Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-رئیس ستاد خدمات سفر منطقه آزاد ارس از ثبت رکورد بیش از دو و نیم میلیون گردشگر نوروزی در ارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛محسن نریمان با اعلام این خبر گفت: زون های منفصل منطقه آزاد ارس شامل جلفا، نوردوز و خداآفرین پس از گذر دو سال سخت و کاهش گردشگر با توجه به شیوع ویروس کرونا، امسال شلوغ ترین روزهای خود را سپری کرد و هم‌میهنان و گردشگران بسیاری از سراسر استان‌ها و شهرهای کشور، در اولین روزها و هفته‌های بهاری سال جدید به منطقه آزاد ارس سفر کردند و بر اساس آمار دستگاه های ترددشمار از 25 اسفندماه 1400 تا پایان سیزدهم فروردین 1401 ارس پذیرای دو میلیون و 551 هزار و 887 مسافر و گردشگر نوروزی در زون های منفصل خود بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نریمان افزود: علیرغم اینکه هفته نخست تعطیلات نوروزی در استان آذربایجان شرقی و بخصوص ارس بعلت برودت و برفی بودن هوا میزان حضور گردشگران به نسبت نیمه دوم کم بود ولی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد 124 درصدی حضور گردشگران در ارس را در ایام نوروز تجربه کردیم.

وی افزود: منطقه آزاد ارس با توجه به دسترسی زمینی و ریلی و نزدیکی به کلان شهر تبریز در زمینه ورود گردشگر به این منطقه و همچنین وجود همزمان جاذبه های تاریخی، مذهبی، طبیعی، گردشگری، تجاری، بازارها و برنامه ریزی و اجرای ویژه برنامه های مختلف مزایای ویژه ای به نسبت سایر مناطق دارد و با فعالیت 24 ساعته اعضای کمیته های ستاد خدمات سفر این سازمان، خاطرات شیرین و ماندگاری برای گردشگران رقم زده شد.

رییس ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد ارس بیان کرد: از بیست و پنجم اسفندماه تا پایان 13 فروردین‌ماه حدود یک میلیون نفر از جاذبه های گردشگری ارس بازدید کرده اند.

محسن نریمان اضافه کرد: در این مدت، 418 بازدید نظارتی از اماکن، بازارها، تاسیسات گردشگری، رستوارن ها، کنترل قیمت بازار، نانوایی ها، رعایت پروتکل های بهداشتی، اسکان و... توسط اکیپ های بازرسی و جهت تامین رضایت و رفاه حال گردشگران و ارسوندان صورت گرفت.

نریمان در پایان ضمن تشکر از تعامل و همکاری استانداری آذربایجان شرقی، نهادهای نظامی و انتظامی، شبکه بهداشت و درمان شهرستان، هنگ مرزی،فرمانداری، امام جمعه، هلال احمر ، شهرداری و دیگر ارگان ها و ارسوندان گفت: میزبانی از گردشگران و جلب رضایت آنها افتخاری بزرگ برای ارس می باشد و در ادامه ویژه برنامه های مختلفی را برای جلب رضایت گردشگران و ارسوندان در سایر روزهای سال پیش بینی کرده ایم تا این وقفه دوساله را جبران کنیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ارس منطقه آزاد ارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۵۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با قدم زدن در خانه تاریخی زینت الملک قوامی به تاریخ سفر کنید + فیلم

شهر شیراز در استان فارس واقع شده است. هر ساله گردشگران بسیاری از این شهر مهد فرهنگ و هنر بازدید می‌کنند. خانه زینت الملک قوامی نیز یکی از همین اماکن زیبا و گردشگری شیراز است و از جمله زیباترین و مشهورترین خانه‌های تاریخی است که هر سال گردشگران بسیاری از آن دیدن می‌کنند؛ خانه‌ای که قدمت آن به دوره قاجار بازمی‌گردد.

شهروندخبرنگار نا فیلمی را به نمایش گذاشت که مشاهده می‌کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - فارس

بیشتر بخوانید:

نگاهی به جاذبه‌های گردشگری قزوین در آستانه نوروز + تصاویر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • رویداد صدرا با حضور ۶۰ شرکت در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا آغاز شد
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • مهجوریت تفتان در سایه بی مهری مسوولان
  • با قدم زدن در خانه تاریخی زینت الملک قوامی به تاریخ سفر کنید + فیلم
  • هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا
  • سودآوری بالای صنعت لنج‌سازی در قشم
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • بازیابی و معرفی روایت‌های فرهنگ دریاپایه قشم ضرورت دارد