Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات مدیره سازمان بورس گفت: طبق قانون بودجه، ضمانت اجرایی برای الزام شرکت‌های بورسی و فرابورسی به واریز سود سهامداران از طریق سجام وجود دارد.

به گزارش ایران اکونومیست، محسن خدابخش امروز در ارتباط زنده با خبر ساعت 14 در مورد مصوبه قانون بودجه سال جاری که ناشران و شرکت‌های بورسی و فرابورسی را‌‌‌‌‌‌‌‌ ملزم می‌کند که سود تصویب‌شده در مجامع عمومی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان، سجام واریز کنند، گفت: در این زمینه چون تبدیل به قانون شده، ضمانت اجرایی هم در قانون پیش‌بینی شده است که سود شرکت‌ها که در مجامع تصویب می‌شود باید از طریق سجام واریز شود و اگر این سود در زمان مقرر واریز نشود یا از طریق دیگری غیر از سجام واریز شود، سازمان بورس علیه آن ناشر یا شرکت بورسی شکایت می‌کند و دستگاه قضایی طبق قانون انفصال خدمت برای مدیر آن شرکت بورسی صادر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با این مصوبه در قانون بودجه دیگر شاهد خواهیم بود که مشتریان حقیقی برای دریافت سود به بانک‌ها کشیده نمی‌شوند، مگر آنهایی که هنوز در سامانه سجام ثبت نام نکرده‌اند.

نایب رئیس هیات مدیره سازمان بورس در مورد درج مظنه‌ها در بازار سرمایه گفت: قبلا این امکان فقط در اختیار کارگزاری‌ها بود و چون عمده سهامداران حقیقی از طریق کارگزاران خود معامله می‌کردند، آنها این مظنه‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌ لحاظ می‌کردند، اما با افزایش ضریب نفوذ مردم در بازار سرمایه و افزایش دسترسی‌های آنلاین به معاملات از این پس کل مظنه‌ها و عمق مظنه‌ها نمایش داده می‌شود و همه می‌توانند عمق مظنه‌ها در مورد قیمت یک سهم را‌‌‌‌‌‌‌‌ ببینند و این نمایش دادن عمق مظنه‌ها در راستای افزایش شفافیت بازار است، البته معامله‌گران آنچه را‌‌‌‌‌‌‌‌ که در خرید و فروش به عنوان مبنا قرار می‌دهند وضعیت سودآوری شرکت‌ها، سودآوری صنایع مرتبط و طرح‌های توسعه‌ای و نیز دارایی‌های شرکت‌ها است و افزایش عمق مظنه برای شفاف شدن بهتر خرید و فروش‌ها بر مبنای تحلیل بنیادی خواهد بود.

خدابخش این نکته را‌‌‌‌‌‌‌‌ هم گفت که طبق مصوبه سازمان بورس کارگزاران باید امکان دسترسی معاملات آنلاین را‌‌‌‌‌‌‌‌ در اختیار متقاضیان قرار دهند و همچنین مظنه‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌ برایشان ارسال کند، اگر تعدادی از کارگزاری این کار را‌‌‌‌‌‌‌‌ نکنند سازمان بورس با آنها برخورد می‌کنند و کارگزاران موظف هستند وقتی مشتری تقاضای مظنه‌ها و دسترسی آنلاین دارد را‌‌‌‌‌‌‌‌ در اختیار آنها قرار دهد.

از طرفی در فضای رقابتی بین کارگزاران، مشتریان می‌توانند از خدمات سایر کارگزاری‌های رقیب استفاده کنند و بنابراین باید کارگزاران این خدمات را‌‌‌‌‌‌‌‌ به همه مشتریان بدهند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: خبرگزاری فارس برچسب ها: ضمانت اجرایی ، واریز سود ، سود ، هیات مدیره ، محسن خدابخش ، عضو هیات مدیره سازمان بورس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ضمانت اجرایی واریز سود سود هیات مدیره عضو هیات مدیره سازمان بورس ضمانت اجرایی سازمان بورس هیات مدیره شرکت ها مظنه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۳۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه تسهیلات ارزان به شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید امیر برهانی نایینی امروز در نشست خبری، با بیان اینکه اولین برنامه وزارت صمت متحول سازی مقاصد صادراتی است، اظهار کرد:در سال جاری بسته ویژه دانش بنیان‌ها برای توسعه صادرات و تجارت با کشور‌های مختلف ارایه شده است که در همین راستا شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور می‌توانند از تضمین این صندوق برای گرفتن تسهیلات بانکی و خدمات استفاده کنند.

برهانی با بیان اینکه کل پوشش بیمه نامه و ضمانت صندوق از ابتدای شروع به کار تا امروز ۲۲ میلیارد یورو بوده است، گفت: سرمایه ثبتی صندوق در این دوره ۲۰۰ میلیون یورو افزایش یافت و در حال حاضر به ۲۴۷ میلیون یورو رسیده است.

برهانی با بیان اینکه بسته ویژه دانش بنیان تدوین و به شرکت‌های دانش بنیان ارایه شده، تصریح کرد: بر اساس این بسته حداقل وثایق برای تضمین دریافت وام برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شده تا با ضمانت صندوق، تسهیلات ارزان قیمت از بانک بگیرند.

اهمیت توسعه صنعت دانش بنیان صادرات محور

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات با اشاره به اهمیت بازاریابی برای دانش بنیان‌ها، گفت: امکان سنجی و اعطای ظرفیت‌های تجارت خارجی به شرکت‌های دانش بنیان به منظور بازاریابی در این بسته دیده شده است.

همچنین به گفته این مقام مسئول بسته ویژه‌ای هم ویژه نمایشگاه دیده شده که در صورت حضور شرکت‌های دانش بنیان در این نمایشگاه و اعلام اینکه قرار است صادرات انجام دهند، اعتبارسنجی خارجی، بدون دریافت هزینه انجام می‌دهیم. فردا و پس فردا نیز با اتاق‌های بازرگانی و تجار مالزی و کامرون تفاهم نامه تجاری امضا خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت توسعه صنعت دانش بنیان صادرات محور، گفت: در همین راستا امروز تفاهم نامه‌ای با صندوق صنایع پیشرفته امضا می‌شود.

فرصت های بازار آفریقا

یکی از علل برگزاری همزمان اجلاس ایران و آفریقا با ایران اکسپو این بود که تجار آفریقایی از ظرفیت‌های ایران باخبر شوند؛ چراکه صادرات به مقصد آفریقا مورد تاکید است و مقرر شده در این قاره سرمایه گذاری ویژه کنیم. در همین راستا صندوق ضمانت صادرات نیز صادرات به آفریقا را پوشش بیمه و ضمانتی می‌کند؛ بنابراین اولین هدف صادراتی، گشایش قاره آفریقاست.

مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران با بیان اینکه این صندوق، صادرات به آفریقا را پوشش بیمه و ضمانتی می‌کند و اولین هدف صادراتی، گشایش قاره آفریقاست، گفت: حداقل وثایق برای تضمین دریافت وام برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شده تا با ضمانت صندوق، تسهیلات ارزان قیمت از بانک بگیرند.

وی تاکید کرد: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی عمرمان با دومین اجلاس ایران و آفریقا در جهت شناسایی و معرفی توانمندی‌های صنعتی و اقتصادی ایران به کشور‌های آفریقایی است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارایه تسهیلات ارزان به شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • پرداخت ٤٠ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های صنعت برق از طریق بورس
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خبرخوش برای سهامداران عدالت/تا این تاریخ سود را پرداخت می‌کنیم
  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • ورود صندوق ملی مسکن به خرید سیمان/ واسطه‌ها حذف می‌شوند
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • آدرس غلط به کل کل پرسپولیسی ها و استقلالی ها | دخل و خرج سرخابی ها بعد از واگذاری چه می شود؟