Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، مهمترین رسالت وزارت ارشاد را دفاع از هویت و اعتبار ملی دانست و گفت: بزرگداشت استاد سمیعی در واقع دفاع از هویت کشور است.

رضا ثقتی در جلسه برنامه ریزی برای برگزاری بزرگداشت استاد «احمد سمیعی» پدر ویراستاری نوین ایران، استاد سمیعی را از مفاخر بزرگی علمی، فرهنگی و ادبی ایران و مایه افتخار گیلان و رشت دانست و اظهار کرد: هدف از برگزاری مراسم بزرگداشت و نکوداشت معرفی بزرگان و مفاخر ملی و استانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در الگوسازی برای نسل جوان جامعه باید کوشا باشیم، افزود: نهایت توان و تلاش و اهتمام خود را برای برگزاری بزرگداشتی در شان مقام برجسته علمی و فرهنگی استاد سمیعی به کار خواهیم گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، مهمترین رسالت وزارت ارشاد را دفاع از هویت و اعتبار ملی دانست و تصریح کرد: این بزرگداشت ها و نکوداشت ها و تجلیل ها چیزی به شخصیت مفاخر ما اضافه نمی کند، اما موجب هویت بخشی و تقویت غنا و اعتبار فرهنگی جامعه می شود.

ثقتی، با بیان اینکه بزرگان و مفاخر علمی و فرهنگی و هنری و دینی از دایره دید و توجه وزارت ارشاد خارج نیست، گفت: بزرگداشت استاد سمیعی در واقع دفاع از هویت کشور است.

وی با اشاره به تلاش شبانه روزی رسانه های معاند برای اعتبارزدایی از ایران و ایرانی، ادامه داد: امروز بیش از هر زمان دیگری به این بزرگداشت ها و تجلیل ها نیاز داریم، زیرا شاهد پمپاژ اخبار منفی و یاس آلود و ناامیدکننده برای جوانان هستیم که می خواهد داشته های ملی ما را نادیده بگیرد.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، مفاخر علمی و فرهنگی و هنری کشور را چراغ هدایت نسل جوان دانست و بیان کرد: با این بزرگداشت ها بزرگترین خدمت را به نسل حاضر می کنیم، زیرا با غنای فرهنگی و تاریخی و هویتی خود آشنا می شوند و خودباوری در آنان شکل می گیرد.

وی تولید مقالات علمی را از بزرگترین رهاوردهای چنین نکوداشت هایی دانست و متذکر شد: در مسیر راه اندازی بنیاد استاد احمد سمیعی حرکت خواهیم کرد.

ثقتی، از نهایی شدن بنیاد میرزا کوچک خان جنگلی تا پایان سال خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم از سال های آینده شاهد برگزاری سالگرد میرزا کوچک با تولیت این بنیاد باشیم.

به گزارش ایسنا، مراسم بزرگداشت استاد احمد سمیعی اواخر اردیبهشت ۱۴۰۱ با حضور سخنران ملی در تالار مرکزی رشت برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی احمد سمیعی گیلانی بزرگداشت استاد دفاع از هویت استاد سمیعی احمد سمیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۷۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی هویت شهید دفاع مقدس

سرهنگ رستمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه زرقان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، گفت: شهید سید علاءالدین اسدپور متولد سال ۱۳۴۹ بود که بیست و سوم خرداد سال ۱۳۶۷ در منطقه شلمچه و در عملیات بیت المقدس ۷ به شهادت رسید.
سرهنگ رستمی افزود: پیکر این شهید والامقام همراه با پلاک هم اکنون در معراج شهدای تهران است و شنبه ۱۵ اردیبهشت و هم زمان با شهادت امام جعفر صادق (ع)، بر روی دستان مردم شهرستان زرقان تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.

دیگر خبرها

  • امام (ره) به ایران و ایرانی و اسلام هویت داد
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی است
  • شناسایی هویت شهید دفاع مقدس
  • وزارت ارشاد: بوشهر قلب تپنده موسیقی است / کنسرت‌های موسیقی در بوشهر هیچ مشکلی برای مجوز ندارند
  • لزوم ترویج و بهره مندی از آثار استاد مطهری در مراکز علمی و فرهنگی
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • حمایت دانشگاه‌های جهان از فلسطین یادآور رسالت معلمی در دفاع از مظلومان است
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در واقع تکریم هویت ملی ایرانیان است
  • خلیج فارس هویت و میراث گرانبهای سرزمین ایران است