Web Analytics Made Easy - Statcounter

آرتا اسدی تحلیلگر بازار سرمایه گفت: شاخص صنعت حمل و نقل از ۵ نماد حتاید، حکشتی، حفارس، حپترو و حتوکا تشکیل شده است. از نظر تکنیکال شاخص این صنعت از اسفند ۹۹ تا اسفند ۱۴۰۰ در کانال بلند مدت نزولی قرار داشته است. البته در بازه زمانی کوتاه مدت از اوخر شهریور تا اوایل مهر ۱۴۰۰ شاهد رشد‌های ناپایداری در این صنعت بودیم اما در کل برآیند این شاخص نزولی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته تحلیلگر بازار سرمایه، شاخص این صنعت از یک مهر تا ۲۲ اسفند ۱۴۰۰، حدود ۳۱ درصد (به علت وضعیت بازار و کاهش صادرات نسبت به سال‌های گذشته) ریزش داشته است. در سال جدید با افزایش فعالیت در حوزه صادرات کالا‌هایی همچون آهن آلات و مواد غذایی می‌توان شاهد رشد اقتصادی و در کنار آن رشد شاخص حمل و نقل باشیم. اما در صورتی که در حوزه بین الملل، صادرات و سیاست خارجی تحولاتی صورت نگیرد، امکان ریزش بیشتر شاخص این صنعت دور از ذهن نخواهد بود.

او می‌گوید: شاخص صنعت حمل و نقل در ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ در ناحیه بحرانی یک هزار و ۹۲۸ قرار گرفته بود و جهت این اندیکاتور Rsi نیز نزولی بود. اما هم اکنون شاخص این صنعت با رشد ۲۰ درصدی از ۲۲ اسفند تا به امروز توانسته خود را از ناحیه بحرانی مورد اشاره دور کند و در حال تشکیل روند صعودی جدیدی است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار سرمایه تحلیل تکنیکال صنعت حمل و نقل حمل و نقل شاخص این صنعت حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۶۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، احمد خانی نوذری، معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در نامه‌ای به رئیس سازمان توسعه تجارت درباره وضعیت عوارض صادرات سیب زمینی، اعلام کرد: با توجه به لزوم تامین سیب زمینی مورد نیاز بازار، به استناد مفاد بند چهارم تصمیم‌های متخذه جلسه تنظیم بازار کشور در ۸ بهمن ماه ۱۴۰۲ مبنی بر تفویض اختیار وضع عوارض صادراتی برخی از اقلام کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی اعلام می‌شود صادرات سیب زمینی با کد تعرفه ۰۷۱۰۱۰۰۰ صرفاً با اخذ عوارض معادل ۶۰ درصد ارزش صادراتی آن از پانزدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تا اطلاع ثانوی از تمام گمرکات اجرایی میسر خواهد بود.

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است
  • گزارش روزانه بورس امروز ۹ اردیبهشت؛ افت بیش‌از ۲۰هزار واحدی شاخص
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت؛ رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • اندازه‌گیری قند خون با گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • اندازه‌گیری قند خون با ساعت گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد