Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- معاون نخست وزیر لبنان ورشکستگی این کشور و بانک مرکزی لبنان را اعلام کرد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین‎؛ «سعاده الشامی» معاون نخست وزیر لبنان در گفتگو با شبکه لبنانی الجدید با اعلام ورشکستگی حکومت و بانک مرکزی این کشور گفت: زیان ها بین حکومت، بانک مرکزی لبنان، بانک ها و سپرده گذاران تقسیم خواهد شد و این یک واقعیت است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت و به همین علت دولت نمی‌تواند دست مردم را برای برداشت سپرده‌های خودشان باز بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد که وزارت دارایی لبنان برنامه جامعی با هدف پرداخت بدهی‌های معوقه طراحی کرده، اما این اتفاقی نیست که یک روزه بیفتد و اگر یک عزم و اراده سیاسی وجود داشت انجام این کار آسان‌تر بود.
در همین زمینه دکتر «ایلی یشوعی» کارشناس اقتصادی و مالی لبنان در گفتگو با المیادین اعلام کرد که اعلام ورشکستگی دولت از جانب معاون نخست وزیر لبنان تعجب برانگیز نبود و باید مشخص شود که چگونه می‌توان دولت را از ورشکستگی نجات داد؛ به ویژه با توجه به مبالغی که از کشور غارت و قاچاق شده است.
وی تاکید کرد، بهبود واقعی اوضاع کشور و نجات از ورشکستگی با شناسایی مسئولان شکاف مالی ممکن می‌شود، نه با تعیین بودجه بر اساس مالیات‌ها. نکته اساسی این‌جاست که حسابرسی مالی جنایی در لبنان تاکنون جدی گرفته نشده تا مشخص شود که چه کسی مسئول شکاف مالی است.
این کارشناس اقتصادی لبنان تاکید کرد، ما باید به دنبال سرمایه‌های از دست رفته و غارت شده کشور باشیم و رئیسی برای بانک مرکزی انتخاب کنیم که وابسته به خارجی‌ها نباشد. همچنین خسارت‌های ورشکستگی دولت و بانک مرکزی نباید به سپرده‌گذاران تحمیل گردد.
کارشناسان اقتصادی بر این باورند که بحران‌های اقتصادی لبنان نتیجه اقدامات سیاسی است که از 30 سال پیش آغاز شده است.
از نظر آن‌ها مزدوران در همه بخش‌های دولتی لبنان، از بانک لبنان تا دستگاه‌های قضایی و نظامی نفوذ کردند و لبنان را به این وضعیت رساندند. این طبقه سیاسی فاسدی که بر اساس سهمیه بندی در لبنان حکومت می‌کند، مانع اصلاحات است.
تحریم‌های آمریکا علیه لبنان که از سال 2000 پس از آزادسازی جنوب لبنان و در سال 2011 با شروع بحران سوریه آغاز شد؛ لبنان را از تجارت با بقیه کشور‌ها محروم کرد و مانع از اجرای پروژه‌های اقتصادی مانند جلوگیری از احداث راه‌آهن و احداث پالایشگاه‌های نفت و نیروگاه‌های برق شد.
در چنین شرایطی کارشناسان مالی و اقتصادی درباره برنامه‌های جدید آمریکا برای دامن زدن به اوضاع آشفته لبنان که یکی از بارزترین آن‌ها تحمیل قیمومیت صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی بر لبنان است هشدار می‌دهند. در همین حال؛ «ریاض سلامه» رئیس بانک مرکزی لبنان و مرد اول واشنگتن در این کشور را که به اختلاس میلیون‌ها دلار از اموال عمومی لبنانی‌ها متهم است، مسئول اصلی اوضاع کنونی می‌دانند.

رئیس بانک مرکزی لبنان: خبر‌ها درباره ورشکستگی بانک مرکزی صحت ندارد
رئیس بانک مرکزی لبنان تأکید کرد، با وجود خساراتی که به بخش مالی در لبنان وارد شده است، بانک مرکزی همچنان به وظایف محوله به خود بر اساس ماده 70 قانون پولی و بانکی ادامه می‌دهد.
«ریاض سلامه»رئیس بانک مرکزی لبنان شامگاه امروز دوشنبه خبر داد که آنچه درباره ورشکستگی بانک مرکزی گفته می‌شود، نادرست است.
پایگاه خبری النشره به نقل از سلامه گزارش داد، با وجود خساراتی که به بخش مالی در لبنان وارد شده است، بانک مرکزی همچنان به وظایف محوله به خود بر اساس ماده 70 قانون پولی و بانکی ادامه می‌دهد.
وی تأکید کرد، بر اساس طرح بهبود اقتصادی که دولت لبنان تدوین کرده و با همکاری صندوق بین‌المللی پول اجرایی خواهد شد، تلاش خواهد شد که خسارات وارده به بخش مالی این کشور جبران شود.

آغاز شمارش معکوس برای فروپاشی کامل اقتصاد لبنان؟
به نظر می رسد اوضاع اقتصادی و اجتماعی در لبنان به سمت وخامت بیشتر پیش می رود؛ این سوال مطرح است که در روزهای آینده، ثبات در این کشور چگونه خواهد بود؟ چه کسی قادر است لبنان را از بحرانی که با شیوع ویروس کرونا آغاز شده است، نجات دهد؟
به گزارش العالم، لیر لبنان، 70 درصد، از اکتبر گذشته ارزش خود را از دست داده و امروز در بازار سیاه به جای نرخ رسمی 1500 لیر در ازای هر دلار، به 5000 لیر کاهش یافته است.
با این اوضاع، لبنان وارد بدترین بحران اقتصادی خود از زمان جنگ داخلی سال 1975 تا 1990 می شود که ثبات این کشور را تهدید می کند.
بسیاری از طبقات اجتماعی در لبنان، دچار فقر شده اند.
سخنان الشامی معاون نخست وزیر لبنان در مورد ورشکستگی دولت و بانک مرکزی، بر وخامت این بحران اقتصادی افزود و شهروندان لبنانی را در رابطه با سپرده های بانکی خود، نگران کرد. همزمان نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان، سخنان معاون خود را در ارتباط با بیانیه ورشکستگی بانک مرکزی لبنان، رد کرد.
در شرایط فعلی، که لبنان خود را برای انتخابات مجلس آتی آماده می‌کند، در میان فضای داغ سیاسی، احزاب مختلف به‌ویژه احزابی که دور محور آمریکا می‌چرخند، برای رقابت با حزب الله، تیرهای خود را به سمت سلاح مقاومت نشانه رفته و بار بحران‌های موجود در لبنان را به گردن حزب الله می افکنند .
این نیروها نقش اصلی دولت آمریکا و وزارت خزانه‌داری آن را فراموش کرده اند که سال‌ها برای ایجاد و عمیق کردن شکاف مالی میان طبقات اجتماعی در لبنان تلاش کرد و برای فروپاشی لبنان، تحریم‌های ناعادلانه و ظالمانه خود علیه تسهیلات اقتصادی، بانک مرکزی، بازرگانان و دولت لبنان تحمیل نمود و مانع شد دولت لبنان برای برون رفت از بحران اقتصادی، از کمک های مالی نهادهای بین المللی بهره مند شود.
شایان ذکر است، آمریکا از طریق فرستاده خود در مذاکرات غیرمستقیم برای تعیین مرزها، تلاش می کند لبنان را همراه با تمام سرمایه ها و ثروتش، گرو بگیرد تا لبنان مجبورشود همه شروط دیکته شده از سوی واشنگتن را بپذیرد؛ مسلما اتخاذ چنین تصمیمی، تنها به نفع اسرائیل است و بس.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: لبنان معاون نخست وزیر لبنان بانک مرکزی لبنان بانک مرکزی آغاز شد بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۹۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه خرم آباد:فروپاشی دژ سست استعمار در منطقه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛خطیب  نمازجمعه  خرم‌آباد گفت:رژیم  غاصب  صهیونیستی عامل استعمار است  و با فروپاشی  آن  نظم  نوینی  در جهان  شکل  می گیرد. 

 حجت  الاسلام والمسلمین  شاهرخی  در خطبه های  نماز جمعه  در مصلی  الغدیر  خرم اباد با تأکید  بر اینکه  رژيم  اشغالگر قدس  با  کشتار وحشیانه  مردم  مظلوم  غزه ، حقوق  بشر و انسانیت  را زیر پا گذاشته  است، گفت: با خیزش  مردم آزادی خواه جهان و هدایت  حکیمانه رهبر معظم انقلاب  اسلامی این  دژ سست استعمار در حال فروپاشی  است ونظم   نوینی  در جهان  شکل  می  گیرد.

نماینده  ولی فقیه درلرستان با اشاره به برگزاری مرحله دوم  انتخابات  مجلس  شورای  اسلامی در ۲۱ اردیبهشت جاری  در حوزه انتخابیه  خرم آباد و چگنی  به صورت الکترونیک گفت: دست اندرکاران امر برگزاری انتخابات به  عنوان  امانتدار، باید  از آرای  مردم  صیانت  کنند و با متخلفان نیز به شدت بر خورد شود.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی افزود: وظیفه منسوبان به ولی  فقیه در امر برگزاری انتخابات، فقط  گفتمان سازی برای  تبیین  چهار شاخصه  مورد تأکید رهبری  یعنی   رقابت،مشارکت، سلامت و امنیت انتخابات  است.

امام جمعه خرم آبد با گرامیداشت سالروزشهادت  فیلسوف  متفکر استاد مرتضی  مطهری  و روز معلم، گفت: دستیابی به  قله  های دانش و پیشرفت و توسعه کشور در گرو تلاش و روشنگری معلمان و تربیت  نیروی  ا نسانی  خردمند، توانا ،شجاع و با بصیرت  است. 

نماینده  ولی فقیه  در لرستان  با اشاره به  روز جهانی  کار و کارگر گفت:تولید ثروت و توسعه  کشور باید از مسیر کار و تلاش صورت بگیرد و ویژه ‌خواری، رانت ‌خواری و ارتباطات  ناسالم  اقتصادی باید از جامعه  برچیده شود.

حجت  الاسلام والمسلمین شاهرخی همچنین بر توجه به  معشیت  و ارتقاء زندگی  کارگران ، پرداخت به موقع  حقوق  این  قشر و دقت  در واگذاری  شر کت هاو بنگاههای  اقتصادی  برای  جلو گیری  از تضییع  حقوق  کار گران  را خواستار شد. 

  لزوم همکاری و همراهی با استاندار جدید لرستان  برای سرعت  بخشیدن به  روندتوسعه لرستان، بزرگداشت نهم اردیبهشت  ماه روزملی  شوراهای  اسلامی به عنوان نماد اراده ی  مردم  درحاکمیت  و لزوم  توجه  به  تسهیل  در عبور و مرور وزیباسازی  مبلمان   شهری  و همچنین بزرگداشت  روز ورزش پهلوانی  و زورخانه ای  وتوجه  به  ویژگی  جوانمردی و اخلاق  مداری  در جامعه  از دیگر محورهای سخنان  خطیب نماز جمعه خرم  اباد بود.

دیگر خبرها

  • دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود
  • مجلس به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • شمارش معکوس برای اتمام آزادراه مراغه- هشترود+ فیلم
  • قالیباف به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • مجلس آتش‌بیار معرکه است!
  • نیویورک‌تایمز: سیستم پزشکی غزه در آستانه فروپاشی است
  • تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • امام جمعه خرم آباد:فروپاشی دژ سست استعمار در منطقه
  • نظم جهانی در آستانه فروپاشی است