Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@17:42:48 GMT

3700 میلیارد تومان برآورد خسارت سرمازدگی پسته رفسنجان

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۱۸۹۶۸

3700 میلیارد تومان برآورد خسارت سرمازدگی پسته رفسنجان

ایسنا/کرمان نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس به‌منظور پیگیری جهت جبران خسارت سرمازدگی پسته استان کرمان به‌ویژه دو شهرستان رفسنجان و انار با وزیر جهاد کشاورزی دیدار کرد.

به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام دکتر حسین جلالی در خصوص خسارت سرمازدگی پسته‌های رفسنجان و انار اظهار کرد: خسارت سنگینی به محصول پسته دو شهرستان رفسنجان و انار وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: در سطح استان کرمان 9 هزار میلیارد تومان برآورد خسارت شده است که بیش از 3700 میلیارد تومان برآورد خسارت سرمازدگی رفسنجان و یک‌هزار و 250 میلیارد تومان هم خسارت شهرستان انار است که در شهرستان رفسنجان 50 هزار هکتار از 80 هزار هکتار سطح زیر کشت و شهرستان انار 12 هزار هکتار از 18 هزار هکتار سطح زیر کشت پسته خسارت دیده‌اند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس عنوان کرد: هماهنگ کردیم که هرچه زودتر جلسه‌ای با نمایندگان شهرستان‌هایی که محصول پسته دارند ازجمله نمایندگان رفسنجان، زرند، سیرجان و کرمان و دست اندرکاران امر کشاورزی ازجمله جهاد کشاورزی، بیمه مرکزی و بانک کشاورزی برگزار شود که مقرر شد این جلسه روز سه‌شنبه با حضور افراد نام‌برده در مجلس برگزار و راهکار جبران خسارت کشاورزان را بررسی و مصوباتی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: بنده هم طی دیداری که روز گذشته با وزیر جهاد کشاورزی داشتم گفتند «سعی می‌کنم هفته آینده کارشناس بیمه را به استان بفرستم»، که ضرورت دارد جهاد کشاورزی آماده باشد که برای کشاورزان که چند سال متضرر شده‌اند و امسال هم خسارت دیده‌اند، کاری انجام شود.

حجت‌الاسلام جلالی مباحث استمهال وام‌های کشاورزی و پرداخت بیمه خسارت کشاورزان را دو موضوع اضطراری برای کشاورزان برشمرد و گفت: باید هرچه سریع‌تر و با نظر مساعد انجام شود و در خصوص کمک بلاعوض، دولت باید ورود کند که پیگیری خواهیم کرد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه بیش از 200 هزار نفر از مردم شهرستان‌های رفسنجان و انار با پسته سروکار دارند و از این راه ارتزاق می‌کنند، با وجود این وضعیت کاهش اشتغال در بخش کشاورزی را خواهیم داشت و تقاضا برای اشتغال در بخش های دیگر هم بالا می‌رود که ضرورت دارد همه مسئولان شهرستان نسبت به ایجاد اشتغال و عبور از این بحران چاره اندیشی کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سرمازدگی پسته نماینده مردم رفسنجان استانی شهرستانها خسارت سرمازدگی رفسنجان و انار میلیارد تومان جهاد کشاورزی هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۸۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم قربان پور ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات موثر اداره امور اراضی جهاد کشاورزی اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات مجموعه جهاد کشاورزی واگذاری ۱۵۲ هکتار از اراضی دولتی به طرح های مختلف کشاورزی و غیره بوده است.

رییس جهاد کشاورزی کاشمر ادامه داد: در سال جاری باهدف آموزش بهره برداران بیش از ۲۵۰ نفر روز دوره آموزشی برگزار شده و بیش از ۱۹ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از اراضی به طور موثر پیمایش شده که منجر به صدور ۸۰ مورد اخطاریه و ۴۰ مورد اعمال قانون تبصره ۲ ماده ۱۰ وتعداد ۶ مورد ماده ۳ طبق قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی شده است.

وی بیان کرد: در سال جاری ۱۸ مورد نقشه تجمعی پلاک های دارای رفع تداخلات با سطحی بالغ بر ۳هزار و ۵۰۰ هکتار تهیه شده و۶۳۰ نفربهره بردار با سطحی برابر ۳۵۰ هکتار به اداره ثبت اسناد و املاک جهت سند دار کردن اراضی معرفی شده اند.

قربان پور اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۱۰ مورد ثبت پرونده حقوقی و تعداد ۱۷۳ مورد از پرونده های سنوات گذشته را در سامانه ثبت کرده ایم.

رییس جهاد کشاورزی کاشمر خاطر نشان کرد: همچنین طرح های اجرا شده در قالب تبصره یک ماده یک ۹ مورد و ۱۳ مورد نیز در قالب طرح های واگذاری اراضی ملی انجام شده است.

کد خبر 6093028

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی بارش‌های اخیر به بخش کشاورزی جنوب کرمان
  • دستگیری عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان 
  • صدور حکم انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب را تهدید می‌کند
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • سیل به کشاورزی بشرویه ۱۸۵ میلیارد خسارت زد
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار