Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا نعمتی صبح چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران با بیان اینکه در قانون بودجه سال جاری مباحث زیادی وجود دارد، افزود: شوراهای برنامه ریزی و توسعه استان‌ها از جمله موارد مطرح شده به شمار می‌رود.

وی با اشاره به درپیش بودن برنامه هفتم توسعه خواستار استفاده از تجارب برنامه‌های قبلی توسعه شد و گفت: استان‌ها باید به جایگاه خود در برنامه ریزی دست یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با عنوان اینکه باید ادبیات مشترکی بین استان‌ها و وزارتخانه‌ها ایجاد شود، گفت: بخشی از آن در لایحه بودجه لحاظ شد و در مجلس هرچند موارد خواسته شده کامل محقق نشد ولی رشد اقتصادی استان‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

نعمتی یادآور شد: تمام امکانات را برای رشد و توسعه اقتصادی استان‌ها باید فراهم کنیم و یکی از اصول بودجه، شفافیت وتعیین تکلیف اعتبارات استان‌ها است و اعتبارات تخصیصی استان‌ها به زودی اعلام می‌شود.

معاون هماهنگی استان‌ها سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: سند برنامه و بودجه هر استان ابلاغ می‌شود و مباحث اقتصادی، تولید و اشتغال استان‌ها اهمیت دارد و رقابتی بین استان‌ها با توجه به پیشران‌های توسعه اتفاق می‌افتد.

وی با اظهار اینکه رشد اقتصادی کشور هشت درصد تعیین شده است، افزود: در مازندران به دلیل شرایط و مزیت‌هایی نظیر کشاورزی، رشد اقتصادی ۷.۵ درصد محقق شده است و منابع لازم برای آن به صورت مشخص و ریز آمده است.

نعمتی با بیان اینکه برای تحقق رشد هشت درصدی منابعی وجود دارد، گفت: قرار نیست رشد هشت درصدی فقط با منابع بودجه عمومی رخ دهد و اعتبارات ملی و عمومی و عمرانی بخش کمی از آن را محقق می‌کند از این رو نیازمند تجدید منابع هستیم.

رشد ۲۷ درصدی اعتبارات هزینه‌ای

معاون هماهنگی استان‌های سازمان برنامه و بودجه یادآور شد: برای تحقق برنامه رشد از اعتبارات نهادهای عمومی غیردولتی، ارزش افزوده شهرداری‌ها، آورده بخش خصوصی و غیره برای رشد و توسعه باید بهره گیری شود و شورای برنامه ریزی از آن استفاده کند.

وی با عنوان اینکه بودجه دستگاه‌های مشمول هزینه‌ای امسال ۲۷ درصد رشد یافته است، گفت: مدیران دغدغه منابع هزینه‌ای نداشته باشند و بتوانند اهداف را محقق کند.

نعمتی با اظهار اینکه اعتبارات عمرانی استان‌ها به ۳۴ درصد رسیده است، گفت: ۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی در سال گذشته به بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان در سال جاری رسیده است.

وی افزود: اعتبارات در اختیار شورای برنامه ریزی استان‌ها به بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است و باید اعتبارات تبصره ۱۸ نیز به آن افزوده شود و برای هر استان دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آورده اولیه صندوق درنظر گرفته شده است.

نعمتی تصریح کرد: همچنین اگر دو هزار و۳۰۰ میلیارد تومان نیز به اعتبارات استان‌ها افزوده شود شاهد هستیم در مازندران چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان علاوه برای اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای برای رشد اقتصادی درنظر گرفته شده است.

در این مراسم با تقدیر از تلاش‌های مفید غلامی، فرج الله فتح الله پور به عنوان رئیس جدید سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران معرفی شد.

کد خبر 5460484

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا نعمتی سازمان برنامه و بودجه مراسم تودیع و معارفه بوشهر ویروس کرونا ماه رمضان 1401 ماه مبارك رمضان کرمانشاه آمار کرونا گردشگری روز طبیعت خراسان رضوی مشهد بازگشایی مدارس مسافران نوروزی خطبه های نماز جمعه سفرهای نوروزی هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی برنامه ریزی رشد اقتصادی استان ها هزینه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۳۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲

آفتاب‌‌نیوز :

میرمحمد غراوی صبح امروز، یکشنبه، در همایش بزرگداشت روز ملی شورا‌های اسلامی که در آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد، در جمع شورا‌های اسلامی شهر و روستای استان تهران گفت: در طول سال گذشته، در شورای حل اختلاف استان تهران، ۱۲ جلسه تشکیل شده و ۱۴۲ مصوبه را در پی داشته است که از این تعداد، ۱۰۲ مصوبه مورد تأیید نظرات شورا‌های اسلامی شهر بوده است.

وی افزود: انتخاب شهرداران و تعیین اولویت‌های توسعه‌ای از وظایف اصلی شوراهاست که بر این اساس در سال گذشته ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌های استان تهران واریز شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران یادآور شد: در سال گذشته ۲۶ هزار میلیارد تومان بودجه در شهرداری‌های استان تهران محقق شده است که رشد ۵۷ درصدی بودجه و اعتبارات را نسبت به سال پیش از آن نشان می‌دهد.

غراوی با اشاره به اینکه سهم هزینه‌های جاری شهرداری‌ها ۶۰ درصد و سهم اعتبارات عمرانی ۴۰ درصد تعیین شده است، عنوان کرد: این در حالی است که طی سال گذشته در شهرداری‌های استان تهران ۳۹ درصد اعتبارات صرف هزینه‌های جاری و ۶۱ درصد صرف پروژه‌های عمرانی شده است.

وی تأکید کرد: برآیند عملکرد شهرداری‌های استان تهران در سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد با کاهش هزینه‌های جاری، تخصیص اعتبارات و منابع بودجه‌ای به پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای با رشد بسیار خوبی همراه بوده است.

بخشودگی عوارض نوسازی و افزایش تقاضای شهروندان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود، کمک به اجرای سیاست‌های دولت را از وظایف شورا‌ها برشمرد و گفت: در این راستا موضوع بخشودگی عوارض در احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری از اقدامات صورت‌گرفته در سال گذشته است، به‌طوری‌که در برخی از شهرداری‌ها این بخشودگی به ۱۰۰ درصد رسیده است.

غراوی تصریح کرد: بخشودگی عوارض نوسازی بافت‌های فرسوده موجب افزایش تقاضای شهروندان در شهرستان‌های استان به احیای بافت‌های فرسوده شده است.

وی در ادامه به عضویت ۲۵۱ نفر در شورا‌های اسلامی شهر‌های استان تهران اشاره و بیان کرد: سال گذشته تعدادی از اعضای شورا به‌واسطه برخی تخلفات تحت پیگرد قرار گرفتند و ۳۷ عضو شورای شهر و روستا بازداشت شدند.

بیشتر بخوانید
بازداشت عضو شورای شهر و رئیس یکی از ادارات شهرداری سردشت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران خاطرنشان کرد: در شورای حل اختلاف برخی پرونده‌ها به سلب عضویت اعضا منجر شده است و در این بین ۱۸ عضو شورای شهر و روستا سلب عضویت شدند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • هشدار قالیباف درباره تامین ارز دارو /بودجه شرکت های دولتی و طرح های اعتبارات عمرانی تصویب شد
  • موافقت مجلس با جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی در بودجه ۱۴۰۳
  • مجلس با جدول اعتبارات «طرح‌های عمرانی» موافقت کرد
  • تصویب جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • ادارات لرستان سهم اعتبارات وزارتخانه‌ای را تا پایان اردیبهشت مشخص کنند
  • وضعیت اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای لرستان هر چه سریع‌تر مشخص شود
  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲
  • فرهنگ و هنر در بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳