Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - با اتمام تعطیلات نوروزی روند بستری و فوتی‌ها در استان فارس با یک شیب ملایم رو به افزایش است و نگرانی برای اوج گیری مجدد کرونا را به دنبال دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، براساس آخرین رنگ‌بندی از وضعیت استان‌ها که از سوی وزارت بهداشت اعلام شده استان فارس تنها یک شهرستان با وضعیت قرمز دارد و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت زرد یا کم خطر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز موید همین مطلب است اما با اتمام تعطیلات نوروزی روند بستری و فوتی‌ها در استان با یک شیب ملایم رو به افزایش است و نگرانی برای اوج گیری مجدد کرونا را به دنبال دارد. 

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون دو میلیون و 106 هزار و 134 تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده 621 هزار و 584 بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و 733 هزار و 341 تست تشخیصی مولکولی بوده که 514 هزار و 487 مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون 372 هزار و 793 مورد تست سریع انجام شده و 107 هزار و 97 بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری 73 بیمار جدید در 24 ساعت گذشته، هم اکنون 343 بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، 51 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

کرونا در جهان/ عبور شمار مبتلایان برزیلی از 30 میلیون نفر + جدول تغییراتروز بدون فوت کرونایی در استان ایلام به ثبت رسیدشمار بستری‌شدگان کرونایی در گیلان به 204 نفر افزایش یافت

در 24 ساعت گذشته پنج مورد جدید فوتی کووید19 در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید19 از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به هفت هزار و 998 نفر رسید.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و 998 هزار و 328 دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و 400 هزار و 683 دُز نوبت اول، سه میلیون و 95 هزار و 6 دُز نوبت دوم و یک میلیون و 502 هزار و 639 دُز نوبت سوم واکسن بوده است. 

انتهای پیام/424/ن/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیمار مثبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۴۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم روند افزایشی دمای هوا در اردبیل/هفته‌ای بدون بارش داریم

مجید کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، با حاکمیت الگوی پایدار جوی همچنان طی پنج روز آینده آسمان استان غالباً صاف و بدون بارش خواهد بود.

وی افزود: همچنین طی این مدت در قبل از ظهرها جوی نسبتاً آرام، در اواسط روزها هوای نسبتاً گرم و در بعدازظهرها وزش ملایم باد خزری و در مناطق مرکزی گاهی با سرعت تند پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: در سه روز آینده به دلیل نفوذ زبانه‌های پرفشار سطح زمین در منطقه، در ساعات شبانه و اوایل صبح هوای بسیار خنک و نسبتاً سرد در بیشتر مناطق استان تداوم دارد.

کوهی با بیان اینکه در اواسط هفته آینده افزایش دما در سطح استان محسوس خواهد بود، ادامه داد: از روز چهارشنبه تا آخر هفته آینده با فعالیت سامانه ناپایدار جوی در شمال غرب کشور، آسمان استان نیمه ابری تا ابری شده و ضمن کاهش نسبی دمای هوا در مناطقی از استان بارش باران انتظار می‌رود.

کد خبر 6089023

دیگر خبرها

  • دمای کشور در ۵۰ سال اخیر روندی افزایشی داشته است
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • عقبگرد در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • روند افزایشی دما در سمنان
  • تداوم روند افزایشی دمای هوا در اردبیل/هفته‌ای بدون بارش داریم