Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@00:30:53 GMT

طرح جامع برای فرهنگسازی قوانین رانندگی نیاز است

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۲۸۱۰

طرح جامع برای فرهنگسازی قوانین رانندگی نیاز است

حجت‌الاسلام و المسلمین سید "علیرضا عبادی" روز چهارشنبه در دیدار سردار "ناصر فرشید" فرمانده و جمعی از کارکنان انتظامی خراسان جنوبی افزود: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران پلیس مقتدر و امین است که مسوولیت‌های مختلفی را به دوش می‌کشد و هریک در جای خود ارزش حیاتی دارد که از جمله آنها حفظ جان و مال تا حفظ فرهنگ مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: حوادثی که در جاده‌ها پیش می‌آید بخشی مربوط به پلیس است و علاوه بر اهمیت استاندارد بودن خودرو و جاده، بیش از همه رانندگان هستند که براساس گزارش‌ها بیشترین مشکل مربوط به این بخش است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: نیروهای پلیس و دیگر دستگاه‌های خدمت‌رسان در زمستان، ایام نوروز و تعطیل به دور از خانه و خانواده مشغول خدمات‌رسانی در سطح جاده‌ها هستند که جان مردم حفظ شود و اگر به همین اندازه مردم هم به فکر خودشان باشند و قانون را رعایت کنند مشکلات بسیار کمتری خواهیم داشت.

وی افزود: قانون و مقررات در نوع امور برای منافع مردم است و مردم خودشان هم باید در هر امری قانونمند باشند لذا اگر قوانین و مقررات که بیش از همه در حوزه راهنمایی و رانندگی محسوس است رعایت شود، تصادفات به کمترین و حتی صفر می‌رسد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: عقل نیز حکم می‌کند که انسان خطر احتمالی را دفع کند چه بسا که سهل‌انگاری افراد درباره خود و خانواده حکم قتل شبه عمد دارد و غیر از آسیب جانی و مالی باید پاسخگو باشد زیرا انسان حتی حق خودآزاری‌ ندارد چون این بدن را خدا داده و انسان نمی‌تواند تصرف نامعقول در بدن داشته باشد.

وی بیان کرد: طرحی جامع می‌خواهد در جهت فرهنگسازی و توجه به رهنمودها از جمله پرهیز از رانندگی در خواب‌آلودگی، استفاده از تلفن همراه و توجه نکردن به جلو که از خانواده شروع شود تا آموزشگاه‌ها، افرادی که مسئولیت مستقیم دارند و متصدیان امور فرهنگی تا جلوی این ضایعات گرفته شود.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه در نوروز همه افراد به سفر و سالم ماندن علاقه دارند افزود: بیش از ۷۰۰ نفر فوتی در ایام نوروز قابل تامل است که اغلب آنان جوان هستند و خانواده‌ها دچار عذاب و مشکلات دیگر می‌شوند که کاهش این موارد طرح تاثیرگذار می‌خواهد و از شرایط عرفی و عادی خارج شوید.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش کیفیت خودروهای داخلی گفت: خوب نیست در زمانی که همه مسوولان تلاش دارند برای هر ایرانی شغل ایجاد شود و صادرات باشد تا واردات، کیفیت خودروها قابل رقابت نباشد و مجبور شویم برای واردات خودرو اقدام کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: این موارد به خاطر سهل‌انگاری در صنایع خودرو یا صنایع دیگر بوده و مشکلاتی است که ریشه فرهنگی دارد و برخی سوء‌استفاده‌های مالی که رایج شده است.

وی با قدردانی از تلاش نیروهای انتظامی ادامه داد: بسیاری از کارهایی که انجام می‌دهید جزو فرایض است و از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر محسوب می‌شود.

برچسب‌ها حوادث رانندگی خراسان جنوبی تردد جاده ای فرهنگ سازی سید علیرضا عبادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوادث رانندگی خراسان جنوبی تردد جاده ای حوادث رانندگی خراسان جنوبی تردد جاده ای فرهنگ سازی سید علیرضا عبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۲۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سانحه رانندگی در جاده شبستر - صوفیان سه کشته و چهار مصدوم بر جا گذاشت

سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی گفت: سانحه مقارن ساعت ۱۹ امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت رخ داد که به دنبال آن کارشناسان فوریت‌های پزشکی (اورژانس) فوت سه نفر را در محل تایید و چهار مصدوم تحت مراقبت پیش بیمارستانی به مرکز درمانی فاطمیه شبستر انتقال داده شدند.

وی افزود: حال یکی از مصدومان وخیم است.

سرهنگ حبیب آبراهه رییس پلیس راه آذربایجان شرقی در خصوص چگونگی حادثه را ترکیدگی تایر خودرو سوزوکی اعلام کرد و گفت: خودرو پس از برخورد با دنا به تیر برق برخورد و متوقف شد.

هنوز جزئیات بیشتری از دیگر عوامل احتمالی سانحه نظیر نقص فنی جاده یا خودرو اعلام نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • سانحه رانندگی در جاده شبستر - صوفیان سه کشته و چهار مصدوم بر جا گذاشت
  • پرستاری یک شغل سخت و دشوار است/ ۷۵ درصد پرستاران ایران زن هستند
  • شغل پرستاری ماهیت سخت و دشواری دارد
  • پرستاران ۳۰ درصد از جمعیت نظام سلامت هستند
  • ◄ افزایش چند برابری جرائم رانندگی؛ تامین ایمنی یا کسب درآمد؟
  • وضعیت ترافیک جاده چالوس امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • ◄ مدرک مورد نیاز برای کارت هوشمند رانندگی چیست + سند
  • راهنمای جامع انتخاب و خرید دزدگیر منزل
  • جاده چالوس بسته است
  • ترافیک سنگین و پرحجم در آزادراه‌های البرز