Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، گروهی متشکل از ۱۵ عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا قرار است صبح چهارشنبه (امروز، به وقت آمریکا) یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کنند و در آن نگرانی‌های خود را درباره توافق هسته‌ای احتمالی با ایران، مطرح کنند.

به گزارش پایگاه اینترنتی «اسرائیل نشنال نیوز»، در بحبوحه گزارش‌ها از پیشرفت در مذاکرات غیرمستقیم بین آمریکا و ایران، قانون‌گذاران در واشنگتن نسبت به این توافق ابراز نگرانی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماه گذشته هم یک گروه دو حزبی متشکل از ۲۱ عضو کنگره تحت هدایت «جاش گاتهایمر» و «الین لوریا» دو نفر از قانون‌گذارانی که در برگزاری کنفرانس امروز پیشقدم هستند به همراه «تام رید»، از دولت بایدن خواستتند تا به نگرانی‌های مربوط به توافق در شرف وقوع با ایران رسیدگی کند.

قانون‌گذاران آمریکایی گفتند که با توجه به گزارش‌هایی که نشان می‌دهد مذاکرات وین در حال نزدیک شدن به پایان است، چند موضوع «نگران‌کننده» وجود دارد که روی میز باقی مانده است - از جمله حذف احتمالی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از «فهرست تروریستی» آمریکا.

طبق این گزارش، یک ماه پیش از آن هم حدود ۲۰۰ جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، در نامه‌ای به بایدن هشدار دادند که هرگونه توافق بدون تأیید کنگره با ایران به سرنوشت توافق ۲۰۱۵ دچار خواهد شد. قانونگذاران جمهوری‌خواه گفتند: ما هر توافقی که در وین برای تصویب به سنای آمریکا به عنوان یک معاهده ارائه نشود - از جمله هر توافق محرمانه‌ای که مستقیماً یا در حاشیه مذاکرات رسمی با ایران انجام شود را غیرالزام‌آور تلقی می‌کنیم.

پیش‌ از این گزارش، وبگاه آمریکایی «واشنگتن فری بیکن» نزدیک به محافظه‌کاران در آمریکا، از تلاش قانونگذاران جمهوری‌خواه کنگره برای ممنوعیت اقدام احتمالی دولت جو بایدن جهت حذف سپاه پاسداران از فهرست ادعایی «تروریسم» خبر داد.

این وبگاه در گزارش روز دوشنبه خبر داد، به یک نسخه کپی از طرح پیشنهادی «برایان ماست» و «اسکات پری» دو عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا دسترسی یافته که موضوع آن ممنوع کردن تلاش احتمالی دولت بایدن برای برداشتن تحریم‌های مربوط به سپاه در راستای توافق جدید هسته‌ای با ایران است.

اقدامات غیرسازنده قانون‌گذاران آمریکایی در حالی است که دولت این کشور تحت هدایت بایدن مدعی تلاش برای بازگشت به توافق سال ۲۰۱۵ ایران است اما تاکنون از انجام اقدامات لازم در این راستا سرباز زده است. چندی پیش طرف‌های مذاکره‌کننده در وین اعلام کردند که مذاکرات وین درباره برجام دچار وقفه شده و هیأت‌های مذاکره کننده برای رایزنی به پایتخت‌های خود بازمی‌گردند.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی نشست خبری اخیر در واشنگتن در ادامه لفاظی‌ها و سیاست‌های دوگانه آمریکا در قبال ایران و مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین، بار دیگر به بازی با کلمات پرداخت و مدعی شد: معتقدیم که فرصتی برای غلبه بر موانع باقیمانده برای بازگشت به توافق هسته‌ای وجود دارد.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت خارجه ایران روز دوشنبه ۱۵ فروردین ماه درباره وضعیت جاری در رابطه با مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های ایران، با بیان اینکه «توافق بسیار در دسترس است اگر آمریکا بداند که ما از خطوط قرمز خود رد نمی‌شویم»، تصریح کرد: کل توافق معطل تصمیم سیاسی واشنگتن است. ما ملت صبوری هستیم، ولی تا ابد صبر نمی‌کنیم.

منبع: الف

کلیدواژه: جمهوری خواه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۵۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کرملین به مذاکرات «صلح اوکراین» در سوئیس در غیاب روسیه!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین با تکرار موضع پیشین روسیه درباره مذاکرات برای حل دیپلماتیک جنگ اوکراین، گفت که هرگونه مذاکره بدون حضور و مشارکت روسیه منتج به نتیجه نخواهد شد.

پسکوف در پاسخ به پرسشی درباره کنفرانس صلح اوکراین که قرار است در سوئیس برگزار شود، گفت: درک نمی‌کنیم که این کنفرانس صلح چه نقطه عطفی است! از چنین کنفرانسی چه انتظاراتی باید داشت؟ بدون حضور و مشارکت روسیه، چطور می‌توان درباره نتیجه کنفرانس صحبت کرد؟ چنین اتفاقی مطلقاً امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: این (کنفرانس) ابتکاری است که برای رسیدن نتیجه طراحی نشده است! موضع روسیه درباره مذاکرات صلح مشخص و مشهور است. موضع ما منسجم، کاملاً شفاف و رییس جمهور بارها آن را تکرار و تایید کرده است.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه به همراه الکساندر لوکاشنکو، همتای بلاروسی وی، ۱۱ آوریل در کرملین رایزنی کرده و بعد از آن، پوتین تاکید کرد که مسکو هرگز حل و فصل صلح‌آمیز مناقشات را رد نکرده و همواره نسبت به این راه‌حل متمایل بوده است.

کد خبر 6095202

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوی تلفنی هنیه و رئیس اطلاعات مصر درباره مذاکرات/هیئت حماس به‌زودی در قاهره
  • واکنش کرملین به مذاکرات «صلح اوکراین» در سوئیس در غیاب روسیه!
  • هشدار ۵۷ عضو کنگره آمریکا به بایدن درباره حمایت تسلیحاتی از تل‌آویو
  • چگونه تیک‌تاک از یک اپلیکیشن محبوب به تهدیدی برای آمریکا تبدیل شد؟
  • درخواست نمایندگان دموکرات از بایدن برای ممانعت از حمله به رفح
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • ابراز نگرانی کمیسر عالی‌ حقوق بشر سازمان ملل از نحوه برخورد با دانشجویان معترض
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از اقدامات پلیس آمریکا در برخورد با دانشجویان
  • نگرانی گزارشگر سازمان ملل درباره تعلیق دانشجویان معترض در آمریکا
  • ابراز نگرانی گزارشگر سازمان ملل از تعلیق دانشجویان دانشگاه کلمبیا