Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@07:52:05 GMT

کرملین: وقایع بوچا یک نمایش صحنه‌سازی شده است

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۱۸۷۴۰

کرملین: وقایع بوچا یک نمایش صحنه‌سازی شده است

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز (سه‌شنبه) با توجه به تلاش‌های اخیر کشورهای غربی در فضاسازی علیه روسیه در قضیه بوچا تصریح کرد که هرگونه اتهام علیه روسیه در ارتباط با قضیه بوچا نه تنها «بی‌اساس» است بلکه یک «نمایش غم‌انگیز است که به خوبی صحنه‌سازی» شده است.

خبرگزاری روسی «تاس» گزارش کرد، سخنگوی کرملین در پاسخ به سؤالی مبنی بر احتمال انجام تحقیقات درباره وقایع بوچا گفت: «لازم که به این قضیه فکر کنیم که تا چه اندازه انجام یک تحقیقات امکانپذیر است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سپس ادامه داد: «ما همچنان تأکید داریم که هرگونه اتهام علیه روسیه و ارتش روسیه نه تنها بی‌اساس است بلکه یک نمایش کاملاً صحنه‌سازی شده است و چیزی جز یک نمایش غم‌انگیز نیست».

مقام‌های ارشد مسکو طی روزهای اخیر همزمان با شدت گرفتن اتهام‌زنی‌های مقام‌های اوکراینی و متحدان غربی به روسیه درباره کشتن فجیع غیرنظامیان در شهر بوچا و دفن آنها در گورهای دسته جمعی به شدت این اتهامات را رد کرده‌اند.

«دیمیتری مدودف» معاون دبیر شورای امنیت ملی روسیه نیز در این خصوص گفته است که «اینها جعلیاتی هستند که در تخیل بدبینانه پروپاگاندای اوکراینی رشد کرده‌اند».

 وزارت دفاع روسیه نیز خبر داد شواهدی در دست دارد که نشان می‌دهد سازمان موسوم به «مرکز اصلی هفتادودوم عملیات روانی اوکراین» به انجام چنین تبلیغاتی در روستایی در ۲۳ کیلومتری شمال غرب کی‌یف و همچنین در سومی، کونوتوپ و دیگر شهرها کمک کرده است.

این وزارتخانه توضیح داد: «نظامیان مرکز هفتادودوم عملیات روانی اوکراین فیلمبرداری صحنه‌ای دیگری از غیرنظامیانی که گفته می‌شود در اثر اقدامات خشونت‌آمیز نیروهای مسلح روسیه کشته شده‌اند، انجام دادند».

مدودف در بیانیه خود تصریح کرد: «[جنازه‌های] تقلبی با مقادیر زیادی پول توسط شرکت‌های روابط عمومی غربی و سازمان‌های غیردولتی ساخته شده‌اند. نیروهای اوکراینی برای بی‌اعتبار کردن روسیه، آماده کشتن شهروندان خود شده بودند».

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه با اشاره به تصاویر منتشرشده از شهر بوچا تصریح کرد: «یک بار دیگر، یک حمله ساختگی دیگر در شهر بوچا منطقه کی‌یف پس از آن آغاز شد که نیروهای نظامی روس مطابق با برنامه و توافقات حاصله، این منطقه را ترک کرده بودند. چند روز بعد، صحنه‌سازی در آنجا ترتیب داده شد که توسط نمایندگان اوکراینی و حامیان غربی آنها از طریق تمام کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی انتشار یافت».

لاوروف با بیان اینکه ۳۰ مارس (۱۰ فروردین) نظامیان روسیه به طور کامل شهر بوچا را ترک کرده بودند، افزود: «در ۳۱ مارس، شهردار [بوچا] رسماً گفت که همه چیز خوب است و دو روز بعد دیدیم که چه تولیداتی در همان‌ خیابان‌ها سازماندهی شد که اکنون سعی دارند از آن برای اهداف ضد روسی استفاده کنند».

با آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، کشورهای غربی نه تنها اقدامی برای آرام کردن فضا و توقف درگیری‌ها در اوکراین انجام نداده‌اند بلکه فشارها به مسکو را به امید منزوی کردن این کشور در جامعه بین‌المللی تشدید کرده‌اند.

در همین راستا، برخی کشورهای اروپایی همچون سوئد، فرانسه، آلمان، ایتالیا و دانمارک از تصمیم خود برای اخراج دیپلمات‌های روس خبر داده‌اند.

 «الکساندر گروشکو» معاون وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد که کمپین کشورهای اروپایی برای اخراج دیپلمات‌های روس از قبل برنامه ریزی شده است و این امر سبب وخامت طولانی مدت روابط دیپلماتیک خواهد شد و اینکه مسکو این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که پس از اخراج دیپلمات‌های روسی توسط فرانسه از این کشور، تلافی کند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: بوچا دیمیتری پسکوف حمله به اوکراین صحنه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۸۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان در سطح استان مازندران با شعار «این صحنه خانه‌ماست» در بخش‌های نمایش (صحنه، عروسکی، زنده- عروسکی)، نمایش خلاق (نمایش کتابخانه‌ای، بازی نمایش) و نمایشنامه‌نویسی، ۲۰ اردیبهشت برای شرکت‌کنندگان ۱۲ تا ۲۲ سال و بزرگسالان برگزار می‌شود.

داوری مرحله استانی این جشنواره را سید رضا عمرانی نسب، مهیار هزار جریبی و فاطمه بزرگی از هنرمندان حوزه نمایش این استان بر عهده دارند.

بر اساس نظر هیأت داوران، گروه‌های نمایشی دختر بوته گوجه فرنگی به کارگردانی ناهید دادخواه از ساری، نمایش من دیگه خوابم نمیاد به کارگردانی محسن عظیمی پویا از مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ چالوس، نمایش چه حکمتی است در این مردن به کارگردانی محمد جواد ملک محمودی از گلوگاه، نمایش جادوی سیاه به کارگردانی سمانه غزاییان از مرکز فرهنگی هنری بهشهر و نمایش آبگیری برای زندگی به کارگردانی رضا اسماعیل زاده از مرکز فرهنگی هنری رامسر به مرحله استانی راه یافتند.

کد خبر 6089511

دیگر خبرها

  • نبردی که تکلیف پیروز جنگ در شرق اوکراین را مشخص می‌کند/ چاسیویار؛ شهری که کلید دونباس را به کرملین تقدیم می‌کند +نقشه و تصاویر
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • ساخت و اجرای کابوس‌هایتان را به «کابوس‌مند» بسپارید
  • اختتامیه نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های عروسکی
  • «دروغ پارلمانی» در پردیس شهرزاد بازگو شد
  • واکنش کرملین به انتقال کمک‌های چند میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین
  • «سالیوان در ایران» به هفته دوم رسید
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • «دروغ پارلمانی» به شهرزاد آمد/ با دروغ همه چیز به دست میاد!