Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد وحیدی روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اقتصاد و رونق تولید دغدغه رهبر معظم انقلاب است و در سال های اخیر نامگذاری سال با موضوع اقتصاد و تولید گره خورده است؛ ایشان امسال بدرستی بیان کردند که تولید باید بر مبنای علم باشد و در این زمینه تحقق اهداف از مسیر شرکت های دانش بنیان می گذرد.

وی افزود: بعضا این سوال مطرح می شود که تولید اولویت دارد یا تجارت؟ به‌یقین کشورهایی که محوریت کار را در مدار تولید قرار داده اند در حوزه تجارت هم موفق هستند زیرا تولید محصول با کیفیت بالا، زمینه ساز رونق بازار و نیز افزایش صادرات و افزایش درآمد است؛ تولیدی که به داخل متکی باشد در جریان های سیاسی و یا تحریم ها، آسیب پذیری کمتری دارد اما تجارت در این شرایط آسیب پذیری بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی افزود: رهبر انقلاب در شعار سال بر تولید دانش بنیان تاکید دارند و تقویت دانش بنیان مورد تاکید ایشان است؛ دانش بنیان بودن به این معنا است که تولید مبنتی بر جریان علمی باشد، در این زمینه جریان علمی کشور شرایط خوبی دارد و مجلس شورای اسلامی هم با تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان، تلاش دارد تا زمینه های تقویت شرکت های دانش بنیان را فراهم کند و پشتیبانی و حمایت های لازم در این باره دیده شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت های  دانش بنیان به عنوان فعالان بخش خصوصی، می توانند کمک کار رونق اقتصاد باشند، بیشتر تولیدات این شرکت ها با کیفیت بالا و مبتنی بر دانش و علم است که مورد پسند و قبول بازار و مشتری در داخل و خارج است.

وی گفت: تولیدات شرکت های دانش بنیان در سال های اخیر بازار خوبی داشته است بطوریکه در دوران کرونا هم این شرکت ها در کشور برای تامین تجهیزات بیمارستانی مورد نیاز درمان بیماران به خوبی وارد عرصه شدند و به طور مثال جوانان ما موفق به ساخت دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) شده و علاوه بر تامین نیاز بیمارستان های داخلی توان صادرات هم حاصل شده است.

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه تقویت دانش بنیان در بخش کشوری نیاز ضروری خراسان شمالی است گفت: اولویت توسعه این استان کشاورزی است بر این اساس شرکت دانش بنیان کشاورزی در این منطقه باید تقویت شود.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در کنار تاکید بر دانش بنیان، بر اشتغال آفرین بودن تولید هم تاکید دارند افزود: یکی از ویژگی های تولید باید اشتغال آفرینی و حل مشکل بیکاری باشد در این زمینه رویکرد ما حمایت از تولیدی است که اشتغالزایی بیشتری در جامعه دارد. 

وحیدی اظهار داشت: امسال باید مطالبه مردم و رسانه ها این باشد که مدیران استان ها در حوزه تحقق شعار سال چه میزان بسترسازی کردند، شمار شرکت های دانش بنیان  چه میزان افزایش یافته و این شرکت ها چه میزان تسهیلات و حمایت دریافت می کنند.

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی گفت: تولید اشتغال آفرین در بستر دانش بنیان یکی از ظرفیت هایی است که باید برای حل مشکل بیکاری و پیشگیری از افزایش بیکاری مورد توجه قرار گیرد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی بجنورد شرکت دانش بنیان سال تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین نماینده مجلس شورای اسلامی خراسان شمالی دانش‎ بنیان ‎ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی بجنورد شرکت دانش بنیان مجلس شورای اسلامی بجنورد شرکت دانش بنیان نماینده مجلس شورای اسلامی خراسان شمالی دانش بنیان ها شرکت های دانش بنیان مجلس شورای اسلامی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۳۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه بازار بین المللی محصولات دانش بنیان‌ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محصولاتی، چون دستگاه همو دیالیز و یا تجهیزات صنایع بالادستی ازجمله این محصولات فناورانه است که در کنار جلوگیری از خروج ارز، با توسعه بازار صادراتی ارز آوری برای کشور هم داشتند. 


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی بنابر اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری هم اکنون بیش از ۹ هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می کنند که از این تعداد هزار شرکت محصولاتشان را به عرصه صادرات رسانده اند.

دیگر خبرها

  • توسعه بازار بین المللی محصولات دانش بنیان‌ها
  • بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان