Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئولان آموزشی در استان گلستان از استقبال بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان و دانشجویان از شیوع برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری خبر می‌دهند ولی نکته مهم این است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزاری این کلاس‌ها منجر به شیوع مجدد کرونا نشود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از گلستان ما؛ پس از ۲۶ ماه وقفه از چهاردهم فروردین سال ۱۴۰۱  کلاس ها در مدارس به صورت حضوری از سرگرفته شد و از سویی وزارت بهداشت برای شرکت در کلاس‌های درسی به صورت حضوری پیش شرط  رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی قرار گرفته است که مسئولان آموزش و پرورش استان نیز به آن اهتمام دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانواده ها که علاوه بر سلامتی فرزندان خود نگران افت تحصیلی نیز هستند اعتقاد دارند که کلاس های حضوری می تواند مرهمی بر دغدغه آنها باشد.

این حسن اعتماد از سوی خانواده ها فراهم شده که دانش آموزان خود را به مدارس بفرستند و پس از اعلام برگزاری کلاس های حضوری بنا به گفته متولیان بخش عمده ای از دانش آموزان در سر کلاس های درسی حضور یافتند.

کلاس های درسی در کل مدارس استان گلستان برقرار است

سیدرضا نظری در گفتگوبا ما در این باره می گوید: با اعلام برگزاری حضوری کلاس های درسی بررسی های ما نشان داد که بیش از ۹۰ درصد دانش آموزان در ۱۴ فروردین در کلاس های درس حاضر شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان بابیان اینکه در روز گذشته نیز بیش از ۹۵ درصد دانش آموزان به صورت حضوری در کلاس های درسی حاضر شدند، افزود: در این راستا  خانواده ها به آموزش و پرورش کمک کردند و خدا رو شاکر هستیم که وضعیت تحصیلی به صورت حضوری شکل گرفته و این مسئله به کیفیت آموزش نیز کمک خواهد کرد.

نظری بیان کرد: در روزهای گذشته برخی از خانواده ها اعلام کردند که فرزندان آنها بیماری های زمینه ای دارند و راهکاری برای این دانش آموزان ترسیم شده که آموزش خود را پیگیری کنند ولی تعداد آنها اندک بود.

وی بابیان اینکه کلاس های درسی در کل مدارس استان به صورت حضوری برقرار بود، افزود: بحث رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس برای ما حائز اهمیت است و تیم های ارزیابی ما در کل مدارس نظارت دارند و تیم های نیز  در این راستا مستقر شدند و وضعیت  شهرستان ها را گزارش می دهند.

این مقام مسئول در خصوص تمدید یک ماه آموزش حضوری و عقب افتادن زمان برگزاری آزمون های پایام ترم گفت: این مدت یک ماه پیشنهاد است که مطرح شده و هنوز شورای عالی آموزش و پرورش در این خصوص تصمیم گیری نکرده  و ابلاغ نشده است.

نظری بیان کرد: اگر مدارس به این صورت حضوری برگزار شود  کمبودهای درسی جبران خواهد شد و بعید است که یک ماه زمان آموزش حضوری تمدید شود  و در نهایت این شورای عالی آموزش و پرورش است که در این خصوص نظر می دهد.

وی گفت: پیش از این نیز ما کلاس های آموزشی را به صورت آنلاین در شبکه شاد برگزار کردیم و عقب ماندگی تحصیلی زیادی نداریم و با تلاش همکاران ما در فضای مجازی آموزش های دانش آموزان پیگیری شده ولی قطعا آموزش حضوری به کیفیت این کلاس های درسی کمک می کند.

در دانشگاه‌ها نیز علاوه بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، تزریق دو نوبت واکسن و در خوابگاه‌های دانشجویی تزریق ۳نوبت واکسن، الزامی است.

90 درصد دانشجویان از کلاس حضوری استقبال کردند

حجت الاسلام سیدعلی طاهری نیز از استقبال ۹۰ درصدی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی از کلاس های حضوری خبر داد و گفت: دولت محترم تاکید دارد که این آموزش های حضوری اتفاق بیفتد و قطعا این کلاس های حضوری باعث ارتقاء کیفیت آموزشی خواهد شد.

رئیس دانشگاه اسلامی استان گلستان ادامه داد: طبیعتا در هفته نخست بعد از تعطیلات برخی از دانشجویان نتوانستند به این کلاس های درسی برسند و در روزهای آینده انتظار می رود که این آمار افزایش یابد.

طاهری در خصوص تمدید زمان آموزش حضوری بیان کرد: چنین مطلبی بیان نشده ولی اگر سازمان به این جمع بندی برسد که امتحانات پایان ترم و یا کلاس های حضوری تمدید شود این آمادگی وجود دارد ولی پیش از این آموزش ها به صورت آنلاین در دانشگاه آزاد اسلامی تمدید شده و عقب ماندگی در تدریس نداشتیم.

بر اساس اعلام مرکز بهداشت گلستان بیش از ۹۳درصد از جمعیت هدف در استان نوبت اول، بیش از ۸۲درصد نوبت دوم و نزدیک به ۳۷درصد نیز نوبت سوم را دریافت کردند.

بر اساس آخرین رنگ بندی رسمی، در استان گلستان شهرستان‌های ترکمن، بندرگز، علی آبادکتول و کلاله به لحاظ شیوع کرونایی در وضع نارنجی قرار دارند و شهرهای گرگان، گنبدکاووس، گالیکش، گمیشان، مراوه تپه، مینودشت، آزادشهر، آق قلا و رامیان نیز زرد است و کردکوی تنها شهر با وضعیت ابی کرونایی در استان گلستان است.

در حال حاضر ۱۸۴بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند و ثابت ماندن این تعداد بیمار بستری در مراکز درمانی با توجه به حضوری شدن کلاس های درسی نشانه رعایت شیوه نامه های بهداشتی و موفقیت نظارت های متولیان آموزشی در برگزاری کلاس ها به صورت حضوری است.

البته پارامترهای زیادی منجر به شیوع ویروس کرونا می شود ولی آنچیزی که برای مسئولان آموزشی نیز اهمیت دارد این است که آموزش های حضوری سلامت دانش آموزان و دانشجویان را به خطر نیندازد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کلاس های حضوری صورت حضوری آموزش و پرورش کلاس های درسی استان گلستان دانش آموزان آموزش حضوری کلاس ها خانواده ها درصد دانش آموزش ها ۹۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۵۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرانه آموزشی با ساخت 600 کلاس درس جدید



هرمزگان-جام جم انلاین-مهدی دوستی استاندارهرمزگان،در آیین زنگ سلام معلم از افزایش سرانه فضای آموزشی استان در سال جدید با ساخت ۶۰۰کلاس درس جدید خبرداد.


به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان صبح امروز 11 اردیبهشت در آیین زنگ سلام معلم اظهار داشت: افزایش سرانه‌ی فضای آموزشی یکی از سیاست‌های دولت بود که در سطح استان هرمزگان با جدیت دنبال شده است.


وی با تأکید بر توسعه و افزایش سرانه آموزشی در مناطق حاشیه‌ای بویژه در شهر بندرعباس، افزود: سال گذشته بیش از 800 کلاس درس به فضاهای آموزشی استان افزوده شد و امسال هم برنامه ریزی برای احداث 600 کلاس درس جدید انجام شده است.


استاندار هرمزگان با پرداختن به نقاط قوت استان در حوزه آموزش و پرورش گفت: همان اندازه که پرداختن به نقاط قوت امید ‌آفرین است تلاش و تمرکز بر رفع 2 ضعف عمده‌ی آموزش استان نیز ضرورت دارد که یکی افزایش تعداد ورودی‌های کنکور استان به دانشگاه‌های برتر کشور و دوم ارتقاء میانگین نمرات دانش آموزان در آزمون‌های نهایی است.


وی با تاکید بر لزوم تکریم معلمان و افزایش سطح خدمات رفاهی ایشان تصریح کرد: همه‌ی ما هر چه آموخته‌ایم نتیجه آموزش و زحمت معلمان شریف بوده و به پاس آن در حوزه کیفیت دهی به خدمات رفاهی تلاش داریم، سال قبل در حوزه رفاهی معلمان اقدامات خوبی صورت گرفته و امسال نیز اتمام و بهره‌برداری از پروژه‌هایی جدید در حال اجرا، تقدیم جامعه فرهنگیان استان می شود.


نماینده عالی دولت خطاب به دانش آموزان گفت: شما وارثان تمدن بزرگ ایران اسلامی و پاسبانان قدرتمند خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای مکران هستید، شما وارث بزرگان و شاعران نامداری همچون حافظ و سعدی و مولانا هستید، باید خوب درس بخوانید و قوی باشید تا با دانش و تدبیر سکان مدیریت آینده استان را در دست بگیرید.


دوستی با اشاره به شرایط منطقه و لزوم افزایش قدرت کشور گفت: دانش آموزان عزیز قدر خود را بدانید شما بسیار مهم هستید و در جای مهمی قراردارید، در منطقه ما باید قدرتمند و مجهز به دانش و تجهیزات و تسلیحات روز باشیم تا دشمنان جرأت جسارت نداشته باشند.


احمد مرادی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تقدیر از زحمات معلمان، خاطراتی از زندگی و منش شهید حسین اله پرست که مدرسه مزین به نام ایشان بود پرداخت و گفت: شهید اله پرست با سن و سال بسیار کمی که داشت اما فرماندهی شجاع بود و فرماندهی گردانی از لشکر ۴۱ ثاراله به فرماندهی سردارشهید سلیمانی را این جوان هرمزگانی برعهده داشت و دانش آموزان مدرسه ای که به نام این شهید عزیز مزین است راهروان راه پاکش هستند.


گفتنی است در این آیین از جمعی از معلمان نمونه استان هرمزگان تجلیل شد که فردا 9 نفر از ایشان در دیدار معلمان با مقام معظم رهبری شرکت خواهند داشت.در پایان مراسم زنگ سپاس معلم نیز به صدا در آمد.

دیگر خبرها

  • افزایش سرانه آموزشی با ساخت 600 کلاس درس جدید
  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • ارتقای سرانه آموزشی هرمزگان با ساخت ۶۰۰ کلاس درس جدید در سال جاری
  • تحویل ۱۰ هزار کلاس درس در سال ۱۴۰۳ در صورت تزریق بودجه
  • ۶۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان ساخته می‌شود
  • افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس در خراسان رضوی نسبت به سال قبل
  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • ۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی