Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گلستان سرپرست دانشگاه علوم‌ پزشکی گلستان گفت: تاکنون ۳۲/۲ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال در استان گلستان نوبت سوم واکسن کرونا را تزریق کردند.

سعید گل فیروزی با اشاره به آخرین آمار تزریق واکسن کرونا در گلستان در گفتگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: آمارها نشان می دهد احتمال فوت ناشی از کرونا در افرادی که واکسن تزریق نکردند ۶ برابر بیشتر از افراد واکسینه‌شده است و این مسئله نشان می دهد مردم باید نسبت به تزریق هر سه دوز واکسن اهتمام بیشتری داشته باشند، در مجموع سه میلیون و ۲۴۴ هزار و ۸۴۷ دوز واکسن کرونا در گلستان تزریق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی آمار تزریق نوبت اول واکسن کرونا را یک میلیون و ۴۸۵ هزار و ۶۰۷ دوز اعلام کرد و افزود: تاکنون ۹۳/۴ درصد از مردم گلستان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

سرپرست دانشگاه علوم‌ پزشکی گلستان با بیان اینکه تاکنون ۸۲/۸ درصد از گلستانی‌ها دوز دوم واکسن کرونا را تزریق کردند، بیان کرد: تاکنون یک میلیون و ۲۶۶ هزار و ۱۸۸ دوز واکسن در نوبت دوم در گلستان تزریق شده است.

گل فیروزی با بیان اینکه استقبال مردم گلستان از نوبت سوم واکسن کرونا مطلوب نیست، تاکید کرد: تزریق دوز سوم واکسیناسیون قدرت ایمنی‌ زایی واکسن را افزایش می‌دهد، تاکنون ۴۹۳ هزار و ۵۲ دوز واکسن برای نوبت سوم در استان گلستان تزریق شده که با محاسبه جمعیت بالای ۱۸ سال ۳۷ درصد از مردم گلستان و با محاسبه جمعیت بالای ۱۲ سال ۳۲/۲ درصد از گلستانی‌ها نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی به آخرین آمار کرونا در گلستان اشاره کرد و متذکر شد: در حال حاضر ۱۸۳ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گلستان بستری هستند که از این تعداد ۵۶ نفر در بخش مراقبت های ویژه قرار دارند و ۲۵ نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

سرپرست دانشگاه علوم‌ پزشکی گلستان با اشاره به اینکه کردکوی تنها شهر با وضعیت آبی کرونایی در استان گلستان است، تصریح کرد: در حال حاضر شهر قرمز کرونایی در استان وجود ندارد، همچنین شهرهای بندرترکمن، بندرگز، علی آبادکتول و کلاله در وضعیت نارنجی کرونایی و شهرهای گرگان، گنبدکاووس، گالیکش، گمیشان، مراوه‌تپه، مینودشت، آزادشهر، آق‌قلا و رامیان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان دانشگاه علوم پزشکی گلستان کرونا استان گلستان شهر قرمز کرونایی واکسن کرونا دوز واکسن نوبت سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۶۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان

 مهدی زنگنه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: همزمان با آغاز هفته ایمن سازی، مرحله اول واکسیناسیون پنوموکوک برای کودکان گروه‌ سنی ۲ ماهه در تمامی مناطق شهری و روستایی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شروع شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: این واکسن به شکل تزریقی است و در گام بعدی کودکان گروه های سنی 4 و 12 ماهگی نیز، همزمان با سایر واکسن های همان گروه سنی واکسینه  خواهند شد.

به گفته دکتر زنگنه، پنومونی پنوموکوکی یکی از شایع ترین علل عفونت های تنفسی و مرگ و میر کودکان زیر5 سال در سراسر جهان به شمار می رود که پیشگیری از آن با واکسیناسیون امکان پذیر است.

وی گفت: به عبارتی باکتری پنوموکوک موجب بیماری هایی مثل سینوزیت، مننژیت، عفونت گوش میانی، پنومونی و عفونت خون شده و ممکن است منجر به بستری شدن کودک در بیمارستان، ایجاد عوارض و یا مرگ وی شود.

 زنگنه افزود: فاز اول این واکسن ها توسط  وزارت بهداشت تهیه و تحویل واحدهای بهداشتی شده است، از هم استانی های عزیزی که کودک در سن 2ماهگی دارند درخواست می شود با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت، نسبت به واکسیناسیون بهنگام آنها اقدام نمایند.

وی در پایان افزود: امیدواریم به زودی شاهد اضافه شدن واکسن روتاویروس نیز به سبد واکسیناسیون کشور باشیم.

گفتنی است:در حال حاضر کودکان در کشور ما بر علیه بیماری های از جمله سل، فلج اطفال، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک، سرخجه، اوریون، هپاتیت B، هموفیلوس آنفلوانزا و پنوموکوک واکسینه می شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • تکمیل بیش از ۴۲ درصد از ظرفیت سد‌های استان گلستان