Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@23:36:42 GMT

دولت درباره اخذ ضمانت برای رفع تحریم‌ها تصمیم‌ جدی بگیرد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۶۱۳۱

دولت درباره اخذ ضمانت برای رفع تحریم‌ها تصمیم‌ جدی بگیرد

به گزارش خبرنگار مهر محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۱۷ فروردین ماه)، گفت: ابتدا حادثه اخیر در حرم مطهر امام رضا (ع) که با اقدام خائنانه مزدوران خارجی و با حمایت بخشی از عناصر داخلی انجام شده است را محکوم می‌کنیم و از دستگاه امنیتی کشور و متولیان این حوزه خواستاریم در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورابراهیمی تصریح کرد: در مباحث ملی، اولین نکته با برجام مرتبط است، خبرهایی که از ایفای تعهدات بخش اقتصادی برجام داریم، نگرانی ما را در ارتباط با ایفای این تعهدات از گذشته بیشتر کرده است.

وی تاکید کرد: تجربه مواجهه نظام جمهوری اسلامی ایران با طرف‌های مقابل در خصوص ایفای تعهدات در موضوع برجام که بخشی از آن تعهدات هسته‌ای ایران بود که همه آنها انجام شد؛ اما طرف دیگر تعهدات اقتصادی همچون رفع تحریم بانک مرکزی را بر عهده داشت که باید به نفع تحریم تجارت در جمهوری اسلامی ایران برطرف می‌شد. بسیاری از این تجربه‌ها نشان داده آمریکایی‌ها و طرف‌های همراه با آمریکا به تعهدات خود عمل نکردند.

نماینده مردم کرمان در مجلس عنوان کرد: علیرغم همه تلاش‌های وزارت امور خارجه، نگرانی‌هایی در ارتباط با تعهدات اقتصادی طرف مقابل وجود دارد. این نگرانی وجود دارد که در صورت عدم تضمین لازم، مجدداً ما گرفتار تصمیماتی شویم که هزینه آن برای نظام به مراتب بدتر از وضعیت موجود باشد.

پورابراهیمی متذکر شد: تاکید من بر این است که دولت باید در ضمانت اجرایی برای رفع تحریم‌های اقتصادی، تصمیم‌گیری جدی انجام دهد.

وی همچنین با اشاره به اقدامات اقتصادی دولت، خاطرنشان کرد: طبیعتاً در ۶ ماه پایانی سال گذشته اقدامات دولت در حوزه اقتصادی اقدامات اولیه بوده است؛ اما انتظار ما از تیم اقتصادی دولت انجام اصلاحات ساختاری در نظام اقتصادی کشور است، همان اصلاح ساختاری که رهبر انقلاب در موضوعاتی مثل بودجه رسماً اعلام و بیان کردند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خطاب به تیم اقتصادی دولت و رئیس‌جمهور بیان کرد: آنچه که می‌تواند مسیر حرکت اقتصاد را متفاوت کند و وضعیت کشور را نسبت به گذشته بهبود ببخشد اصلاح ساختارهای اقتصادی است. به نظر می‌رسد اصلاح ساختار در حوزه نظام بودجه‌ای و ناترازی نظام بانکی کشور به امان خدا رها شده است و باید حتماً برای آنها تصمیم‌گیری کرد.

کد خبر 5460755

منبع: مهر

کلیدواژه: رئیس جمهور کرمان بانک مرکزی هیئت دولت برجام محمدرضا پورابراهیمی مجلس شورای اسلامی صحن مجلس حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ماه مبارك رمضان ماه رمضان 1401 هیئت دولت مقام معظم رهبری علی بهادری جهرمی مذاکرات وین جمهوری اسلامی ایران مجلس ایران محمد باقر قالیباف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۶۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال تعهدات دولت در حوزه‌های درمان، آب و مسکن به مردم ارائه می‌شود

ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان در نشست بررسی چالش‌های پروژه‌های پیشران گفت: تعریف منابع چندگانه اعتباری تصمین موفقیت و پیشرفت پروژه‌های پیشران بوده و امسال نیز با همین منابع ترکیبی، پروژه‌ها را به پایان می‌رسانیم. 

مهدی دوستی صبح امروز شنبه نیمه اردیبهشت‌ماه در نشستی با معاونان امور عمرانی و اقتصادی و مدیران مرتبط دستگاه‌های اجرایی مسائل و چالش‌های پروژه‌های پیشران را بررسی کرد و گفت: پایان سال‌جاری تعهدات دولت با اولویت سه حوزه درمان، آب و مسکن به مردم تقدیم می‌شود.

وی راز موفقیت و پیشرفت پروژه ‌های پیشران استان را استفاده از منابع اعتباری ترکیبی دانست و افزود:امسال نیز همین منابع اعتباری در قالب اعتبارات داخلی، مولدسازی، تسهیلات، کمک‌های فنی_اعتباری، اعتبارات سفر دور دوم، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، کمک‌های خیرین و مسئولیت‌های اجتماعی برای اتمام پروژه‌های اولویت دار استان به خدمت گرفته می شوند.

مهدی دوستی در بررسی جزییات پیشرفت برنامه های پیشران و چالش‌های پیش ‌رو تاکید داشت: مدیران طبق برنامه زمان‌بندی تامین منابع، ایجاد ساختار مدیریت پروژه‌ها و نظارت جدی بر روند اجرایی آن‌ها  همچنین گزارش کار را  بصورت پیوسته در دستورکار دارند.  

گفتنی است در این نشست تکمیل دو بیمارستان ۱۶۰تختخوابی میناب و ۵۳۱تختخوابی ، ۳۰هزار پروژه مسکن ملی و ۵راه دسترسی آن‌ها،تحویل زمین‌های طرح جوانی جمعیت، پیگیری انجام تعهدات شرکت زیرساخت موضوع ترانشه حاجی آباد و پل کنخ، افزایش ظرفیت منجر به تولید آبزی‌پروری، نصب سازه‌های زیستگاه مصنوعی ماهیان،تکمیل و آغاز به کار مراکز بازسازی ذخایر آبزیان، اتمام مراحل زنجیره‌های کاغذ، موز، گلخانه‌ها، پرورش جلبک و شتر بررسی شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • امسال تعهدات دولت در حوزه‌های درمان، آب و مسکن به مردم ارائه می‌شود
  • وزارت رفاه: تا هفته آینده، برنامه دولت برای نحوه تداوم طرح کالابرگ اعلام می‌شود
  • یک کارشناس انرژی : موفقیت دولت در تقویت شبکه فروش نفت کشور در شرایط تحریم
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم
  • مهلت یک هفته‌ای اسرائیل برای تصمیم‌گیری درباره توافق آتش‌بس
  • وال استریت ژورنال: اسرائیل برای تصمیم‌گیری درباره توافق آتش‌بس یک هفته مهلت داده است
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد