Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس گزارشی، هم زمان با اینکه حمله روسیه به اوکراین باعث افزایش‌ هزینه‌های نظامی شده، بازار جهانی بمب‌ها و موشک‌های هسته‌ای باید طی ۱۰ سال آینده از ۱۲۶ میلیارد دلار فراتر برود؛ مقداری که تقریبا ۷۳ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۰ است.

به گزارش قدس آنلاین، ارزش این بازار نسبت به تخمین شرکت تحقیقاتی مستقر در پورتلند موسوم به "تحقیقات بازار متحد"(Allied Market Research) که در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۷۳ میلیارد بود، ۷۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درصد افزایش خواهد یافت؛ آن هم درست زمانی که مسئله کووید-۱۹ و تخصیص مجدد بودجه برای حمایت از بحران بهداشتی به شدت بر بخش دفاعی این بازار تاثیر گذاشته است.

در این گزارش آمده است که افزایش درگیری‌های ژئوپلیتیکی و بودجه‌های نظامی احتمالا این رقم را تا سال ۲۰۳۰، ۵.۴ درصد افزایش خواهد داد.

این گزارش پیش‌بینی می‌کند که تقاضا برای کلاهک‌های هسته‌ای کوچک، که می‌توانند به راحتی از طریق هواپیما و موشک‌های زمینی مستقر شوند، باعث رشد سریع‌تر در این بخش‌ها می‌شود، گرچه موشک‌های بالستیک زیردریایی(SLBM) یک چهارم بازار را در سال ۲۰۲۰ به خود اختصاص دادند.

در حالی که آمریکای شمالی بر بیش از نیمی از بازار جهانی در سال ۲۰۲۰ تسلط داشت، این گزارش پیش‌بینی کرد که سریع‌ترین رشد از منطقه آسیا- اقیانوسیه با ابتکارات هند، پاکستان و چین برای تقویت زرادخانه‌های هسته‌ای خود حاصل می‌شود.

با این حال، معاهدات و کنسرسیوم‌های بین‌المللی، آزمایش‌های هسته‌ای را منع می‌کنند.

همچنین، بریتانیا، چین، فرانسه، روسیه و ایالات متحده در آغاز سال ۲۰۲۲ بیانیه مشترکی صادر کردند و گفتند که هیچ برنده‌ای در جنگ هسته‌ای وجود ندارد و باید از آن اجتناب کرد.

منبع: ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: موشک های هسته ای هسته ای سال ۲۰۲۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۶۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟

به گزارش تابناک، اعتماد نوشت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم هم مطابق همه ساله ردیفی مستقل در بودجه دارد؛ این نهاد فرهنگی و مذهبی در سال گذشته، ۴۱۴ میلیارد تومان بودجه مصوب داشته است. در بودجه ۱۴۰۳، پیشنهاد شده است که ۷۳۰ میلیارد تومان بودجه برای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تخصیص یابد؛ یعنی حدودا ۷۶ درصد افزایش بودجه داشته است. البته این رقم، به غیر از بودجه پیشنهادی اختصاصی است که ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

 
در ادامه این گزارش آمده است: شورای عالی حوزه‌های علمیه از دیگر نهاد‌های مذهبی دریافت‌کننده بودجه است؛ سال گذشته ۴ هزار ۷۷۶ میلیارد تومان بودجه مصوب داشته است؛ این بودجه در سال ۱۴۰۳ بناست به ۵ هزار و ۴۶۲ میلیارد تومان افزایش یابد؛ حدود ۳/۱۴ درصد افزایش بودجه. البته برای امسال، پیشنهاد شده این نهاد مذهبی یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه اختصاصی داشته باشد. مرکز خدمات حوزه‌های علمیه هم در ردیف بودجه مستقلش، برای سال ۱۴۰۲، رقمی معادل ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان دیده می‌شود که این رقم قرار است برای ۱۴۰۳، به ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برسد؛ حدودا ۱۷ درصد افزایش.

دیگر خبرها

  • حال مستأجران بهتر می شود؟!
  • طلای جهانی سقوط کرد
  • ترددهای بین استانی در بوشهر ۲۵ درصد افزایش یافت
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • عرضه دو لاستیک نانویی ویژه مسابقات دوچرخه‌سواری
  • قیمت درهم امارات امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دینار عراق امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟