Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-07@00:07:22 GMT

(ویدئو) پاپ پرچم اوکراین را بوسید و قتل عام بوچا را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۷۶۸۱

(ویدئو) پاپ پرچم اوکراین را بوسید و قتل عام بوچا را محکوم کرد

‍‍‍‍‍‍

پاپ فرانسیس روز چهارشنبه قتل عام بوچا را محکوم کرد و پرچم اوکراین را که از شهر بوچا فرستاده شده بود، بوسید، شهری به دلیل جنایت جنگی روی داده در آن توسط روسیه چند روزی است در صدر اخبار قرار گرفته است.

به گزارش فرارو، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان در پایان جلسه هفتگی خود در سالن اجتماعات واتیکان گفت: اخبار اخیر از جنگ در اوکراین، به جای اینکه آرامش و امید به ارمغان بیاورد، فجایع جدیدی مانند کشتار بوچا را به همراه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با محکوم کردن ظلم و ستم علیه غیرنظامیان، زنان و کودکان بی دفاع گفت: این جنگ را متوقف کنید! بگذارید سلاح‌ها ساکت شوند! از کشتن مرگ و ویرانی دست بردارید.

کرملین می‌گوید ادعا‌هایی که نیرو‌های روسیه با اعدام غیرنظامیان از جمله در بوچا مرتکب جنایات جنگی شده‌اند، جعلی است که هدفش تحقیر ارتش روسیه است.

پاپ گفت پرچم تیره و رنگ آمیزی شده که روی آن نوشته و علامت بود روز سه شنبه از بوچا برای او آورده شد. او آن را بوسید و برای تماشاگران چند هزار نفری بالا نگه داشت که با تشویق آنان همراه شد.

وی سپس درخواست کرد تا کودکان پناهجوی جنگی که روز سه شنبه از اوکراین وارد شده بودند نزد او بیایند.

پاپ قبل از اینکه به هر کودک یک تخم مرغ شکلاتی عید پاک هدیه بدهد، گفت: این کودکان مجبور شدند برای رسیدن به سرزمینی امن فرار کنند. این ثمره جنگ است. بیایید آن‌ها و مردم اوکراین را فراموش نکنیم.

وی گفت: در جنگ اوکراین، ما شاهد ناتوانی سازمان ملل هستیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: فرارو

کلیدواژه: پاپ فرانسیس بوچا اوکراین روسیه واتیکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۷۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود

رئیس‌جمهور فرانسه امانوئل ماکرون معتقد است که کشورهای اروپایی باید درهای مذاکره با روسیه را باز نگه دارند.

به گزارش مشرق، اگر روسیه در اوکراین پیروز شود هیچ امنیتی برای ما باقی نمی‌ماند. این حرف را ماکرون در مصاحبه با رسانه فرانسوی مطرح کرد.

رئیس‌جمهور فرانسه به روزنامه «لا تریبیون» گفت که «ما با باز گذاشتن در مذاکرات با روسیه با روسیه، داریم کار درست را انجام می‌دهیم اگر این کار را نکنیم، از نظم بین‌المللی و همچنین صلح و امنیت دست می‌کشیم».

رئیس‌جمهور فرانسه البته اعلام کرد که ضروری است که سیاست «ابهام راهبردی» در قبال روسیه ادامه یابد.

ماکرون اواخر ماه آوریل در سخنرانی در دانشگاه سوربون اعلام کرده بود که اروپا باید بعد از پایان جنگ اوکراین، آماده بهبود روابط خودش با روسیه باشد.

به گفته وی، قابلیت‌های نظامی به ویژه موشک‌های بالستیک روسیه خطری برای همه کشورهای اروپایی است.

سخنگوی کرملین دیمیتری پسکوف پیش از این اعلام کرد که روسیه تهدیدی برای هیچ طرفی در اروپا نیست و امیدوار است که آنها هم در قبال روسیه همینطور رفتار کنند.

رئیس‌جمهور فرانسه گفت که «در موضوع اوکراین، ایمنی اروپایی‌ها در خطر است چرا که این کشور در فاصله ۱۵۰۰ کیلومتری از مرزهای ما قرار است. اگر روسیه پیروز شود، تنها یک ثانیه طول می‌کشد تا هیچ گونه امنیت برای رومانی، لهستان، لیتوانی یا کشور ما وجود نداشته باشد. قدرت و برد موشک‌های بالستیک روسیه همه ما را در معرض خطر قرار می‌دهد».

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • (ویدئو) جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه میشیگان با پرچم فلسطین
  • زلنسکی: پرچم اوکراین بر شانه خداوند است!
  • (ویدئو) تانک ضد پهپاد در جنگ اوکراین
  • پیش‌بینی «نیوزویک» از جنگ اوکراین: ۲۰۲۴ برای کی‌یف سخت خواهد بود
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • برخورد پلیس سعودی با عکس گرفتن در مقابل کعبه با پرچم فلسطین | ویدئو
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • مصونیت از آسیب‌های اجتماعی با ویدئو کتاب‌های مهارتی برای کودکان
  • (ویدئو) اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا