Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز ابتدا تلویزیون دولتی چک ارسال این سلاح‌ها را به اوکراین را اعلام کرد و فیلمی ارسال‌شده در توئیتر را از یک قطار پرشده از پنج تانگ و پنج خودروی جنگی را نشان داد. این تلویزیون این محموله را اهدایی با موافقت متحدان چک در ناتو خواند.

این تلویزیون گفت که این اطلاعات را اوندرج بنشیک، رئیس کمیسیون امور اروپایی مجلس سفلای جمهوری چک تایید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویترز از قول یک منبع در جامعه دفاعی در جمهوری چک ارسال این تانک‌ها و خودروهای جنگی را تایید کرد، اما این منبع به علت مسائل امنیتی از افشای جزئیات آن خودداری کرد.

خانم جانا کونچووا، وزیر دفاع جمهوری چک نیز در پاسخ به پارلمان این کشور از بیان جزئیات ارسال این محموله نظامی را نه رد و نه تایید کرد. او گفت: «من فقط به شما اطمینان می‌دهم جمهوری چک تا جایی که بتواند به اوکراین کمک خواهد کرد و به به کمک با ارسال تجهیزات نظامی چه سبک و چه سنگین ادامه خواهد داد.»

یک سخنگوی وزارت دفاع جمهوری چک هم گفت این کشور از شروع جنگ در ۲۴ فوریه تجهیزات نظامی به ارزش حدود یک میلیارد کراون (۴۵ میلیون دلار) به اوکراین فرستاده است، اما جزئیاتی در این باره ارائه نداد.

این خودروهای نظامی چک آخرین نمونه از ارسال تجهیزات نظامی از سوی کشورهای غربی به اوکراین است. آلمان در اول آوریل در واکنش به انتقادها از برلین درباره ارسال نکردن کمک‌های نظامی کافی به کی‌یف، ارسال ده‌ها خودروی جنگی پیاده‌نظام را به اوکراین تصویب کرد.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو نیز گفته است کشورهای عضو این پیمان در اجلاس روزهای چهارشنبه و پنجشنبه‌شان تحویل سلاح بیشتر به اوکراین را به بحث خواهند گذاشت.

 نیویورک تایمز قبلا از قول یک مقام آمریکایی گزارش کرده بود که دولت بایدن با متحدانش برای انتقال تانک‌های ساخت دوران اتحاد شوروی برای تقویت نیروهای دفاعی اوکراین در منطقه دونباس در شرق این کشور همکاری خواهد کرد.

این مقام گفته بود این تصمیم برای عمل کردن به عنوان واسطه برای کمک به انتقال این تانک‌های ساخت شوروی که نیروهای اوکراینی شیوه کار با آنها را می‌دانند در پاسخ به تقاضای ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین انجام شده است.

کد خبر 667961 برچسب‌ها جمهوری‌ چک تسلیحات نظامی روسیه - اوکراین ناتو اوکراین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: جمهوری چک تسلیحات نظامی روسیه اوکراین ناتو اوکراین جمهوری چک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۱۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعلیم و تربیت مقوله‌ای مهم در محاسبات نظامی کشور است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر چهار شنبه در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه در سالن ۲۲ بهمن بوشهر، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید مطهری و تبریک فرا رسیدن هفته عقیدتی سیاسی در سپاه افزود: کشوری که در حوزه تجهیزات تهاجمی و دفاعی پیشرفته باشد در مقابل تهدیدات دشمن محفوظ و دارای قدرت و بازدارندگی است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در ادامه با اشاره به برخی از مؤلفه‌های قدرت اذعان کرد: لجستیک، تجهیزات پیشرفته، مدیریت دانش بنیان و موقعیت استراتژیک برخی از مؤلفه‌های قدرت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مقوله تعلیم و تربیت یکی از مؤلفه‌های اصلی نظام در کشور است تصریح کرد: در نظام بین‌الملل هیچ کشوری در حوزه تعلیم و تربیت نظامی و انسانی در جایگاه بالای ایران نیست.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان اظهار کرد: تعلیم و تربیت، عقلانیت، ایمان و شهادت طلبی از شاخصه‌های نیروهای نظامی ایران است که این مؤلفه‌های مهم سبب ایجاد قدرت و در پی آن باعث امنیت در کشور و منطقه می‌شود.

کد خبر 6094432

دیگر خبرها

  • تصاویر تجهیزات چهارده کشور در روسیه
  • دستور روسیه برای افزایش تولید تسلیحات
  • تعلیم و تربیت مقوله‌ای مهم در محاسبات نظامی کشور است
  • اقامتگاه مدیرعامل کارخانه مشهور اسلحه‌سازی آلمان به آتش کشیده شد!
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • استولتنبرگ: اعتماد اوکراین به ناتو خدشه‌دار شده است
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • غنیمت جنگی ویژه برای پوتین؛ تانک پیشرفته آمریکایی اسیر شد | فیلم