Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@02:12:01 GMT

اعتبارات راه‌های ایلام ۱۰۰درصد تخصیص یابد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۳۲۷۹

اعتبارات راه‌های ایلام ۱۰۰درصد تخصیص یابد

ایسنا/ایلام رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام با بیان اینکه جاده‌های ناایمن ایلام زیبنده نیست، گفت: اعتبارات راه‌های ایلام ۱۰۰درصد تخصیص یابد.

«علی‌اکبر بسطامی»  در  دیدار با وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه راه‌های استان ایلام صرفا متعلق به مردم استان نیست بلکه با توجه به این که ایلام شاهراه و مسیر اصلی زوار اربعین است، متعلق به تمام کشور است، اظهار کرد: گرد و غبار دوران دفاع مقدس بر چهره ایلام مانده و مسیرهای زمان جنگ و المان شهدا در مسیر مهران و دهلران باید متناسب با شان و منزلت مردم این مناطق و زوار گرانقدر عتبات عالیات ساماندهی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه  یکی از مباحث مهم مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، اتصال استان‌های نفتی به راه ریلی است اما علی‌رغم پیگیری‌های فراوان، میزان پیشرفت این پروژه بسیار ضعیف برآورد می‌شود، گفت: محور حمیل-ایلام-مهران به عنوان مسیر اصلی اربعین دارای ترافیک بالا بوده و هرساله شاهد تصادفات ناگواری در این مسیر هستیم که۲۴ کیلومتر از این مسیر به بهره برداری رسیده است و ۱۲ کیلومتر نیز در دست اجرا است و هم چنین یازده کیلومتر در دست مناقصه است و ۳۱ کیلومتر باقیمانده از مسیر ۷۸ کیلومتری ایلام تا حمیل نیازمند اعتبار مناسبی است که تا امروز اقدام قابل توجهی در این زمینه انجام نشده است.
بسطامی تصریح کرد: حدود ۶۰ کیلومتر از  محور ایلام-مهران به طول ۸۲ کیلومتر به بهره برداری رسیده و در قسمت های لایه دوم آسفالت هنوز اجرا نشده و  ۲۲کیلومتر از این مسیر نیز در دست اجرا است که به علت کمبود اعتبار و عدم تخصیص از پیشرفت مناسبی برخوردار نمی باشد، لذا می طلبد در جهت تسریع در اجرای پروژه ها نسبت به تخصیص ۱۰۰درصدی اعتبار سال ۱۴۰۰ و افزایش اعتبار و شروع به‌کار سایر قطعات اقدامات لازم توسط وزارت راه و شهرسازی صورت گیرد.

نماینده ایلام گفت: در روز پایانی تخصیص اعتبار در لایحه بودجه بعد از تصویب مجلس با حضور در جمع هییت رییسه کمیسیون تلفیق بودجه مجلس، حدود ۲۰ میلیارد تومان برای کنارگذر مهران علاوه بر لایحه بودجه، اختصاص پیدا کرد که نوید و خبر خوبی برای مردم استان و شهرستان مهران خواهد بود.

بسطامی اظهار کرد: برای سایر راه‌های مواصلاتی استان مقرر شد که با پیش بینی اعتبارات لازم در سفر وزیر راه و شهرسازی به ایلام، راه ریلی، راه های مواصلاتی و بررسی راه هوایی بتوانیم، اقداماتی را در جهت رفاه و آسایش زوار اباعبدالله الحسین و مردم داشته باشیم.

وی تصریح کرد: از وزیر و معاونین وزیر درخواست کردیم در اولین فرصت با سفر به استان ایلام از نزدیک در جریان مشکلات و کمبودهای راه ریلی و راه‌های مواصلاتی حمیل به ایلام و ایلام به مهران و مسیر مهران به دهلران قرار گیرند، که در این خصوص وزیر محترم راه و شهرسازی قول مساعد دادند.

قاسمی در این دیدار در پاسخ به صحبت‌های بسطامی برای محورهای حمیل-ایلام-مهران و ایلام-مهران، به خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، دستور داد که جهت تخصیص صدردصدی اعتبار در سال ۱۴۰۱ و تتمه ۱۴۰۰ و هم‌چنین شروع به کار قطعات جدید، مناقصه مسیر حمیل-ایلام-مهران و ایلام-مهران برگزار و بدهی پیمانکاران این محورها پرداخت شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه ایلام علی اکبر بسطامی راه و شهرسازی ایلام مهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۳۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش برداری از محورهای ایلام درپی بارش‌های شدید

«سیدزاهدین چشمه خاور» روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با وجود بارش های شدید در استان و با تلاش عوامل راهداری همه راه های اصلی، فرعی و روستایی این استان باز و تردد در آنها جریان دارد.

وی افزود: براساس گزارش امروز ادارات تابعه و رصد دوربین‌های نظارت تصویری مرکز مدیریت راه‌های استان طی شبانه روز گذشته در هفت محور ارتباطی از شهرهای استان بارش باران گزارش شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام، مجموع نیروهای راهدار درگیر را ۹۱ نفر اعلام کرد و گفت: برای انجام این ریزش برداری ۷۳ دستگاه دستگاه ماشین آلات بکار گیری شد.

چشمه خاور بیان کرد: تم عملیاتی از راهداری ایلام با ماشین آلات در کنار سایر دستگاه‌ها و پلیس راه در سطح جاده های استان مستقر هستند و رفع مشکلات احتمالی نقاط مختلف جاده ای را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: مردم می‌توانند در هنگام سفر با شماره گیری ۱۴۱ از اطلاعات راه‌های استان و کشور مطلع شوند.

به گزارش ایرنا، استان ۲۰ هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای ۱۱۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۶۴۸ کیلومتر راه روستایی است.

سیستم بارشی از اواخر روز سه شنبه وارد استان شده و فعالیت آن به تناوب تا اوایل هفته آینده ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • سد کنجانچم دشت مهران را آبیاری می‌کند
  • عبور از رودخانه با مخاطرات فراوان
  • باران یک‌هزار کیلومتر راه عشایری ایلام را تخریب کرد
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است/ ملاک‌های پذیرش طرح‌ها در دستگاه‌ها مشخص شود
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است
  • نجات ١٠ گردشگر در منطقه تفریحی غار زینگان
  • ریزش برداری از محورهای ایلام درپی بارش‌های شدید
  • آغاز عملیات تکمیلی ۴ خطه شدن محور خروجی دره شهر به طول ۱۱‌.۵ کیلومتر
  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد
  • قدرت چانه‌زنی؛ عامل اصلی تخصیص بودجه