Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@15:45:34 GMT

رشد ۴۰ درصدی حضور زائران نوروزی در قزوین

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۴۲۸۳

رشد ۴۰ درصدی حضور زائران نوروزی در قزوین

ایسنا/قزوین مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با بیان اینکه بیش از ۲۶۴ امامزاده، ابنیه موقوفی و میراثی در این استان وجود دارد، گفت: در سال‌جاری شاهد رشد ۴۰ درصدی زائران و گردشگران نوروزی نسبت به سال ۱۳۹۸ در این مکان‌ها بوده‌ایم.

حجت‌الاسلام سیدمصطفی مجیدی با بیان اینکه در طرح آرامش بهاری در امام‌زادگان و بقاع متبرکه استان قزوین برنامه‌ها و فعالیت‌های مهمی انجام شد، اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم اداره‌کل اوقاف و امور خیریه این استان اسکان زائران و مسافران نوروزی در ایام نوروز بود که این مهم با استقبال خوبی صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر اعلام روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین، وی با اشاره به اینکه استان قزوین طی ایام نوروز شرایط جوی نامساعدی را به همراه داشت، افزود: بیش از هزاران مسافر در این استان، طی ایام نوروز جاری در امام‌زاده‌های استان قزوین اسکان یافتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به اینکه در ایام نوروز جاری بالغ بر۶۰ امامزاده این استان برای طرح آرامش بهاری و ۲۰ امام‌زاده نیز برای اسکان مسافران و زائران آماده شده بود، یادآور شد: زائران و مسافران در بیش از ۱۵ امام‌زاده و بقاع متبرکه استان قزوین اقامت داشته‌اند که به آنان خدمات رفاهی ارائه شد.

مجیدی ازجمله اقدامات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در طرح آرامش بهاری سال جاری را برگزاری برنامه‌های فرهنگی و غیره برای زائران و مسافران عنوان کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه طبق آمار اعلام شده مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردگشری استان قزوین ۷۶۲ هزار و ۳۴۲ نفر نوروز امسال در بازه زمانی ۲۶ اسفند تا ۱۳ فروردین از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و مذهبی این استان بازدید کردند، تصریح کرد: طی ایام نوروز بیشترین زائران و گردشگران در بین امامزادگان از امامزاده حسین (ع) شهر قزوین بازدید کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با بیان اینکه بیش از ۲۶۴ امامزاده، ابنیه موقوفی و میراثی در این استان وجود دارد، ادامه داد: در سال‌جاری شاهد رشد ۴۰ درصدی زائران و گردشگران نوروزی نسبت به سال ۱۳۹۸در این مکان‌ها بوده‌ایم.

مجیدی مطرح کرد: با توجه به شاهراه بودن استان قزوین هر ساله مسافران و زائران زیادی در ایام تعطیلات و نوروز به این استان عزیمت کرده و در امامزادگان و بقاع متبرکه استان قزوین اسکان پیدا می‌کنند.

به گزارش ایسنا، گردشگران و زائران ایام نوروز سال‌جاری در امام‌زادگان استان قزوین ازجمله امام‌زاده سلطان سید محمد (ع) و امام‌زاده حسین (ع) شهر قزوین، امام‌زاده علی‌اصغر (ع) روستای زرآباد الموت شرقی، بقعه آقاسیدعلی شارینی تاکستان، امام‌زاده اباذر (ع) روستای دربند، امام‌زاده اسماعیل (ع) فلار الموت غربی و باراجین اسکان داشته‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قزوين زائر گردشگر مسافر استانی فرهنگی و هنری نوروز 1401 سفرهای نوروزی اوقاف و امور خیریه استان قزوین ایام نوروز امام زاده سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۴۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) تشییع و در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده می‌شوند.

حجت الاسلام احمد لقمانپور افزود: پیکرهای مطهر این دو شهید والامقام، روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه از میدان آل یاسین تا مسجد مقدس جمکران تشییع و در صحن اصلی این مکان مقدس به خاک سپرده می‌شوند.

وی گفت: این دو لاله گلگون کفن در عملیات‌های کربلای ۵ و عاشورا به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

دیگر خبرها

  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد
  • برگزاری تجمع دانشجویی «تا مسجدالاقصی» در قزوین
  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • ضرورت تسهیل مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح استان سمنان
  • زائران حج شناخت و معرفت خود را تقویت کنند
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم