Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@16:24:20 GMT

احیای مجدد و اجرای دوره های پودمانی دانشگاه علمی کاربردی

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۳۳۹۵

احیای مجدد و اجرای دوره های پودمانی دانشگاه علمی کاربردی

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دیدار با هیأت رئیسه دانشگاه جامع علمی کاربردی، حمایت کامل خود را از برنامه‌های این دانشگاه به ویژه در زمینه تربیت تکنسین، جذب دانشجوی خارجی، ایجاد صندوق پژوهش و فناوری اعلام کرد.

زلفی گل افزود: ضرورت دارد دوره‌های پودمانی دانشگاه جامع علمی کاربردی مجدداً احیا و اجرا شود همچنین پذیرش دانشجوی خارجی می‌بایست در اولویت اصلی کاری دانشگاه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این نشست گفت: حذف تکنسین یکی از مشکلات اصلی آموزش عالی است و تربیت تکنسین فناوری می‌بایست با محوریت دانشگاه جامع علمی کاربردی متناسب با دانش و فناوری روز دنیا انجام شود.

وی تاکید کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی باید سهم مشخصی از اشتغال دانش بنیان را برعهده بگیرد و برای تحقق آن تلاش کند.

خیرالدین در خاتمه اظهار داشت: ایجاد شتاب دهنده‌ها و برگزاری استارت آپ ها بسیار مهم است و مراکز رشد نیز می‌بایست تأسیس شود.

کد خبر 5460501 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه جامع علمی کاربردی علی خیرالدین علوم تحقیقات و فناوری آموزش حضوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آزمون گروه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اطلاعیه وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد دوره های فراگیر ارشد دانشگاه علامه طباطبایی دانشگاه تهران دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۳۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمزه کازرونی مدیرعامل شرکت دانش بنیان فعال درزمینه تولید مواد نانو ساختار و  مستقر در پارک فناوری پردیس در خصوص فعالیت‌های این شرکت توضیح داد: حوزه فعالیت این شرکت در تولید کاتالیست‌ها و مواد نانوساختار است که از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است. مأموریت شرکت، ورود در فناوری‌های سطح بالا در نانوفناوری است.

وی افزود: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در این شرکت دانش‌بنیان در اختیار چند شرکت محدود در جهان بوده که توسط متخصصان این شرکت بومی سازی شده است.

کازرونی نمونه‌هایی آورد و گفت: به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست ها، این شرکت بر روی کاتالیست‌های ریفرمینگ نفتا فعالیت داشته است که در تولید بنزین کاربرد دارد.

کازرونی ادامه داد: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت می‌باشد و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، در پایان از تولید لیسانس بر اساس فناوری ODH خبر داد و گفت: این لیسانس برای اولین بار در دنیا توسط این شرکت ایجاد شده و برنامه ریزی جهت توسعه فناوری آن در مقیاس صنعتی در حال اجرا است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • ایجاد دفتر فراجا در بنیاد ملی نخبگان؛ علت چیست؟!
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فناوری «وعده صادق»
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فتاوری «وعده صادق»
  • برگزاری مجدد کنکور در منطقه سیل زده
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد