Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-27@21:01:21 GMT

کاهش محدودیت‌های تحقیقاتی در توافق احتمالی

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۷۱۲۰

کاهش محدودیت‌های تحقیقاتی در توافق احتمالی

واکنش‌ها در پی حمله به طلاب در حرم رضوی/ تشریح برنامه های شانزدهمین سال روز ملی فناوری هسته ای/ مذاکرات وین/ و ... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایران اکونومیست، حمله دیروز فردی با چاقو به سه طلبه شیعه در صحن پیامبر اعظم حرم امام رضا (ع)  که در اثر آن، یکی از طلاب جان خود را از دست داد، از خبرسازترین و پرمخاطب ترین موضوعات خبری امروز بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی این حادثه رئیس جمهور، وزارت اطلاعات را مکلف کرد با همکاری تمامی نهادهای ذی‌صلاح به سرعت تمامی عوامل مؤثر حادثه روز گذشته مشهد را شناسایی و تحت تعقیب قرار داده و نتیجه را به اطلاع عموم مردم برسانند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه امروز هیات دولت هم این طلبه‌ها را خادمان واقعی مردم به‌ویژه قشر محروم مشهد توصیف کرد و گفت: کسانی که دشمنی کردند از جریان تکفیری بودند و نباید اجازه داد استعمارگران و منافقان با سوء استفاده از موضوعات قومی و مذهبی بین مسلمانان و مردم کشورمان با همسایگان اختلاف بیندازند؛ زیرا اختلاف‌افکنی از روش‌های قدیمی استعمارگران است.

محمدباقر قالیباف  نیز در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمله اخیر به ۳  طلبه در حرم امام رضا(ع) تاکید کرد: مسئولین باید چنین اتفاقاتی را به جد پیگیری و آن را ریشه یابی کنند. پیگیری جدی آغاز شده و امیدوارم که با جدیت بیشتری پیش رود.

همچنین علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حساب کاربری خود در توییتر بر برخورد فوری و قاطع با عاملان جنایت مشهد تاکید کرد.

نمایندگان تعدادی از گروه‌های افغانستانی و همچنین جمعی از اساتید حوزه، دانشگاه، فرهنگیان واصحاب رسانه افغانستانی در ایران نیز با صدور بیانیه‌هایی حادثه روز گذشته در مشهد را محکوم کردند.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

ورود کمیسیون امنیت ملی به حادثه حرم رضوی

تحلیل ازغدی از جنایت حرم امام رضا (ع)

دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه در جامعه اسلامی هستند

حادثه حرم رضوی حرکت صهیونیستی است

توطئه بسیار خطرناک حرم رضوی را با دقت رصد می‌کنیم

این خون‌ها هر روز امت حزب الله را ثابت قدم‌تر می‌کند

در تحلیل حادثه مشهد، تقویت کننده فتنه ترکیبی دشمن نباشیم

لباس طلبه‌ها تشریفاتی نیست، بلکه لباس خدمتگزاری است

روحانیت مظلوم واقع شده است

جامعه روحانیون و طلاب خار چشم دشمنان انقلاب هستند

تاکید ۱۹۶ نماینده مجلس بر تبیین ریشه های حادثه حرم رضوی توسط دستگاه های امنیتی و قضایی

مسئولان با اجرای اشد مجازات عوامل جنایت در حرم رضوی دست این مزدوران را از کشور کوتاه کنند

اتحاد و وحدت مسلمین در برابر دشمنان مشترک و آمران اصلی ضروری است

حوادث مشهد و گنبد کاووس برای ایجاد فتنه در بین مسلمین است

***

رییس سازمان انرژی اتمی، امروز در یک نشست خبری برنامه های شانزدهمین سال روز ملی فناوری هسته ای که روز شنبه هفته آینده با حضور رییس جمهور برگزار می شود را تشریح کرد.

محمد اسلامی در بخشی از این جلسه با تاکید بر اینکه سازمان انرژی اتمی در بحث غنی سازی هیچ کوتاهی نکرده است و همواره  مسیر رو به رشدی را طی کرده است، در پاسخ به اینکه گفته شده ساخت سانتریفیوژهای اضافه بر آن چه الان هست در صورت توافق احتمالی دیگر انجام نمی گیرد، گفت: در برجام ترتیباتی آمده است و در توافق احتمالی بعدی هم تکرار می شود. البته با اقداماتی که سازمان انجام داده در برخی از محورهای برجام ما هشت سال جلو هستیم و آنها نمی توانند ما را هشت سال به عقب برگردانند و این پیشرفت و نقطه قوت ماست.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان همچنین در گفت وگویی تفصیلی با شبکه العالم به ابعاد مختلف برنامه صلح آمیز هسته ای ایران پرداخت و  با اشاره به اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها تاکید کرده است که ایران هیچ انحرافی در برنامه هسته‌ای خود ندارد، افزود: ما در سازمان انرژی اتمی تمامی الزامات قانون اقدام راهبردی را انجام دادیم، همین قانون اقدام راهبردی موجب شد که آمریکا و غرب تقاضا بازگشت به برجام را مطرح کنند و همین امر نشان می دهد که این قانون موثر واقع شده است.

خبرهای دیگر با محوریت برجام را در لینک های زیر بخوانید.

تاکید پورابراهیمی بر ضرورت اخذ تضمین لازم در مذاکرات برجام

کنگره آمریکا نمی‌خواهد و نمی‌تواند مانع توافق هسته‌ای شود

تاکید حزب اتحاد ملت بر اطلاع‌رسانی شفاف‌تر از روند مذاکرات

کنفرانس مطبوعاتی دموکرات‌ها برای ابراز نگرانی از توافق احتمالی با ایران

***

تحلیل رضا عابدی گناباد  کارشناس مسائل ترکیه درباره منافع این کشور در بحران اوکراین از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

 وی درباره هدف این کشور از تلاش برای میانجگیری بین روسیه و اوکراین و برگزاری مذاکرات بین دو کشور چیست؟ گفت:دولت آنکارا به خاطر مسائل اقتصادی و همچنین کسب پرستیز بین المللی و منطقه‌ای به دنبال این است که از بحران اوکراین در راستای منافع خود استفاده کند و در همین چارچوب اقدام به برگزاری مذاکراتی میان کی‌یف و مسکو کرده است

گزارش تاریخی ایران اکونومیست همزمان با صد و دومین سالگرد قیام شیخ محمد تبریزی ملقب به شیخ محمد خیابانی در سال ۱۲۹۹ هم از پرمخاطب های بامداد امروز بود.

۶۸ سال بعد از زدن رگ میرزا محمدتقی‌خان فراهانی در حمام فین کاشان، با شلیک گلوله‌های اسماعیل قزاق، در زیرزمین خانه شیخ حسنعلی میانجی به قتل رسید و پیکر بی‌جانش به مقر فرماندهی مخبرالسلطنه منتقل شد و بدون تشریفات در گورستان امامزاده سید حمزه تبریز دفن شد.

گزارش کامل ایران اکونومیست از جلسه علنی امروز (چهارشنبه) هفدهم فروردین ماه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: مهمترین اخبار سیاسی ایسنا ، محمد اسلامی ، مذاکرات وین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: محمد اسلامی مذاکرات وین سازمان انرژی اتمی توافق احتمالی حرم رضوی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۷۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، امروز (شنبه) تأکید کرد که در صورت دستیابی به توافقی درباره تبادل اسرا، عملیات نظامی در رفح را به تعویق خواهند انداخت.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه المیادین، «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز گفت که در صورت دستیابی به توافق درباره تبادل اسرا، انجام عملیات نظامی در رفح به تعویق می افتد.

این اظهارات کاتس در حالی بیان شد که گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی حماس، امروز ویدئویی را از دو اسیر صهیونیست منتشر کرد که طی آن این دو نفر هشدار دادند حملات نظامی اسرائیل به نوار غزه باعث آزادی ما نخواهد شد، بلکه جان ما را به خطر خواهد انداخت.

در پی انتشار این فیلم، خانواده‌های اسرای صهیونیست در نزد مقاومت فلسطین به کابینه رژیم صهیونیستی هشدار دادند که یورش به رفح به اسارت بیشتر صهیونیست‌ها یا مرگ آن‌ها در اسارت منجر خواهد شد و این رژیم بایستی بین یورش به رفح یا بازگرداندن اسرا یکی را انتخاب کند.

آن‌ها گفتند که کوتاهی کابینه در حق ربوده‌شدگان، جنایت کابینه علیه شهروندان است.

دیگر خبرها

  • اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود
  • برخورد با مقصران حادثه استخر شهید هاشمی نژاد مشهد
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • فرونشست عمیق زمین در یکی از خیابان‌های مشهد
  • فرونشست عمیق زمین در تقاطع خیابان کلاهدوز و قاضی طباطبایی مشهد
  • ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه ۷ اردیبهشت)
  • ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • طرح آمریکا و ۱۷ کشور دیگر برای آتش‌بس در غزه
  • جهاد اسلامی: برپایی دولت فلسطینی بر اساس توافق اسلو یک فریب بزرگ است