Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@05:14:44 GMT

امدادرسانی هلال احمر فارس به ۶۳۰ حادثه دیده ایام نوروز

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۱۵۶۱۶

امدادرسانی هلال احمر فارس به ۶۳۰ حادثه دیده ایام نوروز

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین درویشی، گفت: از ۱۷۳ فقره حادثه اعلام شده به هلال‌احمر فارس در طول اجرای طرح نوروزی، ۱۰۶ مورد تصادف جاده‌ای، ۱۶ مورد تصادف شهری، ۲۵ مورد حادثه کوهستان، ۲ مورد خدمات مناسبتی، یک مورد زلزله، ۲ مورد آتش سوزی جنگل و مرتع و ۲۱ مورد نیز در قالب خدمات حضوری بوده است.

او با بیان اینکه طی حوادث مختلف اعلامی به هلال احمر فارس، ۶۰۳ تن دچار مصدومیت شدند، گفت: از این تعداد ۴۹۸ نفر در جاده، ۵۳ نفر در کوهستان، ۲ مورد در حادثه زلزله، یک نفر در آتش سوزی جنگل و مرتع و ۲۲ مورد در حوادث شهری دچار حادثه شده و البته ۲۵ نفر از خدمات حضوری و ۲ تن نیز از خدمات مناسبتی بهره‌مند شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این مقام مسئول، در مجموع این حوادث ۱۰۳ تن نجات یافتند که ۸۳ تن توسط امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر فارس به مراکز درمانی انتقال داده شده و ۲۰ تن نیز از خدمات درمان سرپایی بهره‌مند شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس عنوان کرد: ۱۸۲ تیم عملیاتی برای امدادرسانی به این حوادث و به کارگیری ۱۲۴ دستگاه آمبولانس استفاده شد.

درویشی گفت: ۲۶۶ هزار و ۱۸۴ مسافر نوروزی از خدمات بیست و دومین دوره طرح ملی خدمات بشردوستانه سازمان جوانان در فارس بهره‌مند شدند که ۲۹ هزار و ۵۳۰ مسافر در این طرح اطلاع رسانی و آموزش کرونا دریافت کردند.

او اضافه کرد: ۲۸ هزار و ۹۰۰ مسافر نیز از خدمات اطلاع رسانی در رابطه با نقاط حادثه خیز، ۴۱ هزار و ۸۰۲ مسافر از خدمات راهنمایی، ۱۹ هزار و ۴۹۷ مسافر از آموزش مهارت ترافیکی، ۸۳ هزار و ۳۱۳ کودک از فضای دوستدار کودک، ۴ هزار و ۱۰۳ مسافر از خیمه‌های نماز استفاده و ۱۹ هزار و ۱۴۰ تن نیز به پویش بهبود رفتارهای ترافیکی (بهرفت) پیوستند.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس، علاوه بر اینکه ۲ هزار و ۱۵۲ اقلام فرهنگی بین مسافرین نوروزی توزیع شد، ۱۷ هزار و ۳۱۷ تن به پویش چلچراغ و رفیق خوشبخت ما پیوستند و ۹۵۲ آموزش مخاطرات نیز به مسافران ارائه شد.

کد خبر 5459756

منبع: مهر

کلیدواژه: هلال احمر فارس حسین درویشی مسافران نوروزی بوشهر ویروس کرونا ماه رمضان 1401 کرمانشاه ماه مبارك رمضان گردشگری آمار کرونا روز طبیعت خراسان رضوی مسافران نوروزی سفرهای نوروزی خطبه های نماز جمعه بازگشایی مدارس هلال احمر فارس ۲ مورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۵۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۷ حادثه دیده در ارتفاعات البرز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ محمدباقرخلفی گفت: اولین حادثه ساعت ۸:۵۵ جمعه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲؛ مبنی بر سقوط یک پارگلایدر در ارتفاعات سیبان دره ساوجبلاغ رخ داد که امدادگران پس از انجام اقدامات اولیه او را به محل امن انتقال دادند.

او افزود:  حادثه‌ دیگری در  ساعت ۸:۵۷ در ارتفاعات بیجی کوه شهرستان کرج رخ داد که بر اثر آن یک طبیعت‌گرد ۷۰ ساله با فشارخون بالا در ارتفاعات با کمک امدادگران به محل امن انتقال یافت.

 خلفی بیان کرد: در ساعت ۱۰:۰۳ امداد گران به راننده حادثه دیده بر اثر سقوط یک دستگاه وانت به دره‌های طالقان کمک کردند و او را به نیروهای اورژانس تحویل دادند.

وی افزود:  ساعت ۱۲:۰۰ سقوط نوجوان ۱۶ ساله‌ای در کوه‌های عظیمیه کرج محدوده بام کرج اعلام شد که وی نیز تحویل عوامل اورژانس شد.

 خلفی گفت: همچنین ساعت ۱۵:۱۰ سقوط فردی ۵۴ ساله در اطراف سد طالقان گزارش شد که برای ادامه روند درمان تحویل عوامل اورژانس شد.

وی افزود: آخرین حادثه ساعت ۱۹:۰۰ در پی گرفتار شدن ۲ طبیعتگرد در محدوده کوه‌های روستای اغشت قله (مرد نوروز) گزارش شد که با راهنمایی تلفنی امدادگران پایگاه فخرایران این افراد، مسیر خود را شناسایی و به محل امن هدایت شدند.

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی به ۷ حادثه دیده در ارتفاعات البرز
  • طبیعت‌گرد ۵۸ ساله اشنویه‌ای از مرگ حتمی نجات یافت
  • نجات طبیعت‌گرد ۵۸ ساله از مرگ حتمی در اشنویه
  • ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان هستند
  • امدادرسانی به حادثه دیدگان آبگرفتگی گلستان به ۱۹۶ نفر رسید
  • ریزش سقف واحد مسکونی در آباده و حضور امدادگران
  • خدمات رسانی ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان