Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@08:13:53 GMT

زندانیان دارای مهارت و شغل می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۰۳۰۱

زندانیان دارای مهارت و شغل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت الاسلام محمد مصدق معاون اول قوه قضائیه امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری خوزستان اظهار کرد: سرزمین خوزستان یاداور رشادت ایثارگران و شهیدان است؛ مردم خوزستان در تمام مراحل انقلاب، دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کردند.

وی افزود: خدمت به مردم این استان برنامه ویژه و متفاوتی می طلبد؛ مدیران باید متفاوت از سایر استان ها با کار جهادی و درخور شان مردم این استان خدمت کنند؛ در گام دوم انقلاب لازم است حرکت جهادی به صورت جهشی استمرار پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصدق عنوان کرد: در دوره تحول و تعالی قوه قضائیه برای تدوین برنامه عملیاتی و هدفمند ، الزامات سند تحول و محورهای مقام معظم رهبری در حکم انتصاب رییس قوه مورد نظر قرار می‌گیرد.

وی افزود: رعایت سیاست های ترسیمی مقام رهبری در همه فعالیت‌های دستگاه قضا مورد نظر است؛ سند تحول نیاز به برنامه عملیاتی دارد بعد از گذشت چندسال از سند، امروز متولیان امر در دادگستری های کشور باید برنامه خود ارائه دهند و آن را عملیاتی کنند.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه برنامه عملیاتی استان ها با هم متفاوت است، بیان کرد: بایک بخشنامه واحد در امور قضائی نمیتوان همه کشور را اداره کرد و حتما مسائل بومی استان‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

مصدق افزود: امسال برای قوه قضائیه یک برنامه علمی همراه با سند پشتیبان در راستای تحول و تعالی اماده کردیم که در این برنامه به طور جدی، همه باید واقعا وارد عمل شوند.

وی با بیان اینکه آنچه مردم از قوه میخواهند را هنوز نتوانستیم برآورده کنیم، گفت: باید برای جلب رضایت مردم و کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها تلاش کنیم؛ برای کاهش ورود پرونده ها به دادگستری به همکاری بسیج و همه دستگاه ها نیاز داریم .

وی با بیان اینکه مقابله با مفسدان در دستور کار جدی قوه قضاییه است، خطاب به دادستان و رئیس کل جدید دادگستری خوزستان گفت: ضمن حفظ استقلال خود، باید هماهنگی کامل مدیریتی در کارها باهم داشته باشید.

مصدق بیان کرد: باید بازداشت‌های موقت را باید کاهش دهیم و تعیین تکلیف پرونده انها سریعتر انجام شود؛ در این راستا خود را جای متهم و شاکی بگذاریم.

وی یکی از برنامه های تحولی قوه قضائیه را اولویت قرار دادن زندان و زندانی دانست و گفت: برنامه ما جهت مهارت افزایی، ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای زندانی ها، ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: زندان اشتغال قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۰۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری ۵۵۰ میلیارد ریال کمک برای آزادی زندانیان در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی در نشست قضایی محاکم تجدید نظر استان گفت: پارسال ۵۵۰ میلیارد ریال کمک برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و محکومان مالی توسط مردم استان جمع آوری شد.

ناصر عتباتی افزود: سال گذشته همچنین ۴۴ فقره قتل در استان توسط هسته‌های جهادی بخشایش و شورای حل اختلاف به سازش ختم شد که کاری پسندیده بود.

عتباتی، با قدردانی از دادگاههای تجدید نظر اظهارکرد: قضات به عنوان الگوی علمی، تجربی و اخلاقی همکاران جوان هستند و با انتقال تجربیات گرانبهای خود مدیریت دادگستری این استان را در ارتقای عمکردها یاری می‌کنند.

وی، با بیان اینکه آذربایجان‌غربی نقش بسیار پر رنگی در تأمین امنیت کشور دارد،گفت: در این خصوص نقش مهم دستگاه قضایی بسیارحائز اهمیت است که با تلاش همه همکاران بویژه دادگاههای تجدید نظر استان این مهم رقم می خورد و با قلم و دستان قضات پاکدست استان امنیت استان و عمق کشور تأمین می شود.

عتباتی اضافه کرد: به گفته مسئولان کشوری، آذربایجان‌غربی جزو پنج استان امن کشور است.

وی، به نقش مؤثر و پررنگ مردم اشاره کرد و گفت: مردم در بسیاری از امور در کنار دستگاه قضایی هستند و این نعمت بزرگی در استان محسوب می‌شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، با اشاره به اهمیت نشست‌های قضایی گفت: آموزش یکی از امور بسیار مهمی است که نباید لحظه ای از آن غافل شد و باید برنامه های آموزشی به صورت مستمر توسط قضات با تجربه و عالم به همکاران جوان منتقل شود تا اتقان آرا و رسیدگیهای بی نقص در محاکم اتفاق بیافتد.

دیگر خبرها

  • تغییر رئیس مرکز آمار ایران
  • برنامه های عملیاتی عدلیه  کرمان در سال۱۴۰۳ تشریح شد
  • حذف معافیت مشمولان بالای ۳۵ سال از برنامه هفتم
  • مشکلات و مسائل زندان و زندانیان قابل انفکاک از دستگاه قضائی نیست
  • جمع‌آوری ۵۵۰ میلیارد ریال کمک برای آزادی زندانیان در آذربایجان‌غربی
  • برنامه‌های سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • رئیس قوه قضائیه به هرمزگان سفر می‌کند
  • داروخانه‌ها هم رتبه‌بندی می‌شوند
  • داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟