Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@22:04:39 GMT

کلاس های شلوغ و احتمال خطر موج هفتم کرونا در گیلان

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۴۹۸۲

کلاس های شلوغ و احتمال خطر موج هفتم کرونا در گیلان

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: امروز چهارمین روز بازگشایی مدارس و آغاز آموزش‌های حضوری بعد از دو سال است. در روزهای گذشته بارها در رسانه‌ها به عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و پروتکل‌های ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا به ویژه در مدارس پرجمعیت اشاره شده است.

والدین دانش آموزان گیلان طی روزهای اخیر بارها از بازگشایی مدارس با وجود افزایش آمارهای کرونایی به گفته دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان گلایه کرده و حتی با حضور در مقابل آموزش و پرورش استان خواستار غیر حضوری شدن مدارس شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد رضایی یکی از این والدین است که در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هنوز دلیل بازگشایی مدارس دو ماه مانده به پایان سال تحصیلی و اصرار مسئولان در این زمینه را متوجه نمی‌شوم.

پروتکل‌هایی که درست رعایت نمی‌شود

وی با بیان اینکه پسرم در مدرسه‌ای تحصیل می‌کند که حدود ۴۰۰ دانش آموزان در آن حضور دارند، گفت: به هر اندازه هم که این مدرسه امکانات و تهویه مناسب داشته باشد باز هم سلامت پسرم و سایر دانش آموزان با حضور این حجم از جمعیت در خطر است.

رضایی با اشاره به اینکه شلوغی کلاس‌ها، عدم رعایت درست پروتکل‌ها، نداشتن ماسک از سوی برخی از دانش آموزان نگرانی ما از سلامت فرزندانمان را افزایش داده است، افزود: هیچ کنترلی بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در زمان زنگ تفریحی نمی‌شود و تعداد زیادی دانش آموزان در کنار هم قرار گرفته و حتی تغذیه هم می‌خورند.

وی با تأکید بر اینکه قطعاً ادامه این روند سبب می‌شود که والدینی همانند من که نگران سلامت فرزندان خود هستند رغبتی به فرستادن آنها به مدرسه نداشته باشند، ادامه داد: سلامت فرزندانمان مهم‌تر از هر موضوع دیگری است و هیچ گونه سهل انگاری در این زمینه را قبول نمی‌کنیم.

رضایی با بیان اینکه مسئولان می‌توانستند این دو ماه پایانی را نیز به صورت غیر حضوری و آموزش مجازی به پایان برساند و از ابتدای سال تحصیلی جدید با ایجاد زیرساخت‌های درست به فکر بازگشایی مدارس و حضوری کردن آموزش‌ها باشند، تصریح کرد: هر روز شاهد افزایش آمار بستری‌های کرونایی در گیلان با توجه به پایان مسافرت‌های نوروزی هستیم در این شرایط بازگشایی مدارس کار غیر عقلانی بوده است.

خطر شیوع موج هفتم کرونا در گیلان با حضور مسافران

رئیس ستاد کنترل و مقابله با بیماری کرونا نظام پزشکی‌های گیلان در گفتگو با خبرنگار مهر با گلایه از بازگشایی عجولانه مدارس در این شرایط، اظهار کرد: در نامه‌ای به استاندار گیلان هشدارهای لازم نسبت به احتمال وقوع موج هفتم کرونا را داده ام.

انوش برزیگر با بیان اینکه در این نامه از استاندار گیلان به عنوان رئیس ستاد مدیریت استانی کرونا خواسته ام تا آموزش‌ها همانند ماه‌های گذشته به صورت غیر حضوری برگزار شود، افزود: استان گیلان در نوروز امسال یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگری بود و حضور مسافران یکی از مهم‌ترین عوامل اوج گیری و انتشار ویروس کرونا است.

وی با اشاره به گزارش افزایش آمارهای بستری کرونایی در استان گیلان، تأکید کرد: خطر موج هفتم وجود دارد و با توجه به شیب صعودی آمار مبتلایان و بستری‌ها این موضوع دور از انتظار نیست‌ خطر موج هفتم وجود دارد و با توجه به شیب صعودی آمار مبتلایان و بستری‌ها این موضوع دور از انتظار نیست.

مشاور رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور در ادامه با بیان اینکه یکی دیگر از مواردی که غیر حضوری کردن آموزش‌ها را تأیید می‌کند عدم واکسیناسیون تعداد زیادی از افراد زیر ۱۸ سال است، گفت: همچنین با وجود واکسیناسیون هنوز خطر ابتلاء به کرونا در این افراد وجود دارد و می‌تواند در آینده نزدیک سبب افزایش آمارهای کرونایی شود.

وی با اشاره به بندهای ۴ و ۷ مصوبه ۱۲۷ جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا استان گیلان برای حضوری شدن مدارس و ترغیب دانش آموزان و اولیا برای حضور در کلاس‌های درس، اضافه کرد: با وجود اهمیت آموزش‌ها در سطح مدارس و دانشگاه‌ها و وجود زیرساخت‌های مناسب برای آموزش‌های غیر حضوری باید آموزش‌ها طی دو ماه باقیمانده تا تثبیت شرایط غیر حضور برگزار شود.

برزیگر با هشدار نسبت به احتمال شیوع موج هفتم کرونا در استان گیلان، تأکید کرد: در صورت شیوع این موج با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها متولیان امر باید پاسخگو باشند.

زوج و فرد شدن مدارس در صورت نیاز

سرپرست آموزش و پرورش گیلان در گفتگویی با تأکید بر اینکه رفع نگرانی‌های والدین دغدغه ما است، اظهار کرد: از همه ظرفیت‌ها برای ایجاد یک فضا خوب و مناسب در مدارس استفاده می‌شود.

محمد فائزی با اشاره به اینکه در مدارس پر جمعیت باید به گونه‌ای برنامه‌ای ریزی شود که در هر میز تنها دو نفر بنشینند، گفت: در صورت نیاز کلاس‌های پرتراکم زوج و فرد می‌شود.

حال باید دید با توجه به توصیه کارشناسان و هشدار نسبت به احتمال وقوع موج هفتم با توجه به سفرهای نوروزی به استان گیلان و گلایه‌ها و نگرانی‌های والدین از عدم رعایت پروتکل‌ها مسئولان ستاد مدیریت کرونا گیلان چه تصمیمی می‌گیرد.

کد خبر 5460361

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش حضوری بازگشایی مدارس آموزش وپرورش گیلان پروتکل های بهداشتی ویروس کرونا بوشهر ویروس کرونا ماه رمضان 1401 ماه مبارك رمضان کرمانشاه آمار کرونا خراسان رضوی مشهد روز طبیعت گردشگری بازگشایی مدارس مسافران نوروزی خطبه های نماز جمعه سفرهای نوروزی بازگشایی مدارس استان گیلان دانش آموزان غیر حضوری پروتکل ها آموزش ها غیر حضور کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۴۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است

ایسنا/آذربایجان غربی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی گفت: سرانه فضای آموزشی در استان وضعیت مناسبی ندارد و نیازمند تخصیص اعتبار برای احداث و تکمیل مدارس استان هستیم.

یاسر رهبردین، ۸ اردیبهشت ماه در آئین تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، با بیان اینکه تکمیل مدارس نیمه تمام اولویت استان است، افزود: آذربایجان‌غربی، استانی طولی است و ۳۴ درصد مردم در روستاها ساکن هستند لذا توجه به مدارس در روستاها جزو اولویت‌های استان است. 

وی با بیان اینکه تاکنون اعتبارات خوبی جهت تکمیل مدارس و احداث مدارس جدید تخصیص یافته است، خواستار توجه ویژه به استان با تخصیص اعتبارات ملی، جهت احداث و تکمیل مدارس نیمه تمام شد. 

رهبردین با بیان اینکه در دولت سیزدهم اقدامات خوبی در بحث احداث و تکمیل مدارس نیمه تمام انجام شده است، گفت: نیاز است جهت جبران کمبود سرانه فضای آموزشی بیش از این تلاش شود. 

علی مطهری، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم افزود: در دولت سیزدهم، ۱۰۳۴ کلاس درس به کلاسهای درس استان اضافه شده است. 

وی با بیان اینکه ۱۷۰۰ کلاس درس استان نیمه تمام است، اضافه کرد: برای رسیدن به میانگین کشوری در سرانه فضای آموزشی، احداث ۵ هزار کلاس درس نیاز استان است. 

مطهری از افزایش نزدیک به ۴ برابری مشارکت خیرین نسبت به سنوات گذشته در امر مدرسه سازی خبرداد و افزود: آذربایجان غربی جزو ۴ استان اول نیازمند گسترش فضای فیزیکی است لذا شتاب گرفتن مدرسه سازی امری ضروری است. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه شعار محوری آموزش و پرورش، تحول است، گفت: لازمه تحول، تامین نیروی انسانی، فضا و تجهیزات آموزشی و محتواست اما از ارکان اساسی توسعه، پیشرفت و تحول در آموزش و پرورش، توسعه فضا و تجهیزات آموزشی است. 

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان نیز از تعهد خیرین برای ساخت ۷۷ مدرسه با ۴۱۶ کلاس درس در جشنواره خیرین مدرسه ساز امسال خبرداد و افزود: برای ساخت این تعداد کلاس درس به هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است. 

آخوندیان تصریح کرد: در جشنواره خیرین سال ۱۴۰۱، ۸۹ مدرسه با ۴۴۵ کلاس درس با اعتبار ۴۳۸ میلیارد تومان تحویل آموزش و پرورش شد. 

به گزارش ایسنا، در این مراسم از زحمات قهرمان رحمانی، مدیرکل سابق تقدیر و پیام صدقی به عنوان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی معرفی شد.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • تکلیف کلاسهای درس شلوغ مشخص شد ‌
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با ۹۵ میلیارد تومان اعتبار
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی