Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه تزریق دو دوز واکسن سرخک در سن یک و یک و نیم سالگی برای ممانعت از ابتلای دوباره به ببماری سرخک کافی است، گفت: استان زنجان پوشش ۱۰۰ درصدی به لحاظ واکسیناسیون بیماری سرخک دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مشهود تقی‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: شیوع بیماری سرخک در کشور افغانستان و ورود اتباع آن به کشور ما سبب شده تا عده‌ای در کشور ما نیز در برخی استان ها به بیماری سرخک مبتلا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در استان زنجان بیمار مبتلا به سرخک گزارش نشده است، افزود: طبق آمار موجود پوشش واکسیناسیون علیه بیماری سرخک در استان زنجان ۱۰۰ درصد است. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه دو نوبت برای تزریق واکسن بیماری سرخک وجود دارد، گفت: اگر افراد دو نوبت تزریق واکسن را انجام داده باشند امکان ابتلای مجدد به بیماری کم تر خواهد بود. با این حال حتی اگر یک دوز واکسن سرخک در یک سالگی تزریق شده باشد و کودک هنوز به سن یک و نیم سالگی نرسیده باشد تا دوز دوم را تزریق کند احتمال ابتلا به بیماری پایین خواهد بود.

وی بیان کرد: سرخک یک بیماری ویروسی با قدرت واگیری بسیار بالاست که از راه تنفس به دیگران منتقل می شود و مهم ترین علامت آن تب به همراه دانه های قرمز رنگی است که بر روی گردن و صورت ظاهر می شود و به پایین بدن منتشر می شود.

تقی‌لو با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی به لحاظ تامین واکسن سرخک در استان وجود ندارد، گفت: تاکید ما این است والدین حتما کوکان خود را در سن یک و یک و نیم سالگی علیه بیماری سرخک واکسینه کنند و در این راستا از والدین تقاضا داریم با مراجعه به مراکز و پایگاه های سلامت در شهر یا روستا، نسبت به تزریق واکسن کودکان خود اقدام کنند.

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سرخک در استان واکسن سرخک استان زنجان بیماری سرخک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۶۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: در راستای مقابله با بیماری نیوکاسل، طرح واکسیناسیون طیور در زنجان اجرا شد.

محمدباقر حاج‌کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در راستای برنامه ملی کنترل بیماری نیوکاسل و بر اساس وظایف قانونی سازمان دامپزشکی کشور در مبارزه با بیماری‌های دام و طیور و جلوگیری از سرایت و انتشار آنها، مرحله دهم واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی با استفاده از واکسن مقاوم به حرارت علیه بیماری نیوکاسل در سطح استان اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه نیوکاسل یک بیماری ویروسی است، گفت: در زمان وقوع به دلیل سرعت بالای انتشار بیماری در جمعیت طیور صنعتی و بومی معمولاً نمی‌توان درمان خاصی انجام داد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی زنجان گفت: طی دو ماه گذشته بیش از ۳۵۷ هزار و ۷۰۰ قطعه طیور بومی در روستاهای شهرستان‌های تابعه استان با واکسن نیوکاسل مقاوم به حرارت به صورت آشامیدنی مورد واکسیناسیون رایگان قرار گرفتند.

حاج‌کاظمی گفت: نیوکاسل یکی از بیماری‌های مهم و قابل توجه در گله مرغ و خروس یا ماکیان است که در صورت بروز، سبب خسارات سنگین به پرورش‌دهندگان طیور صنعتی (مرغداری‌ها) و روستاییان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح واکسیناسیون رایگان جمعیت طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل علاوه بر بالا بردن سطح ایمنی در طیور بومی، مانع از سرایت بیماری به مجموعه‌های پرورش صنعتی طیور می‌شود.

کد خبر 748669

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور