Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری تشریح برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ویژه ماه مبارک رمضان با حضور سیدعلیرضا فاطمیان‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ منصور قصری‌زاده، مدیر رادیو قرآن و امیرحسین سمیعی، مدیر هنری سازمان برگزار شد.

سیدعلیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این‌برنامه گفت: برنامه‌های امسال به صورت مشارکتی با رادیو قرآن با عنوان بر آستان جانان و با شعار جشن بندگی و صبر با اجرای ۴۶۰ برنامه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۳۶ فرهنگسرای تهران در فعالیت‌های ماه رمضان مشارکت دارند، برنامه قرآن بخوانید و جایزه بگیرید عنوان برنامه‌ای است که مردم با شرکت در آن و تلاوت قرآن جوایزی را دریافت می‌کنند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: پویش دیگری را با عنوان هفت سالگی برگزار می‌شود که با مدیریت منطقه ۱۴ برگزار می‌شود و هدف آن آموزش نماز برای کودکان است که سیر جذابی برای آن درنظر گرفته شده است. مسابقه رازهای آسمانی به صورت اینترنتی نیز با موضوع مفاهیم قرآن کریم برگزار می‌شود. فرهنگسرای فردوس در سطح تهران برگزاری برنامه‌های نمایشی را برعهده دارد همچنین پویش با رهروان سحر پویش دیگری است که ویژه تکریم افرادی است که درماه رمضان و به هنگام سحر مشغول خدمتگذاری به مردم هستند.

فاطمیان‌پور ضیافت الحسین را برنامه اصلی سازمان فرهنگی در سطح تهران عنوان کرد و گفت: این برنامه که مجلس قرائت قرآن است به سفره افطاری ساده ختم می‌شود و تا وفات حضرت خدیجه ادامه دارد. برنامه سحرخیزان سحر، بازی محیطی راز نیز ازجمله دیگر برنامه‌های فرهنگی است. همایش عمری با قرآن نیز از جمله برنامه‌های دیگر این سازمان است که در آن از پنج پیشکسوت قرآنی در حوزه‌های قرائت، حفظ و غیره در میلاد امام حسن مجتبی تجلیل می‌شود، سامانه ندای قرآن که ۲۰ سال پیش راه‌اندازی شده بود هم امسال مورد بازبینی قرار می‌گیرد. کارگاه آموزشی هنر تلاوت، دوره تربیتی دینی، تنفس صبح با اجرای ۲۲ کرسی تلاوت قرآن، کرسی تلاوت قرآن کریم ویژه نوجوانان و جوانان در مترو از دیگر برنامه‌ها در ماه مبارک رمضان است.

وی گفت: چاپ کتاب همراه برای توزیع در مترو با موضوع صبر و برگزاری وبینار بین المللی فلسطین آزاد به مناسبت روز قدس از دیگر برنامه‌های این سازمان است.

اجرای ۳۰۰ دقیقه برنامه زنده در رادیو قرآن

منصور قصری‌زاده، مدیر رادیو قرآن نیز در ادامه این نشست گفت: مهم‌ترین مشکل فرایندهای رفتاری و اجتماعی ریشه در آن دارد که نتوانسته‌ایم از فرهنگ قرآن استفاده کنیم، هدف ما درست معرفی کردن قرآن و فرهنگسازی برای استفاده از آن است بنابراین باید تعامل دوسویه با مردم داشته باشیم.

مدیر رادیو قرآن افزود: مقدمه انس با قرآن قرائت قرآن است ما نیز در همین راستا جشنواره صد را که برگرفته از فرکانس این رادیو است را برگزار می‌کنیم، پخش ۳۰۰ دقیقه برنامه زنده در کنار فعالیت‌های ماه رمضان با اجرای ۹ آیتم زنده، مهمان هنری، طعم عسل، اجرای برنامه تصویری از سردار دل‌ها از جمله برنامه‌های این شبکه رادیویی است.

کد خبر 5459770 فاطمه میرزا جعفری

منبع: مهر

کلیدواژه: فرهنگسرای تهران فرهنگسرای فردوس ماه مبارك رمضان منصور قصری زاده سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ماه رمضان 1401 ماه امید معرفی کتاب کتاب و کتابخوانی نمایشگاه کتاب تهران نهج البلاغه ترجمه کارگروه مد و لباس وزارت ارشاد نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بنیاد ملی بازی های رایانه ای بازی های رایانه ای ماه مبارك رمضان نشر نو نشر هنوز انقلاب اسلامی ایران شهدا سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می شود رادیو قرآن ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۷۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه پویش ارومیه شهر دوستدار کودک برگزار شد

اختتامیه پویش ارومیه شهر دوستدار کودک و تجلیل از ایده‌های برتر در سالن آمفی تئاتر شهید سلیمانی شهرداری ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، همایش ملی شهر دوستدار کودک امروز _پنج‌شنبه سیزدهم اردیبهشت_ با شعار «چگونه محله ام را زیباتر کنم» با حضور میهمانانی از استانداری آذربایجان‌غربی، شورای اسلامی شهر ارومیه، اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل ارشاد استان و به میزبانی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه برگزار شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه و رئیس سازمان فرهنکی اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه از سخنرانان این مراسم بودند.

در این همایش پویش "چگونه محله‌ام را زیباتر کنم"برگزار شد و از ۱۵۷ آثار ارسال شده، ۶ ایده برتر توسط داوران به عنوان آثار برتر انتخاب و با اهدای جایزه از نفرات برگزیده شده تجلیل به عمل آمد.

هدف اصلی شهر دوستدار کودک مشارکت کودکان و شنیده شدن صدای کودکان توسط مسئولین، مدیران و تصمیم‌گیران شهری است.

شهر دوستدار کودک زمینه ای فراهم می سازد تا این قشر از اجتماع که بی‌صدا هستند و نمی‌توانند صدا، نظرات، ایده‌ها، مسائل و مشکلات خود را به گوش بزرگ‌ترها برسانند، صدای آنها را به گوش مدیران، تصمیم‌گیران شهری رسانده و به این وسیله این نظرات و ایده ها در برنامه‌های توسعه شهری و مسائل مدیریت شهری انعکاس یابد.

کد خبر 750126

دیگر خبرها

  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • اولین جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار برگزار شد
  • حضور ۱۵۰۰ نفر در جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی
  • اجرای بیش از ۳۰۰ برنامه متنوع و باشکوه در سطح استان
  • اختتامیه پویش ارومیه شهر دوستدار کودک برگزار شد
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • آئین تجلیل و رونمایی از تالیفات نویسندگان فرهنگی وحدتیه برگزار شد
  • ۶۰ هکتار به فضای سبز سنندج اضافه می‌شود