Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@13:05:26 GMT

بزرگترین شهرخودرو کشور در ری احداث می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۱۶۶۰۲

بزرگترین شهرخودرو کشور در ری احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، حجت الاسلام سید محمد سیدی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به احداث بزرگترین مرکز خرید و فروش خودرو در شهرری اظهار کرد: این طرح از بزرگترین پروژه‌های سازمان اوقاف است که رفع معارض آن در خیابان فدائیان اسلام در حال انجام است که این مرکز در زمینی به مساحت ۳ هکتار و زیربنای ۱۷۱ هزار مترمربع در ۱۷ طبقه، از محل موقوفات ساخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای این طرح حدود ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای مدت ۴ سال پیش‌بینی شده است، گفت: نیت واقف برای ایتام است لذا درآمدهای این مرکز صرف امور ایتام خواهد شد و طبق برنامه‌ریزی‌ها پس از اجرای این طرح، یتیم نیازمند در شهرستان ری نحواهیم داشت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری با بیان اینکه طرح شهرخودرو سرمایه گذار دیگری غیر از اوقاف ندارد، ادامه داد: این مرکز بزرگترین بورس خرید و فروش و مدیریت بازار خودرو در استان تهران و کشور خواهد بود که تمام امور مربوط به نقل و انتقال خودرو و ۲۰ نوع خدمات خودرو از شماره گذاری تا امور دفترخانه در این محل انجام خواهد شد.

۶۰ هزار واحد مسکن در شهرری احداث می‌شود

حجت الاسلام سیدی در ادامه با اشاره به ساخت و تامین مسکن ۶۰ هزار واحدی در شهرری تصریح کرد: در این مرحله شناسایی زمین انجام شده و به زیرساخت‌های خدمات شهری دسترسی داشته و مراکز آموزشی، درمانی، ورزشی، فضای سبز، فرهنگی و امنیتی در این طرح برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به پروژه‌های درمانی اوقاف بیان کرد: طرح بیمارستان تخصصی سرطان چشم در مساحت ۱۱ هزار هکتار و ۸ طبقه در سال جاری اجرا خواهد شد و احداث بیمارستان تخصصی کودکان نیز در دستور کار است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری در ارتباط با تدفین اموات خانواده شهدا در آستان امامزادگان گفت: والدین و همسر شهید، رایگان تدفین شده و اجازه دریافت حق‌الدفن نداریم و برای قبور سایر افراد طبق قیمت ابلاغ شده قبر واگذار شده و در مناطق نیازمند اجازه افزایش قیمت نداریم.

حجت الاسلام سیدی در خصوص موسسات خیریه افزود: متولی موسسات خیریه بهزیستی است و نظارت بر این موسسات با تشخیص مراجع قضایی است و اوقاف نهادی اقتصادی و فرهنگی است و درآمد حاصل از محل موقوفات در زمینه‌های اجتماعی، ورزشی و درمانی هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه خط قرمز اوقاف، عمل به نیت واقف است و اجازه نداریم درآمد حاصل از این منطقه را در محل دیگر هزینه کنیم، در ادامه به طرح نیمه کاره میدان نماز اشاره کرد و گفت: بنیاد توسعه موقوفات کشور پیمانکار این طرح بوده و قرار است با واگذاری به اداره اوقاف شهرستان به بهره‌برداری رسیده تا با اجرای برنامه‌های مختلف اقدامی در رونق اقتصادی ایجاد شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری در پایان در خصوص اسناد مالکیت موقوفات باقرشهر خاطرنشان کرد: این اسناد به‌نام وقف ثبت شده و حدود آن مشخص است.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲

منبع: فارس

کلیدواژه: شهر خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۶۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوانسار گفت: میانگین بارش سالیانه خوانسار ۳۷۰ میلی‌متر است که باتوجه به توپوگرافی شهرستان حدود ۷۰ درصد آن به صورت روان آب هدر می‌رود.
مهدی کیخایی یکی از طرح‌های مهم برای ذخیره این روان آب‌ها را احداث بند‌های چند منظوره آبخیزداری دانست و افزود: به این منظور تاکنون بیش از ۳۵۰ بند سنگی و سیمانی و خشکه چین و ۱۴ بند خاکی احداث شده است.
وی ادامه داد: این بند‌ها ظرفیت آبگیری ۱۰میلیون متر مکعب و نفوذ و تغذیه بیش از ۴۰ میلیون متر مکعب آب در سال را به سفره‌های آب زیرزمینی دارند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوانسارادامه داد: خوانسار بیش از ۴۰۰ چشمه و قنات دارد و بیش از ۸۰ درصد آب کشاورزی شهرستان از این قنات و چشمه‌ها تامین و این بند‌ها موجب افزایش حداقل دو برابری دبی و طول مدت زمان آبدهی آنان شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود