Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام حسین جلالی امروز اظهار کرد: در سطح استان کرمان ۹ هزار میلیارد تومان برآورد خسارت سرمازدگی به محصول پسته شده است که بیش از ۳۷۰۰ میلیارد تومان خسارت در رفسنجان و یک‌هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان هم خسارت شهرستان انار است که در شهرستان رفسنجان ۵۰ هزار هکتار از ۸۰ هزار هکتار سطح زیر کشت و شهرستان انار ۱۲ هزار هکتار از ۱۸ هزار هکتار سطح زیر کشت پسته خسارت دیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس عنوان کرد: هماهنگ کردیم که هرچه زودتر جلسه‌ای با نمایندگان شهرستان‌هایی که محصول پسته دارند ازجمله نمایندگان رفسنجان، زرند، سیرجان و کرمان و دست اندرکاران امر کشاورزی ازجمله جهاد کشاورزی، بیمه مرکزی و بانک کشاورزی برگزار شود که مقرر شد این جلسه روز سه‌شنبه با حضور افراد نام‌برده در مجلس برگزار و راهکار جبران خسارت کشاورزان را بررسی و مصوباتی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: بنده هم طی دیداری که روز گذشته با وزیر جهاد کشاورزی داشتم گفتند «سعی می‌کنم هفته آینده کارشناس بیمه را به استان بفرستم»، که ضرورت دارد جهاد کشاورزی آماده باشد که برای کشاورزان که چند سال متضرر شده‌اند و امسال هم خسارت دیده‌اند، کاری انجام شود.

حجت‌الاسلام جلالی مباحث استمهال وام‌های کشاورزی و پرداخت بیمه خسارت کشاورزان را دو موضوع اضطراری برای کشاورزان برشمرد و گفت: باید هرچه سریع‌تر و با نظر مساعد انجام شود و در خصوص کمک بلاعوض، دولت باید ورود کند که پیگیری خواهیم کرد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مردم شهرستان‌های رفسنجان و انار با پسته سروکار دارند و از این راه ارتزاق می‌کنند، با وجود این وضعیت کاهش اشتغال در بخش کشاورزی را خواهیم داشت و تقاضا برای اشتغال در بخش های دیگر هم بالا می‌رود که ضرورت دارد همه مسؤولان شهرستان نسبت به ایجاد اشتغال و عبور از این بحران چاره‌اندیشی کنند.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: خسارت سرمازدگی پسته رفسنجان نماینده رفسنجان حجت الاسلام جلالی هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۷۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود

 سیدمحمدرضا سیدحسینی  در نشست تخصصی پنبه استان سیستان و بلوچستان گفت: براساس این تفاهمنامه، کشاورزان با حمایت سازمان جهاد کشاورزی و شرکت گسترش صنایع بلوچ، مزارع خود را به کشت پنبه اختصاص داده و کارخانه بافت بلوچ، محصول وش پنبه تولیدی را با نرخ تضمینی در مزرعه خریداری می کند.
وی تصریح کرد: کشت پنبه از اوایل فروردین ماه سالجاری در سیستان‌وبلوچستان آغاز و تا مرداد ماه با همکاری کشاورزان شهرستان های دلگان، بمپور، ایرانشهر، خاش و تفتان ادامه خواهد داشت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: تاکنون ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی زیرکشت پنبه رفته است.
حسینی تاکید کرد: با انجام کشت های قراردادی دغدغه کشاورزان برای فروش محصول رفع و زمینه توسعه کشت این محصول در سیستان وبلوچستان فراهم خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: به منظور ارتقاء دانش بهره برداران استان برای کشت پنبه، سفرهای آموزش و ترویجی به استان های پیشرو در کشت پنبه انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی
  • خسارت ۸۳ میلیارد تومانی سیل به سازه‌های آبخیزداری زیرکوه
  • کشت طلای سفید در سیستان وبلوچستان
  • انعقاد ۴۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب را تهدید می‌کند
  • خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود