Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-30@16:14:25 GMT

توضیحاتی در خصوص افزایش حقوق سربازان

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۷۹۶۱

توضیحاتی در خصوص افزایش حقوق سربازان

به گزارش صدای ایران به نقل از فارس، سربازی از جمله موضوعات پراهمیت خانواده‌های ایرانی است چراکه جوانان ذکور با رسیدن به سن ۱۸ سالگی باید وضعیت سربازی خود را تعیین تکلیف کنند یا به خدمت سربازی رفته یا از معافیت‌های پیش رو از جمله ادامه تحصیل، پزشکی، کفالت و... استفاده کنند.

ازجمله یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جوانانی که به خدمت سربازی می‌روند مسأله حقوق است؛ حقوقی که طبق قانون باید به کارکنان وظیفه پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوعی که در سال‌های اخیر مطالبه مشمولان بوده و پیگیری مسوولان ستادکل و نمایندگان مجلس را هم در پی داشته است تا آنجا که در سال‌های اخیر در چندین نوبت افزایش حقوق در دستور بوده تا در نهایت به مبلغ مدنظر در قانون منجر شود. 

و اما در جریان تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۱ در سال گذشته یکی از موارد مهم درباره سربازان، مساله افزایش حقوق بود که مقرر شد حداقل حقوق سربازان به حدود ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برسد؛ مساله‌ای که فعلاً محقق نشده و باید منتظر ماند.


افزایش حقوق سربازان فقط به بودجه1401 ختم نشد


از سوی دیگر مسئله افزایش حقوق سربازان فقط به بودجه ۱۴۰۱ ختم نشد و ۲۵۰ هزار تومان از ابتدای اول اسفند ۱۴۰۰ به حقوق تمام سربازان اضافه شد؛ اما این اضافه مبلغ جدای آن افزایش قابل توجه حقوقی بود که در مجلس عنوان و در رسانه‌ها بدان پرداخته شد.

حال سوال این است که مبلغ تصویب شده مجلس در خصوص افزایش حقوق سربازان چه زمانی محقق شده و به حساب سربازان واریز می|‌شود؟   

 

افزایش حقوق میلیونی سربازان



گفته‌های مسئولان مربوطه حاکی از این است که باید تا اول اردیبهشت ماه منتظر ماند و دید تا چه مقدار بودجه به ستادکل نیروهای مسلح اختصاص می‌یابد تا به عنوان افزایش حقوق به سربازان پرداخت شود؛ در این صورت می‌توان درباره افزایش حقوق میلیونی سربازان و میزان دقیق آن اطلاع‌رسانی کرد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: افزایش حقوق سربازان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۷۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام

ایسنا/ایلام مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: با وجود نیاز استان در مناطق روستایی و عشایری به کتابخانه سیار، ما فعلأ فقط یک کتابخانه سیار در استان داریم.

«سمیه حیدری» با حضور در ایسنا در این خصوص اظهار کرد: ما در استان کتابخانه سیار نداشتیم و یکی از ضروری‌ترین کارهای راه‌اندازی کتابخانه سیار بود، با مسئولان سپاه امیرالمومنین (ع) استان هماهنگی شد و یک خودرو متناسب در اختیار اداره کل کتابخانه‌های استان قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: برای تجهیز این کتابخانه سیار ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است و ۷ روستا در شهرستان ایلام را در ۵ روز هفته، پوشش می‌دهد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام افزود: با توجه به تعدد روستاهای استان و دسترسی نداشتن کتاب دوستان به‌خصوص دانش‌آموزان، افزایش تعداد کتابخانه ‌های سیار استان ضروری است.
حیدری گفت: تعداد زیادی روستا در شهرستان سیروان وجود دارد که نیازمند کتابخانه سیار هستند اما امکانات نداریم.
وی ابراز امیدواری کرد: رایزنی‌ها با مسئولان کشوری و استانی برای افزایش کتابخانه‌های سیار استان ادامه دارد.
انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ۱۵۰ مدرسه در اصفهان تحت تاثیر فرونشست / حقوق معلمان حق‌التدریس افزایش پیدا می‌کند
  • افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت
  • آخرین وضعیت سعید آقاخانی و توضیحاتی درباره ادامه «نون‌خ»
  • میانگین دوره خدمت سربازی ۱۴ ماه است
  • حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت
  • افزایش حقوق سربازان به اجرا در می آید؟
  • افزایش حقوق سربازان اجرایی می‌شود؟
  • بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه در پیچ و خم شورای شهر
  • ایده‌های کسب و کار در دوران سربازی + با سرمایه زیر 10 میلیون
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام