Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ تولیت آستان قدس رضوی با انتقاد از برخی گران‌فروشی‌ها نسبت به زائران به ویژه در خصوص اسکان گفت: گزارشی‌هایی را شنیده‌ام که هزینه اقامت حتی در مکان‌هایی دور از حرم مطهر به شبی تا ۲ میلیون تومان رسیده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس به نقل از پایگاه خبری آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام احمد مروی در دیدار تشکل‌های مردمی فعال در اسکان و پذیرایی از زائران نوروزی، با اشاره به راهپیمایی اربعین، مشارکت مردم عراق را اساس میزبانی از زائران میلیونی این راهپیمایی خواند و رقم خوردن زیارتی شایسته و ماندگار در ذهن میلیون‌ها زائر رضوی را نیز نیازمند مشارکت مردم مشهد دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هم‌جواری با امام رضا(ع) افتخار و نعمت بزرگی بوده که شکرگزاری آن در گروی خدمتگزاری به زائران رضوی است، مجاوران حضرت رضا(ع) باید نسبت به رقم خوردن میزبانی شایسته از زائران احساس مسئولیت کنند.

تولیت آستان قدس اظهار داشت: هدف مردم از سفر به مشهد، زیارت بارگاه منور رضوی است، لذا تمامی مسافران در مشهد زائر و مهمان امام رضا(ع) هستند و میزبانی شایسته از آنان موجب سربلندی و خوشنودی ثامن‌الحجج(ع) و رقم خوردن سفری خاطره‌انگیز برای زائران می‎شود.

استاندار خراسان رضوی: اسکان زائران در خراسان رضوی به خوبی مدیریت شده استسخنگوی جمعیت زائران امام رضا (ع): دهه آخر صفر هیچ خدماتی برای اسکان زائران در مشهد نداریم / پذیرش زائر کارو‌انی ممنوع شد70 تکیه و مسجد برای اسکان زائران سالگرد شهادت شهید سلیمانی در کرمان تجهیز شده است

وی افزود: حضرت رضا(ع) ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند و می‌بینند چه کسی به مهمانانشان خدمت و چه کسی به آن‌ها جفا می‌کند و قطعاً در این دنیا و آخرت پاداش و جزای هر دو گروه را خواهند داد. 

مروی با بیان اینکه از مجاوران امام الرئوف(ع) جز برخوردی منصفانه و مهربانانه برگرفته از سیره رضوی با زائران انتظار نمی رود، ابراز کرد: برخورد منصفانه و کریمانه کسبه با زائران منافاتی با فعالیت اقتصادی و کسب سود و منفعت ندارد، صداقت و انصاف موجب ورود خیر و برکت در کاسبی و زندگی بازاریان می شود.

وی به وابستگی بخش زیادی از اقتصاد بازار مشهد به حضور زائران اشاره و عنوان کرد: میزبانی نامناسب از زوار موجب کوتاه شدن طول سفر و مانع از تکرار سفر به مشهد و در نتیجه بروز آثار منفی اقتصادی برای بازاریان خواهد شد؛ باید به‌گونه‌ای باشد که هر زمان زائران سفر مشهد را به یاد می آورند، مهربانی، صمیمیت، انصاف و مهمان‌نوازی در ذهنشان تداعی شود.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اهمیت تقویت، سامان‌دهی و گسترش جنبش‌های مردمی در میزبانی از زائران، بیان کرد: بنده مطلع هستم که مسئولان استانی و شهری بدون تعطیلی در ایام نوروز در حد توان و امکانات خود برای میزبانی از زائران تلاش کرده و می‌کوشند فاصله وضع موجود تا وضع مطلوب کاهش یابد، اما حضور میلیونی زائران در بازه زمانی کوتاه و امکانات محدود بعضاً موجب ایجاد مشکلاتی می‌شود.

مروی در ادامه با انتقاد از برخی گران‌فروشی‌ها و اجحاف‌های صورت گرفته نسبت به زائران به ویژه در خصوص اسکان، تصریح کرد: گزارشی‌هایی را شنیده‌ام که هزینه اقامت حتی در مکان‌هایی دور از حرم مطهر به شبی تا 2 میلیون تومان رسیده است، این قبیل رفتارها تضییع حقوق زائران و موجب نارضایتی حضرت رضا(ع) است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: خدمت‌رسانی به زائران رضوی توفیقی الهی بوده که شایسته شکرگزاری و خدمت شایسته مورد رضای امام رضا(ع) به زائران است.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تولیت آستان قدس آستان قدس رضوی اسکان زائران امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۷۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تسهیل مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در دیدار با اعضای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء ضمن تأکید بر ضرورت حمایت ملی از زیرساخت‌های استان خراسان رضوی و شهرستان مشهد اظهار کرد: برای صیانت از هویت مشهد که منتسب به امام مهربانی‌ها است، شایسته است که تمامی برنامه‌ها به‌ویژه برنامه‌هایی که با حضور زائران و کیفیت سفر آنان ارتباط دارد متناسب با هویت امام هشتم (علیه‌السلام) باشد.

وی با تأکید بر اینکه دولت مهم‌ترین جریانی است که می‌تواند از پیک‌های زیارتی مشهد گره‌گشایی کند، افزود: در ایام نوروز و ایام سوگواری دهه آخر صفر از تمام کشور زائر به مشهد می‌آید که با توجه به تشرف میلیونی این حجم از زائران نیاز به داشتن نگاه ملی و حمایت دولتی نسبت به زیرساخت‌های این شهر بیشتر احساس می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ضروری است تا نواقصی که در مسیر حمل‌ونقل جاده‌ای زائران وجود دارد برطرف شود، ادامه داد: مسئله حمل‌ونقل از جمله عرصه‌های حیاتی و حساس زندگی مردم است. چه حمل‌ونقل هوایی و چه ریلی و جاده‌ای، عمده خانواده‌ها برنامه‌ریزی برای چگونگی رسیدن به مقصد خود در یک سفر را از جمله محورهای تصمیم‌گیری خود در نظر می‌گیرند و در این میان، تردد جاده‌ای از اولویت نخست برخوردار است.

وی با اشاره به نادیده گرفته شدن حضور میلیونی زائران و ترددهای چشمگیر در جاده‌ها در تصمیم‌گیری‌های وزارت راه و شهرسازی افزود: در این راستا ضروری است تا تأمین منابع مالی آزادراه حرم تا حرم هر چه سریع‌تر انجام شود. این جاده که پیرامون آن تلاش‌های بسیاری در حال انجام است همچنان به مرحله اجرا نرسیده است که این موضوع باعث شده رسیدن زائر امام رضا(ع) به مشهد مقدس با گرفتاری و سختی همراه باشد.

امام جمعه مشهد با اشاره به‌ضرورت ایمن‌سازی جاده‌های استان خراسان رضوی ابراز کرد: یکی از نقاط حادثه‌خیز استان جاده سبزوار به شاهرود است که بیشترین تصادفات جاده‌ای نیز در آن رخ می‌دهد، در این خصوص نیز باید راهکاری از سوی وزارت و راه شهرسازی اتخاذ شود تا دیگر شاهد از دست دادن عزیزانمان نباشیم.


آیت‌الله علم‌الهدی با انتقاد از نا به سامانی وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی در ایام پیک مسافری خاطرنشان کرد: متأسفانه در این ایام که مسافران زیادی قصد تشرف به مشهدالرضا (علیه‌السلام) را دارند، برخی از شرکت‌های هواپیمایی نرخ بلیت‌های مسافربری را افزایش می‌دهند و یا در حمل‌ونقل ریلی که وسیله تشرف قشر متوسط جامعه است زائران برای تهیه بلیت با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند که گاهی درخواست‌ها برای اضافه کردن یک رام قطار فوق‌العاده نیز در این خصوص بی‌نتیجه مانده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • اعزام ۱۴ هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • ضرورت تسهیل مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • استقبال گسترده زائران و مجاوران رضوی از جشنواره لاله‌های مشهد
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد