Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-04-27@14:34:42 GMT

توصیه‌های غذایی طب سنتی برای ماه مبارک رمضان

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۱۵۲۱

توصیه‌های غذایی طب سنتی برای ماه مبارک رمضان

۱. غذای افطاری در یک وعده میل شود.

۲. از خوردن تنقلات فراوان در فاصله افطار تا سحر خودداری شود و روزه‌ داران برای خوردن وعده سحر کمی زودتر از خواب برخیزند.

۳. در وعده سحر از آشامیدن آب زیاد باید پرهیز نمود، زیرا موجب ایجاد نفخ و اختلال در هضم می‌شود.

۴. هنگام افطار نیز از آغاز کردن تغذیه با آب سرد، نوشابه و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

. خودداری شود. به جای آن میتوان از مقداری آب جوش، آب گرم و عسل یا شیر گرم استفاده کرد.

۵. مصرف بعضی از غذاها که در هنگام افطار متداول است مثل آش رشته با روغن فراوان، زولبیا بامیه، کله پاچه، سیراب شیردان و .. مناسب نیست. به جای آن روزه داران با توجه به مزاج خود می‌توانند از آش‌ها و سوپ‌ها، حریره‌ها، مرباها و شیرینی‌جات طبیعی مثل عسل کشمش، مویز، خرما و .. استفاده نمایند.

۶. معده خالی در زمان ‌افطار تحمل غذای سنگین را ندارد بنابراین استفاده از غذاهایی با هضم راحت مانند آش، سوپ و حلیم در این وعده توصیه می‌شود.

۷. استفاده از غذاهای تند و پرادویه، شور و سرخ کرده، غذاهای آماده و بسته بندی، غذاهای خمیری مثل ماکارونی، الویه، قارچ، انواع فست فودها، یخ، چای پررنگ، قهوه و کاکائو، انواع نوشابه ها و آبمیوه‌های صنعتی چه در این ماه و چه در ماه‌های دیگر سال به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود مگر به ضرورت. به جای آن روزه‌داران می توانند به تناسب مزاج خود از غذاها و شربتها و آبمیوه‌های طبیعی استفاده نمایند.

۸. از پرخوری و روی هم خوری چه در وعده افطار و چه در وعده سحر پرهیز شود و نوشیدنی و میوه حداقل با ۱، ۲ ساعت فاصله از غذا مصرف شوند.

منبع : طب اکبری ، تغذیه و روزه داری از دیدگاه طب ایرانی اسلامی

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۱۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان در هیرمند

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، گرگیج رئیس هیات فوتبال شهرستان هیرمند گفت: مسابقه فوتسال جام رمضان شهرستان هیرمند در دو بخش مرکزی و قرقری برگزار شده است.
وی افزود: در بخش مرکزی تیم‌های پایانه مرزی میلک، شورای اسلامی خمر و دادگستری هیرمند به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.
گرگیج افزود: در بخش قرقری تیم‌های شورای شهر و شهرداری قرقری و اتحاد دهمرده به فینال این مسابقات رسیدند که در پایان این مسابقه تیم اتحاد دهمرده توانست حریف خود را با نتیجه سه بر یک شکست دهد و به مقام اول این مسابقات برسد.

دیگر خبرها

  • اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان در هیرمند
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند! | تاثیر لبنیات در چربی سوزی شکم ؛ روزانه سه وعده لبنیات بخورید
  • مسابقات جام رمضان تنیس روی میز بانوان در سمنان پایان یافت
  • روحانیون کاروان‌های حج مشعل داران معارف و مناسک هستند
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم
  • نودل برای کودکان؛ ممنوع!
  • یک گردش خوشمزه در نصف‌جهان
  • جشنواره بازیهای بومی و غذاهای سنتی در گرمی
  • ۱۲ منبع پروتئین گیاهی