Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول هیات دانشجویی دانشگاه یزد گفت: جهاد تبیین نیازمند برنامه‌ریزی دقیق، مشخص کردن اهداف و مقاصد با چشم‌انداز کلان است.

شاه‌رجبی، مسئول هیئت دانشجویی دانشگاه یزد در گفتگو با خبرنگار استان‌های خبرگزاری دانشجو، با معرفی هیئت‌های دانشجویی در سطح استان گفت: هیئت محلی است که افراد درآن، گرد هم جمع شده تا فعالیت‌هایی که برحسب وظیفه بردوششان قرارگرفته است را به نحواحسن انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شاه‌رجبی افزود: یکی از نکات قابل تامل درخصوص استان یزد این است به حسینیه ایران معروف است و به عنوان یکی ازقطب‌های مهم صنعتی ودانش محورکشورمورد توجه قرار گرفته و همین عامل آن را به منطقه‌ای مهاجرپذیرتبدیل کرده است و باعث شده نکته‌ای ارزشمند مخصوصا برای هیات‌های دانشجویی باشد. حال با توجه به این موارد بهترمیتوان گفت که هیاًت دانشجویی نیازمند آموزش وپرورش نسل جدید جوان، درعرصه‌های مختلف اعتقادی، سیاسی، فرهنگی واجتماعی است.


وظیفه هیئات دانشجویی در راستای تربیت جوانان تراز انقلاب

مسئول هیئت دانشجویی دانشگاه یزد اظهار داشت: از گذشته تاکنون هیئات دانشجویی در کنار هیئات محلی نقش مهمی را ایفا کردند. اما امروزه با توجه به سخنان مقام معظم رهبری مبنی برجهاد تبیین و وظیفه هیئات دانشجویی در راستای تربیت جوانان تراز انقلاب اسلامی، مسئولیت این هیئات سنگین تر شده و به تبع آن تلاش و پشتکار عظیم تری در این راستا را طلبیده است. به همین علت، هیئات باید در همه زمینه‌ها از جمله اعتقادی، فرهنگی، رسانه‌ای، سیاسی و ... بروز بوده، که همین بروز بودن باعث جذب بیشتر افراد به خصوص دانشجویان به سمت هیئت شود.

وی ادامه داد: این یک امر ضروری است؛ چراکه دانشجو در بین عوام و حتی خواص از اعتبار و احترام خاصی برخورداراست و به سخنانی که بیان می‌کند یا کار‌هایی که انجام میدهد، توجه ویژه‌ای می‌شود.


لزوم حضور هیات دانشجویی در دانشگاه‌ها
شاه‌رجبی مطرح کرد: باید توجه داشت که لزوم حضور هیاات در دانشگاه، اقتضای شرایط جامعه است که برای حل وفصل مسائل ومشکلات، برنامه ریزی وایده پردازی‌ها به تربیت نخبگان و استعداد‌هایی نیازمند است که در بستر دین مبین اسلام و در زیر چتر مکتب اهل بیت عصمت وطهارت رشد یافته باشند و اسلام راستین را باعملکردی که تابع بینش ومنشی آگاهانه است به جهانیان عرضه کنند.

این فعال دانشجویی ادامه داد: من باب همین نکته باید عرض کرد که فعالیت تمامی هیاًت دراجرای مراسمات مجازی وحتی حضوری، با توجه به شرایط حاد کرونایی با رعایت این اصول صورت پذیرفته ودردوران پسا کرونا و باز شدن دانشگاه‌ها به طورحتم فضای بهتری برای ارتقای عملکردی ازاین لحاظ فراهم است.




وی با اشاره به اینکه در استان قرارگاه و هیئات دانشجویی چقدر می‌توانند تاتیر گذار باشند گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی برجهاد تبیین وسخنان ایشان درمورد هیات و نقش آفرینی آنها، لزوم ایجاد چنین قرارگاهی بتازگی حس شده و قبل از این چنین ساختاری با این نظم واهداف مطرح نبوده است؛ با اینحال همواره سعی برآن بوده که هیاًت ونیرو‌هایی که درآن‌ها فعالیت می‌کنند با هم همکاری داشته وبه نوعی به انسجام درونی برسند تا حرکت به سوی اهداف اسلام وتشیع وانقلاب اسلامی ایران با سرعت بیشتری انجام گیرد والبته درهمین راستا نیز فعالیت‌هایی انجام گرفته است. به عنوان مثال میتوان به برگزاری همایش‌هایی جهت بزرگداشت شخصیت‌های برجسته ازجمله «حاج قاسم سلیمانی وآیت الله مصباح یزدی» وبرگزاری مراسمات مذهبی شامل عزاداری‌ها واعیادی که با هماهنگی چندین هیاًت درسطح استان انجام گرفته است. اشاره کرد.


مسئول هیئت دانشجویی دانشگاه یزد ادامه داد: با اینحال این همکاری هنوز هم به اندازه کافی نیست وفضا برای گام برداشتن دراین مسیربسیاراست؛ یقینا که چنین فعالیت‌هایی تاثیرات زیادی دربهبود روند کاری میگذارند، من جمله اینکه با نیرو ونظم بیشتر جامعه‌ی هدف بزرگتری را دربرگرفته ونتایج محسوس تری را در پی دارند.


وی در خصوص اینکه قرارگاه‌های استانی چه نقشی می توانند نسبت به ماموریت جهاد تبیین داشته باشند؟ افزود: جهاد تبیین نیازمند برنامه ریزی دقیق، مشخص کردن اهداف ومقاصد با چشم انداز کلان است. این امرزمانی به معنای واقعی کلمه تحقق می‌یابد که تمامی طرح‌ها وبرنامه‌ها برمبنای جامعه هدف آحاد مردم ترسیم شود وتمام تلاش‌ها در راستای تاثیرگذاری برهمین افراد صورت پذیرد. اما تمامی این کار‌ها زمانی به نتیجه مطلوب ختم می‌شود که به صورت تشکیلاتی و با مشارکت تمامی نیرو‌ها به خصوص درهیاًت انجام شود و این نیز مستلزم این است که قرارگاه‌هایی درهمه استان‌ها تشکیل شده ودرراستای اهداف مطرح شده گام بردارند. به اینصورت در سرتاسرکشور اقدامات به صورت مشابه و هماهنگ نسبت به شرایط هرمنطقه انجام شده و جامعه هدف را بیش ازپیش درگیرخواهند کرد.


آشنایی دانشجویان با هیئات دانشجویی

این فعال دانشجویی با اشاره به اینکه چه کاری میتوان انجام داد تا دانشجویان را درهیئت‌های دانشجویی بیشتر با معارف اهل بیت (ع) آشنا شوند افزود: افراد زمانی علاقه‌مند به اشنایی با معارف وشخصیت‌های اسلامی خواهند بود که به طور صحیح و کامل، جذب هیئت‌های دانشجویی شده وتوجیه گردیده باشند، فلذا این امرمهم، وابسته به برنامه ریزی‌های دقیق درجهت ایجاد اردو‌های جهادی، کار‌های فرهنگی، تشکیلاتی، برگزاری کلاس‌های اصولی واعتقادی زیرنظراساتید برتر و هرآنچه که توان دانشجورا در زمینه‌ درسی و موقعیت‌های اجتماعی، از جمله حیطه‌های تخصصی و کاری افزایش دهنده است.

شاه‌رجبی در ادامه اظهار داشت: البته مواردی که سبب تقویت استعداد‌های نهفته این افراد می‌شود در الویت اهداف میان مدت هیاات مطرح است که این اهداف تماما ابعاد زیربنایی را دربرگرفته و به این شیوه بهتر میتوان بذر معارف اهل بیت را درقلب و ذهن دانشجویان کاشته و تفکرات سازنده را در آن‌ها ترویج کرد.

مسئول هیئت دانشجویی دانشگاه یزد خاطرنشان کرد: ما برای فرهنگ سازی درست از لحاظ اعتقادی نیازمند الگو باوری افرادی، چون سردار سلیمانی به واسطه تک تک اعضای کادر بوده وبرای اجرا وپیاده سازی برنامه‌ها به همکاری با سایرتشکل وانجمن‌های علمی واستفاده از تجارب آن‌ها درتمامی حیطه‌ها مخصوصا حیطه‌های علمی نیازمندیم؛ که البته این موارد نسبت به شرایط حضوری یا مجازی بودن دانشگاه قابل تبدیل وتغییربه ایده‌های جدید خواهد بود و برحسب موقعیت برنامه ریزی می‌شود؛ چه بسا که در حال حاضرهم شاهد انجام فعالیت‌ها به همین صورت هستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: هیات دانشجویی دانشگاه یزد جهاد تبیین هیئات دانشجویی برنامه ریزی جهاد تبیین فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۴۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست‌ های بصیرتی جهاد تبیین همزمان با هفته عقیدتی در فومن

حجت‌الاسلام مهدی رزم پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن تبریک فرارسیدن هفته عقیدتی و سیاسی اظهار کرد: اندیشه مطهر امروزه به یک گفتمان تبدیل شده و به فرموده امام خامنه‌ای ایدئولوگ و ایدئولوژیست نظام ما شهید بزرگوار مرتضی مطهری است.

وی با بیان اینکه فکر و اندیشه مطهر از دهه ۴۰ همزمان با شروع گفتمان انقلاب اسلامی آغاز شده است، افزود: شهید مطهری انسانی خداباور و خدا محور بودند که شخصیت خود را در حد جهانی تعریف کردند، این شخصیت در حوزه به تحصیل پرداخت و در محضر علامه طباطبایی و حضرت امام شاگردی کرد و از این علم، الماسی به نام مطهری شکل گرفت.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه سپاه فومن با برشمردن آثار ارزشمند به نگارش درآمده توسط استاد شهید مرتضی مطهری عنوان کرد: وقتی می‌بینیم که چگونه فرقه‌ها و نهله‌های متعدد مشغول فعالیت هستند ارزش والای آثار شهید مطهری را در می‌یابیم.

حجت‌الاسلام رزم پور اضافه کرد: شهید مطهری شخصیتی علمی، دانشگاهی و حوزوی داشتند که توانست تفکراتی را نظیر حاج قاسم سلیمانی و حاج احمد کاظمی را تربیت کند که ما بعد از گذشت سالیان طولانی آن را درک کرده‌ایم.

وی بیان کرد: خدا را شاکریم که در این دوره آخرالزمانی و در محدوده مأموریتی خود توانستیم اقدامات بسیار ارزشمندی را انجام دهیم، ما در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در ناحیه فومن نیز به برکت حضور بسیجیان فعالیت‌های خوبی داشته باشیم که حضور فعال شبکه نمایندگی در حوزه‌ها، پایگاه‌ها و در مساجد از جمله آن محسوب می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه فومن تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های دانا، کلاس‌های توانا، فعالیت نیروهای عقیدتی و نظارتی و سیاسی در سطح شهرستان از جمله اقداماتی بوده که نسبت به انجام آن اهتمام ورزیده شده است همچنین در هفته عقیدتی نیز علاوه بر نشست‌های بصیرتی جهاد تبیین، برنامه‌های خوبی توسط حوزه‌ها و پایگاه‌ها تدارک دیده شده است.


کد خبر 6089925

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست‌ های بصیرتی جهاد تبیین همزمان با هفته عقیدتی در فومن
  • توفیق در تحقق شعار سال نیازمند ایجاد فضا برای ارائه ایده و طرح از سوی مردم است
  • دولت برنامه‌ریزی مناسبی برای حمایت از نخبگان دارد
  • همه برنامه های هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است
  • اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه
  • ۱+۵ موضوع مهمی که باید هدف «جهاد تبیین» قرار گیرد
  • بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد
  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان در خصوص عدم حضور معاون استاندار در جمع دانشجویان
  • برنامه‌ریزی‌ها به سمت ایجاد هماهنگی میان فعالان اجتماعی پیش رود
  • تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور و تبیین نقشه‌راه برنامه هفتم توسعه