Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا و سخنگوی کاخ سفید ادعاهایی را درباره مذاکرات وین و موضوع هسته‎ای ایران مطرح کردند.

خبرگزاری میزان - «ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، مدعی است «این ایران است که اجازه دستیابی به توافق را نمی‌دهد.»

به گزارش رویترز، «پرایس» در نشستی مطبوعاتی، ادعا کرد «زمان رو به اتمام است، چرا که ایران به نقطه شکاف هسته‌ای نزدیک‌تر و نزدیک‌تر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این مقام وزارت خارجه آمریکا در ادامه اظهارات ادعایی خود گفت «هرکسی که در مذاکرات شرکت داشته باشد دقیقا می‌داند چه کسی پیشنهاد‌های سازنده ارائه کرده است، چه کسی خواسته‌های غیرمرتبط با برجام را مطرح کرده است و چگونه به این لحظه کنونی رسیده‌ایم.»

به گفته ویف «ما هنوز معتقدیم که فرصتی برای غلبه بر اختلافات باقیمانده وجود دارد.»

«پرایس»، ادعا کرد «ادامه توسعه هسته‌ای ایران، آن را در فاصله چند هفته تا شکافت هسته‌ای قرار داده است که مزایای یک توافق جدید را باطل می‌کند؛ ایران توانسته است زمان شکافت هسته‌ای را از جایی که شروع کرده بود به نقطه‌ای کاهش دهد که بتوانیم آن را در هفته‌ها به جای ماه‌ها اندازه‌گیری کنیم؛ برای ما این به عنوان یک پیشنهاد طولانی مدت غیرقابل قبول است.»

بیشتر بخوانید: ادعای وزارت خارجه آمریکا در مورد مذاکرات وین اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

در همین حال «جنیفر ساکی»، سخنگوی کاخ سفید در کنفرانسی مطبوعاتی، مدعی شد «ارزیابی ما این است که مسئولیت انعقاد این توافق کاملا بر عهده ایران است؛ آمریکا به همراه متحدان اروپایی خود، نقشه راه بازگشت متقابل به پایبندی از طریق مذاکرات وین را مورد مذاکره قرار داده است.»

به ادعای وی، «اگر این توافق در راستای منافع امنیت ملی ما باشد، رئیس جمهور دوباره وارد این توافق خواهد شد و هم خودمان و هم متحدانمان آماده انعقاد یک توافق قوی هستیم، اگر ایران آماده انجام همین کار باشد.»

سخنگوی گاخ سفید در ادامه اظهارات ادعایی خود گفت «ما ایران را تشویق می‌کنیم به جای اینکه به دنبال بازکردن مسائل خارج از چارچوب در وین یا مقصر دانستن دیگران برای توقف در مذاکرات باشد، بر توافق مورد مذاکره در وین تمرکز کند.»

در همین حال وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار پیامی توییتری، تاکید کرد «اگر مکثی در روند مذاکرات وین دیده می شود، بدلیل زیاده خواهی طرف آمریکایی است؛ وزارت امور خارجه در جهت کسب عالی منافع ملت و رعایت خطوط قرمزها با قدرت و منطق عمل می کند؛ هرگز زیر بار زیاده خواهی آمریکا نخواهیم رفت؛ اگر کاخ سفید واقع بینانه رفتار کند، توافق دست یافتنی است.»

انتهای پیام/

برچسب ها: مذاکرات وین برجام ایران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا مذاکرات وین برجام ایران وزارت خارجه آمریکا مذاکرات وین کاخ سفید هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۴۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه گزارش داد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور دستور آغاز آماده‌سازی برای انجام رزمایش‌های نظامی در زمینه استفاده از سلاح‌های هسته‌ای غیراستراتژیک را صادر کرده است.

براساس گزارش المیادین، وزارت دفاع روسیه با اشاره به اینکه این رزمایش‌ها به زودی برگزار می‌شود، گفت: به منظور افزایش آمادگی نیرو‌های هسته‌ای غیراستراتژیک برای انجام مأموریت‌های رزمی، ستاد کل آماده‌سازی با تشکیلات موشکی منطقه نظامی جنوبی را آماده کرده است.

این وزارتخانه اعلام کرد که هدف از این رزمایش حفظ آمادگی پرسنل و تجهیزات واحد برای استفاده رزمی از سلاح‌های هسته‌ای غیراستراتژیک برای پاسخگویی و تضمین امنیت و حاکمیت قلمرو این کشور در پاسخ به اظهارات تحریک‌آمیز و تهدید‌های برخی مقامات غربی علیه روسیه است.

ریگوری ماشکوف، سفیر وظایف ویژه در وزارت خارجه روسیه پیشتر گفته بود که برنامه‌های آمریکا برای استقرار موشک‌های میان برد و کوتاه برد در منطقه آسیا و اقیانوسیه به ناچار به یک مسابقه تسلیحاتی موشکی منجر می‌شود و روسیه مجبور است به تهدیدات جدید برای امنیت خود پاسخ و اقداماتی را برای تضمین آن از جمله در صورت لزوم در زمینه بازدارندگی هسته‌ای انجام دهد.

ماشکوف به اسپوتنیک گفت: روشن است که این نوید خوبی برای ثبات جهانی نیست. طرح‌های آمریکا در صورت اجرا، ناگزیر موج قدرتمندی از یک مسابقه تسلیحاتی موشکی چندجانبه را با تمام عواقب ناشی از آن تحریک خواهد کرد. 

مترجم: مینا عظیمی

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • حماس با پیشنهاد آتش بس موافقت کرد/ توپ در زمین اسرائیل!/ آمریکا: در حال بررسی پاسخ حماس هستیم
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • اولین سخنگوی وزارت خارجه؛ زاده هوش مصنوعی
  • سرکوب در دانشگاه، مذاکره در قاهره
  • جهاد اسلامی: شاهد ساعات حساس و تعیین‌کننده در جریان مذاکرات با اشغالگران هستیم
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند
  • حماس: پیشنهاد جدید در مذاکرات قاهره بهتر از قبل است/ نتانیاهو مانع توافق می‌شود
  • حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از پیشنهادهای قبلی است
  • بلینکن: توافق آتش‌بس باید برای حماس یک «تصمیم آسان» باشد