Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@09:43:21 GMT

زیرسویه اُمیکرون و اهمیت تزریق دُز دوم واکسن

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۱۴۱۵

زیرسویه اُمیکرون و اهمیت تزریق دُز دوم واکسن

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، با گسترش این زیرسویه کارشناسان آمریکایی تزریق یک دُز دیگر از واکسن یادآور کرونا (دومین واکسن یادآور) را توصیه کرده اند. اما آیا واقعا در مواجهه با سویه جدید، نیاز به تزریق دُز دیگری از این واکسن وجود دارد؟

آخرین آمار‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC) در روز دوشنبه نشان داد که در این کشور زیرسویه BA.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ اُمیکرون تقریبا سه مورد از هر چهار مورد ابتلا را به خود اختصاص داده است.

برآورد‌های این مرکز جهش بزرگی را نسبت به هفته قبل نشان می‌دهد که حدود ۵۷.۳ درصد بوده است. در حال حاضر در جهان نیز زیرسویه BA.۲ حدود ۸۶ درصد از تمام موارد توالی شده را تشکیل می‌دهد که ثابت می‌کند این زیرسویه در مقایسه با سایر سویه‌های کروناویروس غالب است.

گسترش سریع BA.۲ از زمان کشف این زیرسویه، پیش بینی شد. کارشناسان بر این باورند که زیر سویه اُمیکرون حدود ۵۰ تا ۸۰ درصد مسری‌تر از سویه اُمیکرون است. این زیرسویه توانسته سریع‌تر گسترش پیدا کند، با این وجود کارشناسان خاطر نشان کردند که زیرسویه BA.۲ از دلتا و سایر سویه‌های پیشین ویروس جدی‌تر نیست.
اهمیت تزریق دومین دُز یادآور از واکسن کرونا حتی اگر زیرسویه BA.۲ فقط باعث علائم خفیف بیماری کووید-۱۹ شود، هنوز لازم است این بیماری مورد توجه قرار گیرد و از گسترش هرچه بیشتر آن تا حد امکان جلوگیری شود. در اینجا نقش دُزهای یادآور مشخص می‌شود.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده و سازمان غذا و داروی این کشور پیش از این تزریق دومین دُز یادآور واکسن را برای برخی افراد تایید کرده اند. کارشناسان از همه افرادی که واجد شرایط تزریق دُز یادآور هستند می‌خواهند به مهار این بیماری کمک کنند.

به گزارش مدیکال دیلی، بسیاری از مطالعات نشان داده که مصونیت‌های ناشی از واکسیناسیون با گذشت زمان کاهش می‌یابد، بنابراین تزریق دُز یادآور ضروری است. به گروه‌های در معرض خطر توصیه می‌شود که دُز دوم یادآور را حدودا چهار ماه پس از اولین یادآور دریافت کنند، زیرا انواع جدیدتر کروناویروس از قدرت سرایت بیشتری برخوردارند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماه رمضان طرح ترافیک 1401 دعای روز چهارم رمضان تزریق واکسن واکسن کرونا سویه جدید ماه رمضان طرح ترافیک 1401 دعای روز چهارم رمضان قیمت گوشی زیرسویه BA ۲ د ز یادآور تزریق د ز ا میکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۱۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد خرم افزود: امسال یک هزار و ۲۶۰ نفر از استان زنجان به زیارت خانه خدا مشرف خواهند شد.

وی یادآوری کرد: واکسیناسیون مننژیت برای حجاج سایر شهرستان‌های استان انجام شده است.

خرم تاکید کرد: زائران پس از تزریق واکسن، کارت زرد رنگ دریافت و باید آن را به مسئول کاروان تحویل دهند.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: معاینه یکهزار و ۲۶۰ زائر خانه خدا در این استان انجام و به پایان رسیده است.

خرم خاطرنشان کرد: امسال ۱۰ کاروان از زنجان به خانه خدا مشرف خواهند شد که از این تعداد یک کاروان در ابهر با ۱۲۰ نفر، خدابنده نیز یک کاروان ۱۶۵ نفری و مابقی نیز در مرکز استان است.

وی ادامه داد: واکسیناسیون این حجاج در شهرستان‌های خدابنده و ابهر آغاز شد.

نماینده مرکز پزشکی حج و پزشکی جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: حجاج برای تزریق واکسن به هلال احمر شهرستان‌های ابهر و خدابنده در صبح و بعدازظهر مراجعه کنندخرم افزود: یکهزار و ۲۶۰ زائر عازم خانه خواهند شد که برای این تعداد و سایر عوامل یکهزار و ۳۰۰ واکسن مننژیت وارد زنجان شد.

کد خبر 6088916

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است