Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-03@00:12:53 GMT

یک حکم جدید برای جشنواره فیلم های ورزشی

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۱۵۳۵۵

یک حکم جدید برای جشنواره فیلم های ورزشی

علی روئین‌تن، کارگردان و تهیه‌کننده سینما به عنوان مشاور دبیر و رییس هیات انتخاب و داوران سیزدهمین جشنواره فیلم‌های ورزشی منصوب شد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط عمومی جشنواره، با حکم سیدمجتبی علوی دبیر و عبدالحمید احمدی، رئیس شورای سیاستگذاری سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران، علی روئین‌تن، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما به عنوان رییس هیات انتخاب و داوران سیزدهمین جشنواره فیلم‌های ورزشی منصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران، نماینده انحصاری فدراسیون جهانی فیلم‎های ورزشی (Ficts) است که به منظور رقابت بین فیلمسازان، برنامه‌سازان، کشف استعدادهای جوان و معرفی چهرهای خلاق، همگام با سیاست‌های ورزش کشور، کمیته ملی المپیک و پارالمپیک و FICTS در راستای حمایت از تولید و عرضه فیلم‌های ورزشی برگزار می‌شود.

در این دوره علاوه بر فیلم‎های سینمایی، مستند (کوتاه و بلند)، داستانی (کوتاه و بلند)، فیلمنامه، پویانمایی، تیزر و نماهنگ تولید شده در فاصله سال های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰، آثاری با موضوعات روح المپیک و پارالمپیک، مفاهیم صلح و دوستی، ورزش همگانی و سلامت عمومی، ورزش و مبارزه با اعتیاد و بازی‌های محلی، بومی و عشایری می‌توانند در بخش ویژه ملی این رویداد شرکت کنند.

متقاضیان می‌توانند برای ثبت نام تا اول خردادماه به سایت رسمی جشنواره به نشانی www.sportfilmfest.ir مراجعه کنند.

بر اساس این گزارش، جشنواره فیلم‌های ورزشی ایران، نماینده انحصاری فدراسیون جهانی فیلم و تلویزیون ورزشی (FICTS) است. مقر FICTS در میلان ایتالیا است که بیش از ۱۲۵ کشور عضو این فدراسیون هستند. جشنواره ایران به عنوان یکی از ۱۶ پایگاه جهانی و میزبان ۳۴ کشور آسیایی و منطقه برای ورود به جشنواره جهانی میلان مورد توجه فیلمسازان و سینماگران این کشورها است و با توجه به جایگاه بین المللی این جشنواره و استقبال از آن، آثاری از کشورهای اروپایی و دیگر کشورها نیز مهمان این رویداد هستند.

در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران سیدمجتبی علوی به عنوان دبیر و عبدالحمید احمدی به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره، نماینده کمیته ملی المپیک و مشاور وزیر ورزش و جوانان حضور دارند.

سیزدهمین دوره جشنواره فیلم‌های ورزشی ایران با حمایت کمیته ملی المپیک و پارالمپیک، فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، وزارت ورزش و جوانان، شبکه سوم سیما و سازمان صدا و سیما و سازمان سینمایی وزارت ارشاد در بخش خصوصی و به همت موسسه فرهنگی هنری خانه هنر خیام تیرماه ۱۴۰۱ همزمان با هفته المپیک برگزار می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: علی روئین تن ، جشنواره فیلم‌های ورزشی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: علی روئین تن جشنواره فیلم های ورزشی جشنواره فیلم های ورزشی فیلم های ورزشی ایران سیزدهمین جشنواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۵۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت حجاب در المپیک پاریس برای زنان فرانسه!

در ماه سپتامبر، کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) به صراحت اعلام کرد که ورزشکاران در پاریس می‌توانند به راحتی علاوه بر کشورشان، نماینده ایمان خود هم باشند. 

سخنگوی این کمیته به خبرگزاری رویترز گفت: «در دهکده المپیک، قوانین کمیته بین‌المللی المپیک اعمال خواهد شد و هیچ محدودیتی برای داشتن حجاب یا هر لباس مذهبی و فرهنگی دیگری وجود ندارد.»

اما به تیم فرانسه چیز دیگری گفته شده است.

در ماه مارس، از پوستر رسمی بازی‌ها که شامل مکان‌های دیدنی پاریس است که در کنار هم قرار گرفته و یک استادیوم را تشکیل داده‌اند، رونمایی شد.

طراح پوستر، با حذف صلیب طلایی بالای هتل اینوالیدس، به بحث‌هایی پیرامون میزان پایبندی این بازی‌ها، که برای مالیات دهندگان فرانسوی چندین میلیارد یورو هزینه دارد، به اصول لائیسیته دامن زد.

جمهوری فرانسه تا حدی بر اساس رد مذهب کاتولیک بنا شده است و هر زمان که بحث دین مطرح می‌شود، احساس خطر می‌کند. ترس شدیدی به خصوص در میان نسل‌های قدیمی‌تر نسبت به اعمال نفوذ دین در جامعه و دولت وجود دارد.

این بحث در حوزه‌هایی مانند آموزش و پرورش و ورزش که تفاوت‌های جمعیتی بارزتر است، بیشتر مطرح می‌شود.

در طول ماه رمضان سال گذشته، فدراسیون فوتبال فرانسه (FFF) در حکمی به داوران اعلام کرد تا مسابقات را برای افطار بازیکنان مسلمان متوقف نکنند. زیرا این حرکت بی‌احترامی به مفاد اساسنامه FFF است.

در ماه رمضان امسال، FFF تأیید کرد که زمان غذا خوردن و تمرین‌ها را به خاطر بازیکنان مسلمان تغییر نمی‌دهد و از روزه گرفتن آنها در اردوی تیم‌های ملی رده‌ّهای سنی مختلف، از جمله بزرگسالان جلوگیری می‌کند. 

حتی در مسابقات محلی سطح پایین، بازیکنان مسلمان زن معمولاً از پوشیدن حجاب منع می‌شوند، زیرا لیگ‌ها توسط نهادهای عمومی سازماندهی و اداره می‌شوند. کلاهک‌های محافظ نیز به‌عنوان راه حلی که برخی از بازیکنان تلاش کرده‌اند از آن استفاده کنند، توسط برخی داوران ناسازگار با قوانین تلقی شده است.

کاربرد لائیسیته در ورزش‌های پایه باعث ترک ورزش قبل از رسیدن به مرحله حرفه‌ای برای برخی ورزشکاران باحجاب شده است.

اما تابستان امسال آن‌ها با دو راهی جدی‌تری مواجه هستند، انتخاب بین پوشیدن لباس تیم ملی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس و حفظ ایمان شخصی. 

دیگر خبرها

  • ناتوانی وشکست استکبارجهانی در برابر اراده ملت ایران بسیار مهم است
  • وزیر ورزش به تغییر نام استقلال واکنش نشان داد
  • موافقت با خواهرخواندگی بندرعباس با پنج شهر آسیایی
  • مسعود اسکویی گوینده ورزشی درگذشت
  • به پرورش ورزشکار المپیکی بی‌توجهی کرده‌اند/ روال برگزاری مجامع انتخاباتی قطع شدنی نیست
  • آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۱۱ اردیبهشت
  • ممنوعیت حجاب در المپیک پاریس برای زنان فرانسه!
  • ایران در المپیک پاریس چند ورزشکار دارد
  • رمزگشایی از محرومیت ورزشی روسیه/ نوبت اسرائیل هم می رسد؟