Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@00:24:44 GMT

مرز فرصتی مناسب برای توسعه استان ایلام است

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۰۹۴۳

ایسنا/ایلام معاون سیاسی استاندار ایلام با بیان اینکه فرصت مرز یک فرصت بسیار مناسب برای توسعه استان به شمار می رود،گفت: استفاده حداکثری و بیش از گذشته از حوزه ظرفیت و توانمندی مرز برای ایجاد امنیت پایدار و رونق اقتصادی  بسیار موثر است.

"محمدسبحان حسنی" در اولین نشست شورای اداری استان ایلام که با حضور مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی و فرهنگی استان در مجتمع پتروشیمی ایلام، برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اولویت های هم ما در استان، توجه به  فرصت مرز و همجواری به سه استان هم مرز در کشور عراق است که در هفته های اخیر شاهد روابط و ارتباطات دیپلماتیک با سه استان همجوار کشور عراق با استان ایلام هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه فرصت مرز یک فرصت بسیار مناسب برای توسعه استان به شمار می رود، افزود: استفاده حداکثری و بیش از گذشته از حوزه ظرفیت و توانمندی مرز برای ایجاد امنیت پایدار و رونق اقتصادی  بسیار موثر است.

معاون استاندار ایلام با اشاره به  رویداد بزرگ و عظیم اربعین حسینی یادآور شد: اربعین در مرزهای ما اتفاق می افتد و استقبال بسیار گسترده ای از مرز مهران از سوی زائران انجام می شود که این امر به دلیل نزدیکی مرزهای ما به عتبات عالیات و امنیتی که در مرزهای ما وجود دارد، است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با تاکید بر اینکه برای برگزاری مراسم اربعین سال جاری برنامه ریزی های لازم باید انجام شود، گفت:  در بحث توسعه زیرساخت های مرتبط با اربعین هم در بحث امنیت و هم دستاودرهای فرهنگی،اقتصادی و مذهبی باید تلاش شود که از فرصت های این حماسه بزرگ به نحو احسن برای توسعه استان استفاده کنیم و لازم است که کمیته های زیرمجموعه ستاد اربعین تلاش های بیشتری در این راستا داشته باشند.

حسنی یادآور شد: با توجه مطالباتی که مردم در حوزه تغییر دولت ها دارند که منتظرند با تغییر دولت رویکردهای جدیدی را شاهد باشند، علی رغم اینکه ایلام جزو استان هایی بودیم که استاندار منصوب شد اما در این فرصت انتصابات مدیران و فرمانداران انجام شد.

وی تصریح کرد:  12 فرماندار شهرستان تعیین تکلیف شدند و  سیاست دولت هم بر این است در جایی که نیاز به تغییر است، تغییر ایجاد شود و در جایی که هم شرایطی وجود داشته باشد که تثبیت لازم است اقدام شود در حوزه  بخشداران نیز حدود درصد بخشداران استان تعیین تکلیف شده اند و مابقی هم در دستور کار قرار دارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام گفت: آنچه در حوزه مباحث سیاسی نیز در دستور کار قرار دارد فعال کردن ظرفیت احزاب شناسنامه دار در استان و بهره گیری از ظرفیت آنها در راستای پویایی مباحث سیاسی استان است که در راستای توسعه سیاسی استان بیش از این فعال 

حسنی گفت: هر دستگاهی که اعتراضات و مطالباتی نسبت به آنها وجود دارد باید خود دستگاه ها  نسبت به آنها مدیریت داشته باشند و نشبت به پیگیری مطالبات اقدامات لازم انجام شود  و اگر محدودیت هایی هم وجود دارد باید اطلاع رسانی شود و بی توجهی صورت نگیرد، هنر مدیران این است که این مطالبات را مدیریت و اقدامات لازم را انجام دهند.

وی بیان کرد: در حوزه توجه به آسیب های اجتماعی طبیعتا دولت نگاه ویژه ای را دارد، در سفری که ریاست محترم جمهور به استان داشتند یکی از مصوبات سفر شناسایی مشکلات اجتماعی و تشکیل کارگروه خاص علاوه بر کارگروه فرهنگی اجتماعی کارگروه جدیدی در دستور کار قرار گیرد و با استفاده از ظرفیت های استانی و ملی و نخبگان استانی در حوزه ی کاهش آسیب های اجتماعی نقش موثری را داشته باشیم.

حسنی بیان کرد: رئیس جمهور محترم دستورالعمل مقابله با فقر مطلق را ابلاغ فرمودند که در دستور العمل که اولین جلسه چند روز پیش تشکیل شد، در این حوزه توجه به افراد فاقد حداقل های ضروری مانند خوراک، پوشاک و مسکن است و افرادی که تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند و از فقر رنج می برند باید تلاش شود که شناسایی شوند و تحت حمایت قرار بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: بحث پدافند غیر عامل به دلیل پیشرفت سریع فن آوری در حوزه ی سایبر لازم است کارشناسان و مدیران فن آوری اطلاعات دائم در حال کسب دانش و لازم است در بحث آموزش در حوزه ی فن آوری مد نظر مدیران کل قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی منطقه ایلام برای توسعه استان استاندار ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۰۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی هزینه ۴۰۰ میلیارد ریالی جهت توسعه مناطق حاشیه شهر

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ایلام از پیش‌بینی هزینه ۴۰ میلیارد تومانی جهت توسعه مناطق حاشیه شهر ایلام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری ایلام، هادی کرمی اظهار کرد: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده و احصاء آماری نیازها و مشکلات مناطق حاشیه شهر ایلام پیش‌بینی می‌شود ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار جهت انجام امورات عمرانی در مناطق حاشیه شهر ایلام نیاز است.

وی افزود: از این اعتبار مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال جهت جدول کشی مناطق حاشیه شهر شامل محلات آشوری، میلاد، ریزه بندی، تلاش، قائم و کارخانه نمک، و ۳۰۰ میلیارد ریال دیگر جهت آسفالت این مناطق کمتر برخوردار پیش‌بینی شده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ایلام اضافه کرد: در طرح تفصیلی جدید الحاق این مناطق به شهر ایلام انجام شده و به زودی بعد از اخذ مجوزات شهرداری از شورای شهر و تأیید فرماندار مناقصه جدول‌گذاری و آسفالت این مناطق در چند فاز در دستور کار شهرداری قرار می‌گیرد.

کرمی با اشاره به اجرای پروژه بزرگ نهضت آسفالت در شهر ایلام افزود: علاوه بر اکیپ آسفالت شهرداری، مجوزات لازم جهت اجاره اکیپ آسفالت و دستگاه آسفالت تراش به مبلغ ۸ میلیارد تومان از بخش خصوصی به شهرداری جهت اجرای نهضت آسفالت در معابر شهر ایلام داده شده است.

وی گفت: وظیفه شهرداری و شورای شهر خدمتگزاری به شهروندان در تمام مناطق شهر است و در این راه هیچ گونه تبعیضی وجود ندارد.

کد خبر 749796

دیگر خبرها

  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد
  • خروجی اکسپو فرصتی برای پیگیری قراردادهای تجاری مناسب بین کشورهاست
  • پیش‌بینی هزینه ۴۰۰ میلیارد ریالی جهت توسعه مناطق حاشیه شهر
  • باید از هر فرصتی برای بیان حقایق استفاده کنیم
  • استاندار تهران: اتباع غیرمجاز دستگیر و از کشور خارج شوند
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای این استان‌ها؛ سیل و آبگرفتگی در راه است؟
  • تویوتا به دنبال فرصت در آفریقا
  • اکسپو فرصتی برای توسعه
  • دهه کرامت فرصتی مناسب برای تببین جایگاه اهل بیت علیهم السلام
  • پیش‌نیاز پیشرفت و توسعه در هر حوزه، تحقیق و پژوهش است