Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر قیصری گفت: صادرات محصولات و خدمات شرکت‌های فناور و دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان معادل سه درصد کل صادرات و ۱۰ درصد صادرات غیرفلزی استان اصفهان است.

حدود ۶۱۲ شرکت فناور و دانش بنیان و هسته فناور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر است.

او صادرات محصولات و خدمات شرکت‌های فناور و دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نسبت به سه سال گذشته، ۱۰ برابر شده است گفت: عمده صادرات این شرکت‌ها در زمینه تجهیزات پزشکی، ماشین آلات کشاورزی و دامداری، خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات، نرم افزار و تجهیزات و ماشین آلات صنعتی و قطعات مانند مخازن فشار بالا و کمپسورهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



میزان صادرات محصولات و خدمات شرکت‌های فناور مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در سال‌های ۹۷ تا ۹۹ به ترتیب ۴.۸، ۵.۲ و ۳۷ میلیون دلار بود.

قیصری می‌گوید جهش در صادرات محصولات و خدمات شرکت‌های فناور اصفهان می‌تواند با اجرای برنامه‌های حمایتی و بازاریابی مناسب در سال‌های آینده نیز ادامه داشته باشد.

او میزان فروش محصولات و خدمات شرکت‌های فناور و دانش بنیان مستقر در این شهرک را در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ حدود سه و نیم برابر افزایش یافت، گفت: این رشد، نتیجه اعتماد شرکت‌های بزرگ و مصرف کنندگان به این شرکت هاست.

ارزش فروش محصولات و خدمات شرکت‌های فناور مستقر در این شهرک در سال ۱۴۰۰ حدود پنج هزار و ۸۰ میلیارد تومان بود که این شاخص نسبت به سال ۹۷ یعنی در بازه سه ساله، ۹ برابر شده است.

او از استقرار ۶۱۲ شرکت فناور و دانش بنیان و هسته فناور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، خبردادو گفت: گردش مالی این شرکت‌ها در سال گذشته به ۱۳ هزار میلیارد تومان رسید در حالیکه در سال ۹۹ حدود سه هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان بود.

به گفته رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان این آمار و ارقام نشان می‌دهد که استان اصفهان ظرفیت بی نظیری در زمینه اقتصاد دانش بنیان و جهش‌های بیشتر در عملکرد و شاخص‌ها را دارد و وضعیت ما در بخش فناوری نسبت به میانگین کشوری، بسیار خوب است.

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به‌عنوان نخستین سازمان مؤسس مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در کشور فعالیت اجرایی خود را از سال ۱۳۸۰ با هدف حمایت و هدایت شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان آغاز کرد و اکنون حدود ۶۱۲ شرکت دانش‌بنیان و واحد فناور با اشتغال بیش از هفت هزار و ۸۰۰ دانش‌آموخته دانشگاهی در آن مستقر است.

این شهرک دارای سه پارک علم و فناوری، هشت مرکز رشد فناوری، پنج مرکز نوآوری و شکوفایی و مرکز علم و فناوری کودکان و نوجوانان در ۵۲۰ هکتار است.


منبع:ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان شرکت های دانش بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فناور و دانش بنیان دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۲۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست استاندار مازندران با نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان استان

دانش‌بنیان‌های مازندران در نشستی صمیمی با یوسف نوری، استاندار مازندران خواهان رفع موانع و تسهیل شرایط پیش روی کار شدند.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3075158 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • از دانش‌بنیان‌ها، مخترعان و گروه‌های جهادی حمایت کنید
  • حمایت از دانش‌بنیان‌ها و استفاده از جوانان متدین در دستور کار مسئولان قرار گیرد
  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می دانید؟​
  • نشست استاندار مازندران با نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان استان
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • شرکت‌های دانش‌بنیان به رفع مشکل پرداخت بر پایه ارز در حوزه گردشگری بپردازند
  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می‌دانید؟
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان