Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «لوید آستین» در یک کنفراس خبری امروز (سه شنبه) ادعا کرد آمریکا قصد دارد با تهدیداتی که از جانب ایران و کره شمالی می‌شود، مقابله کند.

براساس گزارش الجزیره وزیر دفاع آمریکا در ادامه صحبت‌های خود به تحولات اوکراین اشاره کرده و گفت: «کمک‌های نظامی ما به اوکراین به مقابله با تهاجم روسیه به ویژه در مقابله با نیروی هوایی روسیه کمک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک میلیارد دلار تسلیحات و تجهیزات به اوکراین داده ایم و یک میلیارد دلار دیگر نیز ارائه خواهیم کرد. ما رسیدن کمک‌های امنیتی را که به اوکراین و اوکراینی‌ها کمک کرد تا از خود دفاع کنند، تسریع کردیم.»

مارک میلی، رئیس ستاد ارتش آمریکا نیز که در این کنفرانس حضور داشت به چین نیز اشاره کرده و گفت: چین و روسیه توانایی‌های نظامی بالایی دارند و هر دو قصد دارند قوانین نظم جهانی کنونی را تغییر دهند. تهاجم روسیه به اوکراین نه تنها صلح و ثبات در اروپا، بلکه جهان را تهدید می‌کند. ما در حال حاضر تقریباً ۴۰۰ هزار سرباز آمریکایی در ۱۵۵ کشور جهان داریم. ما اکنون شاهد بزرگترین تهدید علیه صلح و امنیت در اروپا هستیم. توانایی ما در انتقال اطلاعات مهم به اوکراین بسیار مفید بوده است.

پیش از این نیز سی ان ان با اشاره به اظهارات یک نماینده عالی رتبه وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد نیروهای مسلح آمریکا شخصا و از نزدیک عملیات تحویل سلاح‌ها را مشاهده کرده است. فرودگاه مخفی که مارک میلی در مرز با اوکراین از آن بازدید کرد، به مرکز تامین و ارسال تسلیحات به اوکراین تبدیل شده است.

فته می‌شود که ۱۴ کشور به کی یف کمک‌های نظامی ارسال کرده اند، اما بخش مهم این کمک‌ها مربوط به آمریکا است.

کد خبر 667928 برچسب‌ها ایران و آمریکا روسیه - اوکراین کره شمالی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایران و آمریکا روسیه اوکراین کره شمالی کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۹۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود

به گزارش همشهری‌آنلاین، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

کد خبر 848121 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و انگلیس اسرائیل خبر ویژه فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • بلژیک از سود دارایی مسدود شده روسیه اف-۱۶ به اوکراین ارسال می‌کند
  • اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند