Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، زنده‌یاد علی حضرتی اهل و ساکن شهرستان اردبیل بدنبال ایست قلبی و افت هوشیاری، دچار خونریزی مغزی شده بود.

مرحوم حضرتی برغم مراقبت‌های درمانی با بروز علائم مرگ مغزی و پس از تشخیص و تایید توسط متخصصان و کوردیناتورهای واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و با رضایت خانواده ایشان برای اهدای عضو به تهران اعزام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته گذشته نیز پیکر مرحوم جلیل جاویدزاده از اهالی اردبیل که بدنبال تصادف دچار خونریزی مغزی شده بود، برای اهدای اعضای بدن به بیماران نیازمند به تهران انتقال یافت.

استان اردبیل در سه سال گذشته رتبه نخست شناسایی بیماران مرگ مغزی و اهدای عضو در کشور را به دست آورده و فرهنگ اهدای عضو جان‌باختگان در این استان به شکل ملموسی در حال رشد است.

به علت پیشتازی استان اردبیل در اهدای عضو بیماران مرگ مغزی، بخش نگهداری و مراقبت از بیماران مرگ مغزی در محل ساختمان تازه‌تاسیس ترومای شهر اردبیل راه‌اندازی شده است.

برچسب‌ها دانشگاه های علوم پزشکی اردبیل بهداشت و سلامت اهدای عضو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه های علوم پزشکی اردبیل بهداشت و سلامت دانشگاه های علوم پزشکی اردبیل بهداشت و سلامت اهدای عضو اهدای عضو مرگ مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۵۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مسئول تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: اعضای بدن نوجوان ۱۴ ساله اهل لردگان جداسازی و به بیماران نیازمند عضو اهدا شد.
خانم کیانی افزود: صبح امروز در بیمارستان لردگان اعضای پیکر علی خلیل طهماسبی که در تصادف دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده جداسازی و به بیماران نیازمند عضو اهدا شد.
وی ادامه داد: کبد و کلیه‌های این نوجوان لردگانی برای اهداء به شیراز ارسال شد.
کیانی تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند از طریق وبگاه skums.ac.ir نسبت به تکمیل «فرم عضویت در خانواده بزرگ اهداکنندگان عضو» اقدام کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • ۳۱ خرداد؛ آخرین فرصت ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویان