال و به منظور تنظیم بازار و حمایت از مصرف کننده اجناسی مانند برنج، مرغ، گوشت و سایر اقلام استراتژیک به صورت تعاونی و به روش قدیمی توزیع می شود که باعث ایجاد صف های طولانی می شود اما اگر نحوه توزیع اصلاح شده و بخشی از نیز به شرکت های خلاق و دانش بنیان پارک علم و فناوری که کارنامه های درخشانی دارند واگذار شود دیگر شاهد نارضایتی مردم و گلایه های متعدد در توزیع مناسب نخواهیم بود.

وی ادامه داد: در گام اول می توان مدیریت راهبردی و توزیع 30 درصد این اقلام را از طریق نرم افزارهای تولیدی جوانان بومی پارک آغاز کرد که قطعاً پس از طی موفقیت آمیز آن و افزایش اعتماد عمومی و دولتی، ظرفیت ارتقاء در این پارک وجود دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی پارک علم و فناوری دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۳۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، روح اله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور امروز در رویداد گرامیداشت روز جهانی مالکیت فکری با عنوان «دیدار پایدار» که در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، گفت: مالکیت فکری در خلق ارزش و مزیت رقابتی نقش اساسی دارد.

وی گفت: اگر خواهان احداث بنای اقتصاد دانش‌بنیان در کشور هستیم، باید مالکیت فکری را به عنوان ستون اصلی این بنا در نظر بگیریم.

 وی در ادامه تصریح کرد: ارزش ذاتی اقتصاد دانش‌بنیان، در تبدیل علم و فناوری به دارایی‌های فکری نهفته است. این دارایی‌ها، که شامل اختراعات، طرح‌های صنعتی، علائم تجاری و ... می‌شوند، هویت و اعتبار یک شرکت دانش‌بنیان را شکل می‌دهند.

معاون علمی رئیس جمهور با بیان اینکه بیش از ۹۸ درصد ارزش بازار ۱۰۰ شرکت بزرگ دنیا ریشه در دارایی‌های نامشهود آنها دارد، خاطرنشان کرد: ما در ایران در حوزه مالکیت فکری با چالش‌های متعددی روبرو هستیم و باید با شتابی فزاینده برای رفع این موانع تلاش کنیم.

دهقانی از برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک با سازمان جهانی مالکیت فکری (وایپو) در ایران خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با کسب تجارب بین‌المللی در این زمینه، شاهد ارتقای جایگاه مالکیت فکری در کشور باشیم.

وی در پایان سخنان خود با تأکید بر اهمیت ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: امیدواریم با عزم راسخ معاونت علمی و فناوری در این زمینه، شاهد استقرار یک نظام کارآمد برای ارزیابی و اعتباردهی این دارایی‌ها باشیم.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»
  • رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
  • انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • معرفی نیروی مستعدجویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران هلث
  • انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • اعزام بیش از ۲۰۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • تلفیق هنرنمایی طبیعت با فناوری نوین، نجات کشاورزی کم بازده دیم