Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، در جلسه صبح امروز چهارشنبه هیات وزیران به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، با رویکرد ایجاد قابلیت تغییر مجوز طرح های پالایشی به طرح های پتروپالایشگاهی، پیشنهاد وزارت نفت مبنی بر الحاق یک تبصره به ماده (۱۷) آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی را که پیش از این نیز مورد بازنگری قرار گرفته بود، به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه هیات وزیران مصوب کرد شرکت‌های مجری طرح‌های پالایشی دارای مجوز قانون، پس از احراز توانمندی مالی و تأیید طرح توسعه و تکمیل زنجیره ارزش توسط وزارت نفت، به عنوان شرکت مجری طرح تکمیل زنجیره ارزش محسوب گردیده و وزارت نفت مجاز است نسبت به اصلاح مجوز صادره قبلی آنها اقدام نماید.
 
صدور مجوز برای ورود، ترخیص و شماره‌گذاری سه دستگاه آمبولانس اهدایی به تعدادی از بیمارستان‌های شهرستان آمل

هیات وزیران به منظور تأمین آمبولانس های مورد نیاز بیمارستان‌های امام رضا(ع)، امام خمینی(ره) و هفده شهریور واقع در شهرستان آمل، با صدور مجوز ورود، ترخیص و شماره‌گذاری سه دستگاه آمبولانس اهدایی به بیمارستان‌های مذکور با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و عدم پرداخت سود بازرگانی موافقت کرد.

دولت همچنین مسئولیت صدور مجوز ورود، ترخیص و شماره‌گذاری تمامی خودروهای خاص اهدایی را به وزارت صنعت، معدن و تجارت تفویض کرد. خودروهای خاص اهدایی عبارتند از کلیه خودروهای غیر سواری شخصی خاصی که از طرف دولت‌ها، اشخاص، نهادها و مؤسسات خارجی به صورت رایگان به دولت، شهرداری‌ها، دانشگاه‌ها، مدارس، مؤسسات آموزش عالی و مراکز تحقیقاتی، شرکت‌های صنعتی و معدنی، مؤسسات خیریه و عام‌المنفعه، حوزه‌های علمیه و بقاع متبرکه اهدا شده و غیرقابل فروش و انتقال به غیر می‌باشند.

 موافقت با افزایش سرمایه شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور

با تصویب هیات وزیران، اساسنامه شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اصلاح و سرمایه این شرکت افزایش یافت. 

بر این اساس، سرمایه شرکت مذکور به مبلغ ۳۷۶۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون ۴۰۰ هزار ریال رسید که به ۳۷۶ میلیون و ۳۴۶ هزار و ۵۴۰ سهم ۱۰ هزار ریالی با نام و غیر قابل انتقال تقسیم می شود. لازم به ذکر است کلیه سهام مذکور متعلق به دولت بوده و افزایش سرمایه یاد شده از محل تجدید ارزیابی دارایی ها ثابت مشهود (طبقه زمین) تأمین شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آیین نامه قانون میعانات گازی هیات دولت دولت هیات وزیران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۶۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات آیین نامه حمل و نقل دارو از طریق سکوهای آنلاین منتشر شد

‌به گزارش خبرنگار مهر، آیین نامه حمل و عرضه دارو از طریق سکوهای اینترنتی که چندی پیش به امضای دو وزیر ارتباطات و وزیر بهداشت رسید، سرانجام امروز و پس از چند ماه تاخیر ابلاغ شد. طبق این آیین نامه، پلتفرم‌ها فقط می‌توانند در حوزه نسخه الکترونیکی فعالیت کنند و حمل و تحویل دارو از طریق سکوها برای نسخه کاغذی ممنوع است.

این آیین نامه که در ۱۲ ماده به تصویب رسیده از زمان ابلاغ به مدت ۶ ماه به صورت آزمایشی اجرا می شود.

وظایف سکوها در حمل و نقل دارو

براساس ماده ۲ آیین نامه سکوهایی مجاز هستند خدمات مربوط به سفارش گیری و تحویل دارو را از طریق داروخانه های دارای مجوز بهره برداری ارائه کنند که دارای مجوز از اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی و عضویت در سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور بوده و یا دارنده پروانه خدمات حمل و نقل، فناوری اطلاعات، هوشمندسازی از سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی باشند.

همچنین درج هر گونه تبلیغات و تشویق مستقیم و غیر مستقیم کاربران به مصرف فراورده های دارویی ممنوع است.

سکو موظف است اطلاعات مکانی برخط حمل کننده دارو را در اختیار کاربر و داروخانه قرار دهد.

این آیین نامه هرگونه دسترسی به واسطه ذخیره یا نگهداری کد رهگیری به محتوای نسخه الکترونیک توسط سکو را ممنوع کرده است.

ماده ۴ این آیین نامه نیز نحوه نسخه پیچی و بسته بندی دارو به منظور ارسال را مشخص کرده است. براین اساس نسخه پیچی دارو پس از دریافت کد رهگیری توسط داروخانه، در سامانه های تخصصی نسخه پیچی در داروخانه انجام می شود و دامنه خدمات حمل و نقل دارو از طریق سکوها صرفا در حوزه نسخه الکترونیکی بوده و پذیرش سفارش حمل و عرضه دارو از طریق سکوها برای نسخ کاغذی ممنوع است.

همچنین سکوها موظف هستند امکان ثبت شکایت و پیگیری برخط کاربران را تحت نظارت سازمان غذا و دارو در خصوص تخلفات داروخانه ها فراهم کنند.

شرایط تعطیلی دائم یا موقت سکوها

در صورتی که سکوی دارای مجوز، تصمیم به تعطیلی موقت یا دائم دارد، باید این موضوع را از یک ماه قبل از تعطیلی به اطلاع همه کاربران و مرجع صادرکننده مجوز خود برساند.

همچنین در این آیین نامه سازمان غذا و دارو موظف است سرویس به روز رسانی شده داروخانه ها، یا تایید به روز مجوز داروخانه های دارای درخواست را در اختیار سکوها قرار دهد.

کد خبر 6091130 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • آغاز سرمایه‌گذاری پتروشیمی‌ها در میادین گازی
  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا می‌کند
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • جزییات آیین نامه حمل و نقل دارو از طریق سکوهای آنلاین منتشر شد
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه صنعت شیشه در چین